• 1
  • 2
2022-09-08, 09:27
Medlem
om det enbart är nikotin du ska undvika så finns det väl ett antal varianter nikotinfri snus? då har du ju iallafall något under läppen. t.ex onico
Citera
2022-09-08, 11:25
Medlem
PetrMurphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Nåväl OnT;
aldrig varit något problem för mig med rökning och snusning innan/efter kirurgiska ingrepp.

Skönt att det gick bra under samtliga ingrepp.

Har tjuvtestat 3 snus av Velo Ice cool häromdagen och kände dagen/dagarna efter något lite konstigt i öronen, precis som att läkningen slöas ner, det kunde sticka lite i dem. Har ett av öronen där det behövde göras mer arbete på under ingreppet och det är svullet, och blev möjligen aningen mer svullet efter nikotinintaget. Men funderar på att klippa mig en fin dosa nu..
Senast redigerad av PetrMurphy 2022-09-08 kl. 11:31.
Citera
2022-09-08, 11:30
Medlem
PetrMurphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0CUST
om det enbart är nikotin du ska undvika så finns det väl ett antal varianter nikotinfri snus? då har du ju iallafall något under läppen. t.ex onico

Dessvärre är inte att ha något under läppen som är besväret. Utan vill ha nickokicken.
Citera
2022-09-08, 12:20
Medlem
Syster-Smisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetrMurphy
Utförde en s.k. skönhetsoperation, drog in öronen då de var utåtstående. Gjorde detta hos en av Sveriges bästa privata kliniker.

Kirurgen anser att min läkning har gått ovanligt fort jämfört med andra. Var tvungen att sluta snusa 1 vecka inför och de påstår att man ska hålla sig borta från nikotin i upp till 8 veckor efter. (Detta för att de vill hålla läkningsprocessen så säker som möjligt (på ett överdrivet sätt).

Har hört på andra ställen att de är 4-8 veckor efter, för mig har det gått 4 veckor sedan operationen. Vad anser ni, om ni själva har utfört någon operation/liknande, borde man kunna börja trycka i sig en och annan snus nu?

Har det gått 4 veckor efter operationen kan du definitivt börja snusa igen.
Det är en liten operation och nikotinet kommer inte störa läkningen nämnvärt i det här läget, framförallt inte om det är som du skriver att läkningen har gått fort.
Citera
2022-09-08, 16:05
Medlem
PetrMurphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syster-Smisk
Har det gått 4 veckor efter operationen kan du definitivt börja snusa igen.
Det är en liten operation och nikotinet kommer inte störa läkningen nämnvärt i det här läget, framförallt inte om det är som du skriver att läkningen har gått fort.

Köpte mig en dosa, och måste säga: snus/nikotin är verkligen inte värt det, mår rent ut sagt dåligt av det. Inget mer efter denna dosan..
Citera
2022-09-08, 23:47
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Gällande snus..
..så gick min plastikkirurg fullständigt i taket vid min senaste operation när han märkte att jag hade en snus inne.
Förklarade för honom att det var min ”frukost” (eftersom man ska vara fastande nån timme innan), fick en låååång föreläsning om hur snus och cigaretter var ”ABSOLUT FÖRBJUDET” innan operation och efter, hade jag ”inte läst papperna?!”..

Sa som det var, har gått bra varenda gång hittills han karvat i mig och att han måste missat min snus vid tidigare pre-op genomgångar.
Han tittade lite konstigt på mig, tystnade och sträckte fram papperskorgen.

Tror starkt att det inte är någon "bra idé" att ha prilla inne vid operation.
(Men det är ju bara jag alltså. Finns säkert "folk" som säger att det är "jättebra"!)
Citera
2022-09-09, 08:05
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Tror starkt att det inte är någon "bra idé" att ha prilla inne vid operation.
(Men det är ju bara jag alltså. Finns säkert "folk" som säger att det är "jättebra"!)

Haha du missuppfattade..!!

Hade snus inne på morgonen, när det var pre-op mötet, dvs innan operationen.

Hade helt glömt att jag hade den dessutom, men det var all nikotin jag hade använt sedan kvällen innan.

Jag hade givetvis inte tänkt ha snus inne under själva operationen..
Citera
2024-09-30, 12:58
Medlem
Tjena, har med en fråga. Opererade ut en halscysta samt nån halsmandel för 1 vecka sen. När kan man börja snusa igen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in