2024-10-01, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Ska hon redan börja småljuga?
Hon skrev igår att bf var 6 maj, utifrån den informationen så är hon idag i v 9 (8+6) så varför skriver hon då att hon är i v 10. Imorgon kommer hon då vara i v 10 (9+0).

I en kommentar skrev hon maj men skrev också att hon ska snittas så i slutet av april🙃
Citera
2024-10-01, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
I en kommentar skrev hon maj men skrev också att hon ska snittas så i slutet av april🙃

Hon sa att BF är 6 maj. Ganska enkelt att räkna ut att hon är i vecka 8+6 idag då. Dvs inte vecka 10.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP
Såklart har hon mått skit ❤️
Man har liksom inte märkt någon skillnad på hennes habitualtillstånd 😅

Såg också det och tänkte "du mår ju skit jämt så"..
Citera
Medlem
versalers avatar
Tror faktiskt det är på naturlig väg men kanske ev med hjälp med att stimulera ägglossning?
Låter inte som dom gjort ivf om det kom som en chock för dom ?
Sen att dom har gjort UL i Turkiet talar ju också lite för det.

Vet ett par stycken som fått barn genom ivf och plötsligt blivit gravida med nr 2 naturligt trots att det skulle vara omöjligt.

Förhoppningsvis tar Hanna tag i sig själv och inser att det kommer krävas väldigt mycket mer med två små barn.
Tycker hon det är jobbigt nu så blir antagligen ”tvåbarnschocken” en riktig käftsmäll men då är det ju bra att Kebaben finns där.
Jag skickar ett stort grattis till dom 🫶
Citera
2024-10-01, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Hon sa att BF är 6 maj. Ganska enkelt att räkna ut att hon är i vecka 8+6 idag då. Dvs inte vecka 10.

Jamen precis. Jaja man får väl gratulera henne till att fortsatt ha content på sitt konto🤣
Citera
2024-10-01, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy

Ja jag såg den kommentaren och då skrev hon 6 maj, men även om hon ska snittas som hon skriver så ändrar ju inte det vilken vecka hon är i.
Citera
2024-10-01, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
Tror faktiskt det är på naturlig väg men kanske ev med hjälp med att stimulera ägglossning?

Vet ett par stycken som fått barn genom ivf och plötsligt blivit gravida med nr 2 naturligt trots att det skulle vara omöjligt.

Förhoppningsvis tar Hanna tag i sig själv och inser att det kommer krävas väldigt mycket mer med två små barn.
Tycker hon det är jobbigt nu så blir antagligen ”tvåbarnschocken” en riktig käftsmäll men då är det ju bra att Kebaben finns där.

De har inte gjort IVF igen. De hade ett embryo kvar i frysen. De har förmodligen gjort en insättning i augusti. Det tar en sekund och kräver inget av en.
Citera
2024-10-01, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av versaler

Jag tror chocken var att det faktiskt funkade på första försöket! Men ska bli intressant att se vad de säger.
Citera
2024-10-01, 08:42
Medlem
dznBots avatar
Citat:
Du har aldrig varit gravid hör jag…
8+ nånting betyder 8 hela veckor +6 dagar. Alltså 9:e veckan. Det är alltså EN HEL dags skillnad på vad ni tror och hon säger. Efter 8+6 kommer 9+0 och då är man i folkmun i 10:e veckan.

Bara för att ingen här verkar ha fått beslut om kejsarsnitt tidigt så är det inte omöjligt. Det går att få det beviljat innan graviditet och i tidig graviditet med. Datum får man sent men det brukar ligga kring en vecka +/- innan beräknat datum så alla gravida i Hannas situation hade nog befogat räknat med att få snittdatum i slutet av april.

Att leta fel utan att ha kunskap i ämnet blir bara löjligt.
Citera
2024-10-01, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dznBot
Du har aldrig varit gravid hör jag…
8+ nånting betyder 8 hela veckor +6 dagar. Alltså 9:e veckan. Det är alltså EN HEL dags skillnad på vad ni tror och hon säger. Efter 8+6 kommer 9+0 och då är man i folkmun i 10:e veckan.

Bara för att ingen här verkar ha fått beslut om kejsarsnitt tidigt så är det inte omöjligt. Det går att få det beviljat innan graviditet och i tidig graviditet med. Datum får man sent men det brukar ligga kring en vecka +/- innan beräknat datum så alla gravida i Hannas situation hade nog befogat räknat med att få snittdatum i slutet av april.

Att leta fel utan att ha kunskap i ämnet blir bara löjligt.

Jag har varit gravid. Just därför vet jag hur besatt man är av de där veckorna. Vilken stenkoll man har. Och är man gravid vet man att vecka 10 är först när man är på dag 9+0.

Men Hanna ska alltid dra det lite längre än vad det egentligen är.
Citera
2024-10-01, 08:47
Medlem
dznBots avatar
Citat:
Jag har varit gravid. Just därför vet jag hur besatt man är av de där veckorna. Vilken stenkoll man har. Och är man gravid vet man att vecka 10 är först när man är på dag 9+0.

Men Hanna ska alltid dra det lite längre än vad det egentligen är.

Då kanske du också vet att den där snurran som de har på mvc oftast visar en dag mindre än gravidappar. Att det skiljer en dag kanske inte är helt konstigt beroende på vilket av det man använder. Och att det skiljer en dag, spelar det nån roll?
Citera
2024-10-01, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dznBot
Då kanske du också vet att den där snurran som de har på mvc oftast visar en dag mindre än gravidappar. Att det skiljer en dag kanske inte är helt konstigt beroende på vilket av det man använder. Och att det skiljer en dag, spelar det nån roll?

Nej det vet jag inget om. Hanna vet förmodligen exakt vilken dag hon är på ändå eftersom de gjorde en insättning.

Och nej det spelar ingen roll! Det bara visar på att Hanna alltid ska vara lite mer, lite längre, lite tidigare än sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in