Citat:
Ursprungligen postat av
Colorgreenandpink
Jag tycker också att ’vad är problemet’ och den andra jobbiga kreatörens kopplingar till Jocke och Danjal va väldigt beskrivande, med tanke på vilket content och vilket ställningstagande de har tagit.
Så vem som springer Jockes ärenden är ännu tydligare nu.
Jag håller med, men att "vad är problemet" tillhörde samma hundflock som Rask visste man redan - men bra att få det bekräftat.
Citat:
Ursprungligen postat av
banal
Du tycker inte att det hade varit intressantare att höra mer om polisanmälningarna och om den hittills helt okända FUPen mot landets största influenser som Skabbe tydligen sitter på dokument om --- istället för att tramsa om Rask...?
Om du menar den gamla FUP:en som visades upp tidigare så är tycker jag inte den är mest intressant - nej. Inte i sig själv.
Då är det intressantare med det som pågår i nutid - och där Jockes agerande för att styra och tysta anda mycket intressant.
Detta med att försöka förstöra Linneas samarbeten t ex - samtidigt som han tycks vara aktiv i att kontakta henne hela tiden.
Det är också intressant att se det fulspel hand kört mot Cluee.
Citat:
Ursprungligen postat av
Goldentie
Vilken tur att man sparar ner dessa videos. Ninetone (läs Jocke) kanske kan ta ner en video, men har den väl varit uppe så har jag sparat
Jocke är väldigt manisk på att tysta folk som kommer för nära sanningen. Om Chrippa nu ljuger och Jocke kan den enda sanningen, varför måste han då lägga ner så mycket energi på att få folk att säga det han vill? Som när han hotar Hanna att förstöra hennes kanal.
Ja, det är ju svårförklarligt faktiskt.
Det vore ju en sak om Chrippa satt och fabulerade fritt i syfte att smutskasta - men det är ju inte det som sker. Det Chrippa gör är ju att lyfta fram sådant som Jocke tydligen utelämnat, men som kan ge en annan bild av vad som varit/är.