Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Tycker det är helt uppriktigt deprimerande att se hur svenskar girigt sörplar i sig israelisk propaganda utan all form av källkritik. Jag antar att du fortfarande går runt och tror på de 40 halshuggna bebisarna? Att en sån lögn lyckas leta sig upp hela vägen till Vita Huset borde vara en väckarklocka över hur stark israelisk propaganda är och hur dålig väst är på att disseminera den. Jag förstår att du försöker trivialisera det faktum att Israel har ockuperat stora landområden under flera decennier, och till och med annekterat ett område tillhörande Syrien. Detta är det enda sättet du kan försöka framhävda Israel som ett offer. Det är dom inte. Israel är lika blodtörstiga och fundamentala i sin trosbekännelse som deras islamistiska grannar.
Sen det här med "Mellanösterns enda demokrati" och att prata om terrororganisationer, tillåt mig skratta. Förtälj mig gärna vem som låg bakom mordet på våran egen Folke Bernadotte? Bara i Israel blir en sådan person utnämnd till premiärminister. Sen kan vi även poängtera att ytterst få underrättelsetjänster är så pass brutala och aktiva i sina handlingar som Mossad. Hur många mord har denna organisation utfört både inom och utanför sina egna gränser?
Det kan tilläggas att ledarna i den arabiska världen innan Israel vann sexdagarskriget var betydligt mer sekulära än dagens ledare. En vanligt riktad kritik mot Israel är att de själva är orsaken till islamiseringen av Mellanöstern. Men detta vet du naturligtvis ingenting om.
Bra sammanfattat.
Förstår för övrigt inte människor som snackar om att Israel är mellanösterns enda demokrati som om det vore positivt i detta sammanhang.
De fattar inte att demokratier och rika i-länder med kärnvapen som försöker framstå som civila har högre krav på sitt uppförande än vad diverse terrorister har. Man kan inte resonera med terrorister. Det enda man kan göra är att inte skapa dom. Men man ska kunna resonera med staten Israel. Att Israel då beter sig som terrorister är under all kritik och det är trots fienden de möter. Framförallt när deras svar på ett misslyckat försvar av sina gränser mot deras grannar som de vet hyser terrorister iställer är att påbörja en slakt av civilbefolkningen.
Det Israel gör och hur jubelidioter skyddar och hyllar deras beteende på grund av att de är en så kallad demokrati är snarare en skymf mot demokrati och västerländska värderingar.
Jag förstår helt ärligt inte om dessa människor är korkade, oärliga, köpta eller bara så fulla av hat att de blir principlösa, men vi ser en form av kollektivistiskt tänkande baserat på hat frodas hos de svagare.