Citat:
Ursprungligen postat av
Turistparadiset
Visst, men man har rätt till semester. Så det är ju enklast att bara ta en semesterdag.
Oftast brukar det inte vara chefen som är problemet i sånna här lägen utan mer kollegorna som kan bli tjuriga. Ofta för att dom får mer jobb och göra ..
Bästa vore om man kan byta pass med någon om man tex jobbar skift men jobbar man vanliga tider så kan det bli problem. Värre också om det är teamarbete.
Viktigt att man har en bra anledning då brukar det vara lättast. Typ begravning eller något.