2024-10-01, 09:01
Medlem
Kan inte fatta att hon vågar outa graviditeten så tidigt?!
Citera
2024-10-01, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
Tror faktiskt det är på naturlig väg men kanske ev med hjälp med att stimulera ägglossning?
Låter inte som dom gjort ivf om det kom som en chock för dom ?
Sen att dom har gjort UL i Turkiet talar ju också lite för det.

Vet ett par stycken som fått barn genom ivf och plötsligt blivit gravida med nr 2 naturligt trots att det skulle vara omöjligt.

Förhoppningsvis tar Hanna tag i sig själv och inser att det kommer krävas väldigt mycket mer med två små barn.
Tycker hon det är jobbigt nu så blir antagligen ”tvåbarnschocken” en riktig käftsmäll men då är det ju bra att Kebaben finns där.
Jag skickar ett stort grattis till dom 🫶

Men vad tyder på att de gjort ultraljudet i Turkiet? Hon I kommentarerna som frågade det sa att hon "kände igen lappen med ul-bilden" för hon själv hade gjort ultraljud i Turkiet... Men så ser väl alla ultraljudslappar ut?! En svartvit bild med vit bakgrund på sladdrigt papper...
Citera
2024-10-01, 09:28
Medlem
Fast visst står det väl kvinnohälsovård Halmstad på ul-bilden? Dvs inte Turkiet
Citera
2024-10-01, 09:34
Medlem
Den där väldigt roliga grejen dom skulle göra som visade sig vara en tur till Lidl. Kan det möjligen varit den dagen dom var på ultraljudet?? Vi fick aldrig veta vad det roliga var så hon fick alla att tro att det var turen till Lidl som hon syftade på! 😊😛

Och alla dagar hon visat att hon ätit typ lunch på morgonen var säkert för att stilla illamåendet, och alla dagar hon inte orkat lägga ut något på IG, nu kanske vi kan förstå varför det varit lite dåligt content. Men det kommer hon nog att kunna ta igen med råge nu! 😊
Senast redigerad av MissDolphin 2024-10-01 kl. 09:37.
Citera
2024-10-01, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenslisa

Hrm ja. Det tänkte jag med på. Själv hade jag nog väntat till efter vecka 12 iaf
Citera
2024-10-01, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenslisa
Vad är det värsta som kan hända? Får man missfall vill man kanske kunna vara öppen med det. Jag berättade supertidigt för vår omgivning då jag mådde dåligt och ville bara öppen med varför. Jag visste även att jag ville kunna berätta om ett eventuellt missfall om det inträffade. När folk berättar är väl faktiskt deras ensak. Har bekanta som berättat när dom plussat och bekanta som berättat i vecka 30, ser inget fel i något av det.

Jobbar även inom sjukvården och stöter på så mycket missfall och komplikationer och kan meddela att vecka 12 inte är någon magisk gräns.
Citera
Medlem
Kan inte alla sluta vara så elaka mot henne? Aldrig träffat henne men hon förtjänar inte allt som skrivs om henne 🤯 Hemskt.
Verkar inte vara så mogna personer bakom dessa konton på Flashback
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Nej det vet jag inget om. Hanna vet förmodligen exakt vilken dag hon är på ändå eftersom de gjorde en insättning.

Och nej det spelar ingen roll! Det bara visar på att Hanna alltid ska vara lite mer, lite längre, lite tidigare än sanningen.

Haha du är så sinnesrubbad 🙈 ”eftersom de gjorde en insättning”… har Hanna bekräftat detta?
Citera
2024-10-01, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada
Vad är det värsta som kan hända? Får man missfall vill man kanske kunna vara öppen med det. Jag berättade supertidigt för vår omgivning då jag mådde dåligt och ville bara öppen med varför. Jag visste även att jag ville kunna berätta om ett eventuellt missfall om det inträffade. När folk berättar är väl faktiskt deras ensak. Har bekanta som berättat när dom plussat och bekanta som berättat i vecka 30, ser inget fel i något av det.

Jobbar även inom sjukvården och stöter på så mycket missfall och komplikationer och kan meddela att vecka 12 inte är någon magisk gräns.

Håller verkligen med. Jag tycker absolut inte det finns någon gräns för när man ska berätta. Min spontana tanka är att jag själv inte hade velat berätta förens efter v 20 (efter RUL), men vem vet, jag kanske hade berättat i v 7.
Citera
2024-10-01, 10:01
Medlem
Jag förstår att ”vanliga människor” inte berättar om sin graviditet förens efter v 12 mycket pga risken för missfall men för Hannas del finns det väl ingen anledning att vänta då hon skulle göra ”content” av det oavsett hur det går.
Citera
2024-10-01, 10:02
Medlem
Duktigt med koffein hon häller i sig.
Citera
2024-10-01, 10:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Duktigt med koffein hon häller i sig.
Men vad ni håller på 😂😂. Alltså ni hackar på ALLT i den här tråden. Mina tankar:

1. Enligt rekommendationerna kan man dricka en viss mängd koffein. Finns ingen anledning att tro att HT inte håller sig inom detta. Jag hade HG när jag var gravid och blev uppmanad att dricka och äta det jag kunde, oavsett om det var coca cola eller socker eller vad som. Drack typ 1-2 color per dag och min BM sa att det var helt lugnt. Var ju dessutom helt inom rek. Så kanske sansa dig ang koffeinet? 😂

2. (Inte till dig ovan utan generellt i tråden): Om man har BF 6 maj och känner sig trygg i att det blir snitt så krävs det inte ett geni för att fatta att snittet blir i slutet av april typ. Jag fick inskrivet i min journal av läkaren vid första förlossningen att man rekommenderade planerat snitt vid ev graviditet i framtiden . När jag sen blev gravid sa min BM att snitt nog garanterat skulle beviljas. I vecka 27 hade jag samtal med läkare som beviljade på en gång och så fick jag veta vilka två veckor (och vilka dagar på dessa veckor) som var aktuella. Jag visste således att det skulle bli ett av tre datum. Kan ju vara samma för HT?

3. Spela roll hur de blev gravida och om hon är i 8+6 eller 9+0. Stort grattis till dem 🥳❤️.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in