2024-10-01, 06:03
Avstängd
Snusfris avatar
”Juridiska advokater”, ”köra med raka kort”. Han svänger sig med fina ord.
Citera
2024-10-01, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Och vad menar du med det fetmarkerade?

Skulle det vara ett förtäckt hot eller?

Tror ingen här är särskilt rädd för dig eller vad du anser att du vet.

Dessutom kan du ju klargöra och förtydliga vad det ens har för relevans i tråden om Chrippa och hur han blir ansatt av sin tragiska storebror.

Tragiska? Han ser ut att lyckats bra trots att han hade en väldigt dålig start i livet.
Chrippa hade ju en fantastisk uppväxt med en perfekt mamma och en enastående pappa. Trots det är det han som nu sitter med skulder och kastar skit på följare till andra kreatörer trots att han säkerligen själv vill ha så många.
Han behöver åka utomlands för att få till sig lite pengar. Det är han som försöker efterlikna sin bror vilket är tydligt. Härmis är han med dåligt resultat.

Jag fattar inte hur han bara fortsätter rakt ner i avgrundens mörker istället för att räta på ryggen och brösta allt och sen börja om. Han kan det om han är villig att lägga om sitt liv.
Citera
2024-10-01, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Du tycker inte att det hade varit intressantare att höra mer om polisanmälningarna och om den hittills helt okända FUPen mot landets största influenser som Skabbe tydligen sitter på dokument om --- istället för att tramsa om Rask...?

Jag har inte sett videon. Så det ska finnas en fup som bara Chrippa har sett?
Citera
2024-10-01, 07:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ninetone tog ner den.

Vilken tur att man sparar ner dessa videos. Ninetone (läs Jocke) kanske kan ta ner en video, men har den väl varit uppe så har jag sparat
Jocke är väldigt manisk på att tysta folk som kommer för nära sanningen. Om Chrippa nu ljuger och Jocke kan den enda sanningen, varför måste han då lägga ner så mycket energi på att få folk att säga det han vill? Som när han hotar Hanna att förstöra hennes kanal.
Citera
2024-10-01, 07:16
Medlem
Vad var syftet med den nya videon han publicerade?

Vad hände med de sms-konversationer som skulle bevisa att L blir stalkad och trakasserad?
Jag börjar misstänka att det kan vara påhittat, eftersom det inte finns något som ens antyder att det skulle vara sant.
Citera
2024-10-01, 07:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag tycker också att ’vad är problemet’ och den andra jobbiga kreatörens kopplingar till Jocke och Danjal va väldigt beskrivande, med tanke på vilket content och vilket ställningstagande de har tagit.
Så vem som springer Jockes ärenden är ännu tydligare nu.
Jag håller med, men att "vad är problemet" tillhörde samma hundflock som Rask visste man redan - men bra att få det bekräftat.

Citat:
Ursprungligen postat av banal
Du tycker inte att det hade varit intressantare att höra mer om polisanmälningarna och om den hittills helt okända FUPen mot landets största influenser som Skabbe tydligen sitter på dokument om --- istället för att tramsa om Rask...?
Om du menar den gamla FUP:en som visades upp tidigare så är tycker jag inte den är mest intressant - nej. Inte i sig själv.
Då är det intressantare med det som pågår i nutid - och där Jockes agerande för att styra och tysta anda mycket intressant.
Detta med att försöka förstöra Linneas samarbeten t ex - samtidigt som han tycks vara aktiv i att kontakta henne hela tiden.
Det är också intressant att se det fulspel hand kört mot Cluee.

Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vilken tur att man sparar ner dessa videos. Ninetone (läs Jocke) kanske kan ta ner en video, men har den väl varit uppe så har jag sparat
Jocke är väldigt manisk på att tysta folk som kommer för nära sanningen. Om Chrippa nu ljuger och Jocke kan den enda sanningen, varför måste han då lägga ner så mycket energi på att få folk att säga det han vill? Som när han hotar Hanna att förstöra hennes kanal.
Ja, det är ju svårförklarligt faktiskt.
Det vore ju en sak om Chrippa satt och fabulerade fritt i syfte att smutskasta - men det är ju inte det som sker. Det Chrippa gör är ju att lyfta fram sådant som Jocke tydligen utelämnat, men som kan ge en annan bild av vad som varit/är.
Citera
2024-10-01, 07:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Och om det skulle vara på tal om att anställa honom kommer det falla på att han har sina plattformer där det finns risk att så fort han får ett mothugg kommer han hänga ut vederbörande med modifierade "sanningar".
Varför skulle han göra det?
Han har ju inte på något sätt samma uthängnings vurm som t ex Rask.
Det finns ju inga skäl att tro att Chrippa skulle slänga sig på YT eller Insta och sladdra i propellerfart bara för att han får mothugg av någon privat.
Citera
2024-10-01, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Vad var syftet med den nya videon han publicerade?

Vad hände med de sms-konversationer som skulle bevisa att L blir stalkad och trakasserad?
Jag börjar misstänka att det kan vara påhittat, eftersom det inte finns något som ens antyder att det skulle vara sant.

Jag är övertygad om att finns de sms hade Chrippa gått ut med det.
Jag tror att Linnéa och Jocke försökte föra en god konversation. Men Chrippa blev otroligt svartsjuk. Bara att det kallas för stalkning när två personer skriver med varandra tyder på svartsjuka.
Nä Chrippa var svartsjuk för att Linnéa försökte medla.
Citera
2024-10-01, 07:58
Medlem
Citat:
Jag tror att Linnéa och Jocke försökte föra en god konversation. Men Chrippa blev otroligt svartsjuk. Bara att det kallas för stalkning när två personer skriver med varandra tyder på svartsjuka.

De har gått ut offentligt att Jocke ägnar sig åt det här, så det får de bevisa konversationerna i sin helhet under en längre tid. Tills dess är det bara hittepå.
Citera
2024-10-01, 08:06
Avslutad
Citat:

Hade du sett dessa SMS hade du insett att Jocke är en väldigt labil människa. Det svänger väldigt fort mellan olika sinnesstämningar. Men dra på dig skygglapparna du och fortsätt tugga på samma åsikter där Chrippa är boven i dramat. Nu kommer det inte funka längre, du och drängarna får hitta en annan skiva för spåret är utslitet. Anjo har ju en hel del i sina gömmor som kan bli lite känsligt för Jocke, om det kom fram. När tror du det kommer fram. Hinner Jocke före? Kommer Anjos ammunition vara kraftigare? Eller blir det Chrippa, och Linnea, som till sist ändå står som "segrare". Egentligen finns det inga segrare i detta, bara förlorare. Speciellt nu när Jocke dragit in Jacke i kriget också. Jocke kunde inte förlika sig med att Jacke ville stå utanför, tjatar om familj och bröder. Men Jocke har inte det synsättet. för honom är det Jocke Jocke och Jocke
Alla ni som krigar för Jocke är inte vatten värd i hans ögon. Så länge han kan styra er är ni okej, men inte mer, i övrigt bryr han sig inte ett skit.
Chrippa som skall vara så dålig skickar shout out titt som tätt till sina krigare. och det gör honom till en större människa. Han har brister, ja, men där drar han vinnande poäng
Citera
2024-10-01, 08:10
Medlem
Citat:
Jag tycker också att ’vad är problemet’ och den andra jobbiga kreatörens kopplingar till Jocke och Danjal va väldigt beskrivande, med tanke på vilket content och vilket ställningstagande de har tagit.
Så vem som springer Jockes ärenden är ännu tydligare nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Så att ”Vad är problemet” och ”Motvikt” har träffat Jocke och Danjal för X antal år sedan, är relevant?! Jisses!

Jag såg Jan Emanuel tanka bilen i går, gör det mig till sosse då eller vad han nu var? Robinsondeltagare kanske?

Ja men då är väl fanbrevet från syster Lundström mer talande där Linnea framkommer som ett extremt stort fan och att även i flera år ha kontakt med Jockes bror samtidigt som denne är i ett annat förhållande och får barn etc men ändå fortsätter och dessutom får honom att vara otrogen och bli tillsammans med henne. Där är det ju ändå en kontinuerlig kontakt som pågår under så lång tid, till skillnad från en bild på en kryssning på Danjal/Daniel. Eller en bild på Simon och Jocke då han ju dessutom var en karaktär i form av Jockiboi så det kan ju lika väl varit en plojbild?.
Citera
2024-10-01, 08:16
Medlem
Citat:
Jag skyddar inte Chrippa för att jag anser att Jocke är en jävligt läskig och en lögnaktig människa.
Det är inte svårt att se igenom honom.

Jag försvarar däremot Chrippa 100% i den frågan, ingen ska behöva tampas med sådana sjuka individer.
Det har snart gått ett helt år, och ni vill fortfarande se Chrippa slitas i stycken.
Är det normalt?

Något annat som har blivit tydligt är hur dessa personlighetstörda verkar gilla varandras umgänge och njuta av andras tragedier.
Några i den här tråden verkar ha samma typ av personlighet som dessa.

Man ser ju vilka som hänger ihop - krampaktigt!

Greppa efter halmstrå, ni är få!

Och ja, han beter sig som en skitstövel så han har sått allt helt på egenhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in