2024-09-30, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Veligt? Kan man kanske tycka men antar att du menar något annat än poäng? 4 matcher spelade - och mött bra motstånd -, obesegrade samt etta i tabellen. Dom var bra senast mot Luleå i alla fall.
Jag har uppfattat dom som lite röriga (veliga). Ja dom har tagit många poäng, men hoppas dom kommer bli ännu bättre. Men det är ju bara 4 spelade matcher.
Spelar dom ihop sig ordentligt borde dom kunna ge motståndarna mindre chanser. Fbk har fått bra utdelning.
2024-09-30, 10:59
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semizone
Finns fler än Johan Larsson som platsar i färjestad. Inte så många i färjestad platsar i brynäs!? Tja jag säger inte att brynäs kommer vinna, men de kommer överraska många lag! Ser bara Luleå, Skellefteå och färjestad som bättre lag än dem. Och de kommer komma top 6. 5a eller 6a
Känns som att du har hybris efter att ha vunnit en hemmapremiär mot Frölunda.
2024-09-30, 11:12
Medlem
BlackQuartzs avatar
Vet inte vem jag sia citera men nog finns det spelare i Brynäs som hade platsat i FBK, sluta larva er… Johannes Kinvall t.ex hade gärna fått ersätta någon av våra backar. Men ja nu när jag kollar deras lineup är jag inte imponerad… Mycket hänger på om hemvändarna kommer upp i nivå.
2024-09-30, 12:28
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljungbacken666
Tycker Färjestad har inlett lite veligt. Tror och hoppas de har en rejäl förbättringspotensial.
Vad tror vi om Tomasek? Kommer han bli skyttekung i år? Jag tror han kpmmer hamna topp 2. Kanske bättre än så faktisk🤣.
Och hur fan kan man kalla Åsa för ett sänke? Nej han kanske inte är den bästa spelaren om man ser till poäng. Men han kämpar hela tiden. När alla kämpar syns han knappt men får ändå några poäng. Men som det varit andra säsonger så syns han när de andra slappar. Han håller en hög väldigt jämn nivå. Och jag tror hans moral är jävligt bra för laget. En stöttepelare.
Håller med om Åslund. Han är otroligt viktig för laget.
Även om han inte är den flashige spelaren som Nygård eller Tomasek så funkar ju kedjan bra med honom där. Han är ju lika stor del av kedjan som de andra två. Alla spelare kan inte ha samma roll och göra mål varje match, det funkar inte så.
2024-09-30, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Även om han inte är den flashige spelaren som Nygård eller Tomasek så funkar ju kedjan bra med honom där. Han är ju lika stor del av kedjan som de andra två. Alla spelare kan inte ha samma roll och göra mål varje match, det funkar inte så.
I helgen tror jag han var sist av isen för han tog tid på sig att tacka för supporten. Samma när de tog sm guld senast. Han satt kvar sist på torget och skrev autografer till alla barnen. Det var nästan rörande att se. Sånt väger väl inte inte in när dom ska bygga en trupp men det väger nog in när andra spelare väljer var dom vill spela.

Jag saknar inte lillis så mycket som jag trodde jag skulle göra. Han fick beröm för alla fina passningar så han glömde bort att försöka göra mål. Såg lite av björklöven under veckan och det var några rejält fina passningar men kvaliten på mottagarna fanns inte där. Han skulle haft svårt att hävda sig i fbks trupp i år.
2024-09-30, 13:15
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
I helgen tror jag han var sist av isen för han tog tid på sig att tacka för supporten. Samma när de tog sm guld senast. Han satt kvar sist på torget och skrev autografer till alla barnen. Det var nästan rörande att se. Sånt väger väl inte inte in när dom ska bygga en trupp men det väger nog in när andra spelare väljer var dom vill spela.

Jag saknar inte lillis så mycket som jag trodde jag skulle göra. Han fick beröm för alla fina passningar så han glömde bort att försöka göra mål. Såg lite av björklöven under veckan och det var några rejält fina passningar men kvaliten på mottagarna fanns inte där. Han skulle haft svårt att hävda sig i fbks trupp i år.
Ja, det är vackert gjort av honom. Jag ska göra mitt yttersta för att kunna vara på plats den dag vi tackar av honom och tröjan hissas.

Jag håller med om lillis. Jag såg lite av honom och Björklöven i helgen, och han gör det ju bra med snygga passningar som du säger. Men jag vet inte var han skulle platsa i årets Färjestad riktigt.
2024-09-30, 14:31
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Vet inte vem jag sia citera men nog finns det spelare i Brynäs som hade platsat i FBK, sluta larva er… Johannes Kinvall t.ex hade gärna fått ersätta någon av våra backar. Men ja nu när jag kollar deras lineup är jag inte imponerad… Mycket hänger på om hemvändarna kommer upp i nivå.

Jag har inte sagt något alls om deras backar även om jag i princip har samma inställning där. Finns eventuellt några fler som skulle varit intressanta. Frågan gällde forwards och där står jag fast i att det inte finns någon i Brynäs som skulle ta en plats i Färjestads 3 första kedjor.

Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777

Åslund är viktig men han spelar inte sin bästa hockey just nu, det är få vunna kamper och han verkar ligga ganska fel positionsmässigt sett till hur Nygård och Tomasek spelar. Tror han skulle passa i en annan roll men det betyder ju inte att han borde bänkas. Man får ha lite nyans i det hela och den här diskussionen kommer upp varje gång en Färjestadsspelare är på väg nedåt i karriären, samma sak med Magic Mike, Lilliz och t.om med JJ och Norda men där valde dom själva att ta mindre roller för att hämta hem guldet sista säsongen.

Tror vi ska ge Åsa rätt förutsättning att vara bäst i slutspelet och jag är tveksam ifall det är att spela honom i första kedjan med ligans bästa forwards just nu.
2024-09-30, 15:07
Medlem
SweTechs avatar
Karlstads sämst bevarade hemlighet spiller ut i media under dagen.
JJ till Färjestad är planen framåt. Mitell har gjort ett bra jobb men har andra erbjudanden samtidigt som JJ "nästan" alltid velat tillbaka och klubben alltid velat ha honom, t.om så att han var förstavalet när Pennan skulle få kicken men då hade Växjö hunnit före pga situationen med Hallam och landslaget.

Edit: La in en "nästan" för det var ju ganska mycket gnissel mellan ledningspersonal och JJ ang sättet han lämnade sportchefsrollen men med Wallin finns inga sådant kvar.
Senast redigerad av SweTech 2024-09-30 kl. 15:20.
2024-09-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Karlstads sämst bevarade hemlighet spiller ut i media under dagen.
JJ till Färjestad är planen framåt. Mitell har gjort ett bra jobb men har andra erbjudanden samtidigt som JJ "nästan" alltid velat tillbaka och klubben alltid velat ha honom, t.om så att han var förstavalet när Pennan skulle få kicken men då hade Växjö hunnit före pga situationen med Hallam och landslaget.

Edit: La in en "nästan" för det var ju ganska mycket gnissel mellan ledningspersonal och JJ ang sättet han lämnade sportchefsrollen men med Wallin finns inga sådant kvar.

Hur mycket styr tränaren över spelet? Helt ok att han kommer tillbaka. Men är han inte lite smutsig efter växjö?
Vad har egentligen växjö bidragit med i svensk hockey?

Men ja det kanske blir bra. Han är ju fostrad i Färjestad och tillhör väl egentligen Färjestad.
2024-09-30, 16:20
Medlem
nofjuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag har inte sagt något alls om deras backar även om jag i princip har samma inställning där. Finns eventuellt några fler som skulle varit intressanta. Frågan gällde forwards och där står jag fast i att det inte finns någon i Brynäs som skulle ta en plats i Färjestads 3 första kedjor.

Åslund är viktig men han spelar inte sin bästa hockey just nu, det är få vunna kamper och han verkar ligga ganska fel positionsmässigt sett till hur Nygård och Tomasek spelar. Tror han skulle passa i en annan roll men det betyder ju inte att han borde bänkas. Man får ha lite nyans i det hela och den här diskussionen kommer upp varje gång en Färjestadsspelare är på väg nedåt i karriären, samma sak med Magic Mike, Lilliz och t.om med JJ och Norda men där valde dom själva att ta mindre roller för att hämta hem guldet sista säsongen.

Tror vi ska ge Åsa rätt förutsättning att vara bäst i slutspelet och jag är tveksam ifall det är att spela honom i första kedjan med ligans bästa forwards just nu.

Eftersom Brynäs är ett bättre lag så skulle inte många Färjestad spelare platsa i Brynäs. Åslund och L Johansson mfl är extremt överskattade. Går Tomasek sönder och blir skadad så kommer Färjestad sjunka rejält.
2024-09-30, 16:31
Medlem
semizones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Känns som att du har hybris efter att ha vunnit en hemmapremiär mot Frölunda.

Känns som att ni är fullständigt knäckt för att Brynäs gjorde en jävligt bra match. Lol,
Även R. Rönnberg i Frölunda sa att Brynäs var förtjänta av att vinna matchen. Och på ett annat ställe ,sida sa han att han inte trodde att Brynäs skulle vara såhär bra, och att de förmodligen kommer överraska många lag den här säsongen. Och Frölunda är också ett bättre lag än t ex Färjestad i år
2024-09-30, 17:34
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Hur mycket styr tränaren över spelet? Helt ok att han kommer tillbaka. Men är han inte lite smutsig efter växjö?
Vad har egentligen växjö bidragit med i svensk hockey?

Men ja det kanske blir bra. Han är ju fostrad i Färjestad och tillhör väl egentligen Färjestad.

Dom pratade faktiskt lite om det i dagens vf hockey pod och jag tror både Färjestad och Växjö som de allra andra lagen som vill slåss om guldet har en ganska bra bild om hur man vill spela, flera lag har infört spelsystemet som en röd tråd genom hela akademin osv men där jag tänker mig att en tränare kan göra skillnad är i tydlighet kring kravställning, hur coachande man är och hur bra balans man kan ha i mjuka värden och kravet på hårda sportsliga resultat.

Jag tror det skiljer ganska lite mellan Mitell och Jönsson på samma sätt som att jag tror att dom är relativt lika Hallam, dom kan fika med laget men har inga problem att peka med hela handen.

Sen kan man inte bortse från Jönssons historia i Färjestad. Tänk att som spelare komma upp i A laget eller göra sitt första pass med tränaren som har tröjan i taket och i princip leder varenda statistik för klubben som finns. Skulle vara enormt stort för spelare, fans och Jörgen själv tror jag.

Skulle det ske så är det en premiärmatch jag absolut inte tänker missa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in