Citat:
Ursprungligen postat av
ljungbacken666
Hur mycket styr tränaren över spelet? Helt ok att han kommer tillbaka. Men är han inte lite smutsig efter växjö?
Vad har egentligen växjö bidragit med i svensk hockey?
Men ja det kanske blir bra. Han är ju fostrad i Färjestad och tillhör väl egentligen Färjestad.
Dom pratade faktiskt lite om det i dagens vf hockey pod och jag tror både Färjestad och Växjö som de allra andra lagen som vill slåss om guldet har en ganska bra bild om hur man vill spela, flera lag har infört spelsystemet som en röd tråd genom hela akademin osv men där jag tänker mig att en tränare kan göra skillnad är i tydlighet kring kravställning, hur coachande man är och hur bra balans man kan ha i mjuka värden och kravet på hårda sportsliga resultat.
Jag tror det skiljer ganska lite mellan Mitell och Jönsson på samma sätt som att jag tror att dom är relativt lika Hallam, dom kan fika med laget men har inga problem att peka med hela handen.
Sen kan man inte bortse från Jönssons historia i Färjestad. Tänk att som spelare komma upp i A laget eller göra sitt första pass med tränaren som har tröjan i taket och i princip leder varenda statistik för klubben som finns. Skulle vara enormt stort för spelare, fans och Jörgen själv tror jag.
Skulle det ske så är det en premiärmatch jag absolut inte tänker missa.