2024-09-12, 22:04
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Margaux Dietz blir möjligen populär? nu när hon ska sälja sexleksaker, kanske sprutdildos
Det har hon ju gjort i flera år.
Citera
2024-09-12, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nej, enligt tidningar så började hon i somras med det, om hon ens har börjat med det
Senast redigerad av BMH 2024-09-12 kl. 22:44.
Citera
2024-09-12, 23:11
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Nej, enligt tidningar så började hon i somras med det, om hon ens har börjat med det
Där ser man. Men hon har haft bolaget Njut sedan -21, de har säljer via postorder och internet handel.

Och så skrev hon den där sex romanen oxå. Hon gillar sex den där flickan.
Citera
2024-09-30, 21:50
Medlem
Vad gör hon nu?
Citera
2024-10-01, 13:09
Medlem
Citat:
Där ser man. Men hon har haft bolaget Njut sedan -21, de har säljer via postorder och internet handel.

Och så skrev hon den där sex romanen oxå. Hon gillar sex den där flickan.

” Margauz Dietz gör brakförlust – i alla sina bolag.

Hon, som tidigare ansågs vara influencervärldens teflonkvinna och immun mot all typ av kritik, satsar nu på sexleksaker, men även där är minusresultatet ett faktum. Aftonbladet har siffrorna. Så här dåligt går det för influencern.”

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/rPrByA/margaux-dietz-alla-bolag-gor-forlust-efter-skandalerna

Betalvägg…

Grejen är väl att vi inte lever på 50-talet. Det är inte så uppseendeväckande att försöka sälja in kvinnlig erotik. På t ex Mathem kan du köpa sexleksaker och få hemleverans av dessa tillsammans med makaronerna. En liten vibrator de säljer har det prosaiska namnet Barbro.

Jag kan inte hur sexleksaksbranschen funkar rent ekonomiskt och marknadsföringsmässigt. Men det finns väl redan flera svenska etablerade företag utöver alla utländska?! Är det inte en marknad det kan vara svårt att slå sig in på?
Citera
2024-10-01, 16:57
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulllen
” Margauz Dietz gör brakförlust – i alla sina bolag.

Hon, som tidigare ansågs vara influencervärldens teflonkvinna och immun mot all typ av kritik, satsar nu på sexleksaker, men även där är minusresultatet ett faktum. Aftonbladet har siffrorna. Så här dåligt går det för influencern.”

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/rPrByA/margaux-dietz-alla-bolag-gor-forlust-efter-skandalerna

Betalvägg…

Grejen är väl att vi inte lever på 50-talet. Det är inte så uppseendeväckande att försöka sälja in kvinnlig erotik. På t ex Mathem kan du köpa sexleksaker och få hemleverans av dessa tillsammans med makaronerna. En liten vibrator de säljer har det prosaiska namnet Barbro.

Jag kan inte hur sexleksaksbranschen funkar rent ekonomiskt och marknadsföringsmässigt. Men det finns väl redan flera svenska etablerade företag utöver alla utländska?! Är det inte en marknad det kan vara svårt att slå sig in på?
Precis som du säger sex och sexleksaker är inte speciellt uppseendeväckande. Jag tror Margås hade trott det. Eller hoppats. Att hon skulle få vara lite modig som tog tag i ämnet.

Men jag tror också att det är en väldigt mättad marknad. Sex party med sex leksaker har väl funnits i 20- 30 år. Det är lätt att köpa via nätet och det finns säkert helt klart stora aktörer inom branschen, Som inom alla branscher som funnits länge.

Nu njut också brak förlust, Så jag vet inte var hon ska slå sig på härnäst. Kassan på ICA kanske inte är att förakta trots allt.
Citera
2024-10-02, 07:51
Medlem
Citat:
Precis som du säger sex och sexleksaker är inte speciellt uppseendeväckande. Jag tror Margås hade trott det. Eller hoppats. Att hon skulle få vara lite modig som tog tag i ämnet.

Men jag tror också att det är en väldigt mättad marknad. Sex party med sex leksaker har väl funnits i 20- 30 år. Det är lätt att köpa via nätet och det finns säkert helt klart stora aktörer inom branschen, Som inom alla branscher som funnits länge.

Nu njut också brak förlust, Så jag vet inte var hon ska slå sig på härnäst. Kassan på ICA kanske inte är att förakta trots allt.

Hon håller tydligen på att investera i andra bolag:

” Att Margaux Dietz bolag visade röda siffror i bokslutet efter en tid präglad av skandaler kom inte som någon överraskning för oss som hängde med i de olika turerna.
Många medier, inklusive jag själv, rapporterade om detta när bokslutet offentliggjordes. Margaux berättade då för mig att hon valt att prioritera ledighet och investeringar i andra bolag framför att skapa innehåll om sitt eget liv. En prioritering som de flesta nog skulle hålla med om låter sunt.

Nu har Aftonbladet publicerat en ny artikel om Margaux Dietz och hennes ekonomiska situation, med den dramatiska rubriken: ”Hade 12 miljoner i kassan – nu 120 000 kronor: Alla hennes bolag visar illröda siffror”. Margaux verkar inte särskilt nöjd med artikeln, särskilt eftersom den är placerad bakom en betalvägg, vilket innebär att läsare måste betala för att få tillgång till innehållet.”

https://nyheter24.se/bloggbevakning/2024/08/11/margaux-dietz-syrliga-inlagg-om-aftonbladet/

Lite mer detaljer:

” Från Di Digital: Efter att bolaget nådde sin högsta omsättning någonsin på 16,7 miljoner kronor år 2020, har siffrorna minskat med nästan 94 procent. År 2023 omsatte Margaux företag 962 000 kronor, jämfört med nästan 9 miljoner kronor 2022 och nära 17 miljoner kronor 2020.

Förra året uppgick bolagets rörelseförlust till 2,8 miljoner kronor, vilket står i stark kontrast till åren 2019 och 2020 då vinsten låg mellan sju och tio miljoner kronor. De totala tillgångarna sjönk från 5,4 miljoner kronor till 1,7 miljoner kronor.”

https://nyheter24.se/bloggbevakning/2024/07/25/margaux-dietz-roda-siffror/

https://www.allabolag.se/5592866924/margaux-dietz-holding-ab

Från en kommentar till inlägget:

” Tittar man på boksluten för hennes tre bolag, varav det ena är hennes holdingbolag så är det helt uppenbart vad som hänt. Efter hennes senaste fadäs upphörde uppdragen. 2023 omsatte hon i det närmaste kaffepengar jämfört med tidigare omsättning, 47k+962k. För en vanlig svenne ingen dålig omsättning men för en inflenser som har stora kringkostnader så räcker inte den omsättningen långt. Under 2023 har hon levt på sina två operativa bolag, tagit ut lön på det egna kapitalet som fanns upparbetat, 97k+378k. Så får hon inte in nya uppdrag så kan hon inte längre plocka ut lön ur de två operativa bolagen.

Man skaffar ett holdingbolag för att skydda pengarna man tjänat i de operativa bolagen. Så om något eller båda av de operativa bolagen går i konkurs så kommer inte fodringsägare åt de pengar som ligger i holdingbolaget.

I holdingbolaget hade hon en IB 2023 på 12 miljoner i eget kapital. Det kan låta mycket men om hon inte får in nya pengar så måste hon ta av de 12miljonerna. Dessa pengar när de plockas ut, i form av utdelning måste även beskattas.”

Måhända har hon även kapital/arv/gåva att leva på?

Hon tycks bo kvar i samma lägenhet, Var inte den utlagd till försäljning?
Senast redigerad av Bulllen 2024-10-02 kl. 08:45.
Citera
2024-10-02, 07:58
Medlem
Citat:

Jahapp…Här är sexleksakerna. Ful hjärta-vibrator tycker jag, men smaken är som baken.

https://niutclub.se/

https://www.instagram.com/p/C9HjyBqq6Ug/?img_index=1

Inget jag skulle köpa, och den investeringen går väl också med förlust?
Senast redigerad av Bulllen 2024-10-02 kl. 08:02.
Citera
2024-10-02, 08:17
Medlem
Citat:

Produkterna hon har i sin shop ger ett billigt och tacky intryck utan att för den skull vara prisvärda. Designen på hjärtat är FUL. Färgen är gräslig. Formgav inte Margaux den själv med hjälp av barnens modellera eller nåt sånt?
Citera
2024-10-02, 09:06
Medlem
MyckeSenapSkaDeVas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulllen
Produkterna hon har i sin shop ger ett billigt och tacky intryck utan att för den skull vara prisvärda. Designen på hjärtat är FUL. Färgen är gräslig. Formgav inte Margaux den själv med hjälp av barnens modellera eller nåt sånt?

Om det sista du skriver stämmer ska det väl tydligt framgå att produkten är framtagen i samarbete med hennes barn?
Citera
2024-10-02, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyckeSenapSkaDeVa
Om det sista du skriver stämmer ska det väl tydligt framgå att produkten är framtagen i samarbete med hennes barn?

Googlade. Var visst bara att hon och medhjälpare hade haft tillgång till barnens lek-lera:

” Företaget har hittills lanserat tre produkter, en vibrator, en massagegel och en rengöringssprej. Men arbetet med att ta fram den perfekta vibratorn var inte helt enkelt, avslöjar Margaux Dietz.

Det var inte så lätt att kommunicera med fabriken om formen så vi började faktiskt med barnlera. Vi hade flera sessioner med Play-Doh och eftersom vi alla är mammor så fanns det lera, säger hon till Breakit och skrattar.”

https://influens.se/erotisk-roman-blev-starten-pa-det-nya-bolaget-vill-minska-orgasmglappet/

” Företaget har hittills inte tagit in något extern kapital utan finansieras helt av grundarna själva. Men enligt Margaux Dietz har intresset från investerare varit stort.”

Ingen har kanske velat investera eftersom det redan finns väldigt mycket sexleksaker. Det måste nog både vara snygg design och bra funktion för att kunna konkurrera på marknaden.

Hon verkar lite lättskrämd!??

” Det kändes som det jag hittade på marknaden var skapat av män. Det var hårt och skrämmande med spretiga hemsidor. Och alla de här nyhetsbreven som var avskräckande, säger Margaux Dietz till Breakit.”
Citera
2024-10-02, 16:52
Medlem
Citat:
Margaux Dietz blir möjligen populär? nu när hon ska sälja sexleksaker, kanske sprutdildos

Det handlar väl om fiiin kvinnlig erotik…

Det är lite tankeväckande. Jag tror inte någon manlig kändis skulle kunna ge sig på att sälja några flesh-lights och lösvaginor. Vederbörande skulle nog lätt kunna betraktas som en ful gubbe då. Sedan ska det väl i och för sig vara någorlunda unga snygga brudar som marknadsför kvinnlig erotik. Vetisjutton om Dietz platsar där, hon är kanske lite för ordinär? Eller så funkar sånt, inte vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in