Citat:
Ursprungligen postat av
Frunilillabyn
Duktigt med koffein hon häller i sig.
Men vad ni håller på 😂😂. Alltså ni hackar på ALLT i den här tråden. Mina tankar:
1. Enligt rekommendationerna kan man dricka en viss mängd koffein. Finns ingen anledning att tro att HT inte håller sig inom detta. Jag hade HG när jag var gravid och blev uppmanad att dricka och äta det jag kunde, oavsett om det var coca cola eller socker eller vad som. Drack typ 1-2 color per dag och min BM sa att det var helt lugnt. Var ju dessutom helt inom rek. Så kanske sansa dig ang koffeinet? 😂
2. (Inte till dig ovan utan generellt i tråden): Om man har BF 6 maj och känner sig trygg i att det blir snitt så krävs det inte ett geni för att fatta att snittet blir i slutet av april typ. Jag fick inskrivet i min journal av läkaren vid första förlossningen att man rekommenderade planerat snitt vid ev graviditet i framtiden . När jag sen blev gravid sa min BM att snitt nog garanterat skulle beviljas. I vecka 27 hade jag samtal med läkare som beviljade på en gång och så fick jag veta vilka två veckor (och vilka dagar på dessa veckor) som var aktuella. Jag visste således att det skulle bli ett av tre datum. Kan ju vara samma för HT?
3. Spela roll hur de blev gravida och om hon är i 8+6 eller 9+0. Stort grattis till dem 🥳❤️.