Citat:
Ursprungligen postat av
miamania
Ok så nu insinuerar du alltså att Hundhjälpen har stulit hunden??
Kan du ge mig ett motiv till det?
Vad har cross trails att göra i sammanhanget? Är det en konspiration mellan dessa företag för att stjäla Essie menar du?

Det är flera i tråden som har spekulerat länge kring att Hundhjälpen skulle ha stulit Essie. Då har du inte ifrågasatt något. Men nu när jag faktiskt hittar verkliga spår som leder åt det hållet, då börjar du tvivla!
Motivet kan vara ekonomiskt, och det jag får intrycket av är att det är kopplat till en sjuklig personlighetsstörning med kontrollbehov. Det kan ses flera olika tecken på det, inte minst lögnerna från Hundhjälpen som är ett sätt att försöka diktera historien och kontrollera situationen, men också andra tecken.
Konspirationen att stjäla Essie verkar involvera åtminstone den personliga assistent som hörde av sig till Hundhjälpen, och hundhjälpen så klart tillsammans med sin samarbetspartner CrossTrials, de är i princip en och samma i detta, bara att de har varsitt företag, säkerligen av ekonomiska skäl, och därtill någon som har tagit hand om Essie, möjligen någon i Huddinge eller någon utomlands.