2024-09-29, 19:59
  #8857
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Hur kan du jämföra att försöka göra något med att göra något?
Jag jämförde folks reaktioner på liknande situationer, inte handlingen. Prova läsa igen.
Citera
2024-09-29, 20:04
  #8858
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag jämförde folks reaktioner på liknande situationer, inte handlingen. Prova läsa igen.

Ja du jämförde att försöka läsa något och att verkligen läsa upp det på internet. Förstår du inte hur illa du låter hela tiden när du alltid säger att göra Jocke något är det extremt grovt förtal och gör Chrippa det kaaan det var förtal.
Citera
2024-09-29, 20:51
  #8859
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja du jämförde att försöka läsa något och att verkligen läsa upp det på internet. Förstår du inte hur illa du låter hela tiden när du alltid säger att göra Jocke något är det extremt grovt förtal och gör Chrippa det kaaan det var förtal.
Eftersom du missade poängen så tar jag den igen.
Varför är det panik för att chrippa läser upp journaler.
Men helt okej när Jocke ville göra samma sak?
Om Jocke hade kunnat hade han med glädje läst upp mammans sekretess delar i journalen.
Varför tycker inte du det är fel att Jocke vill läsa upp sekretess journaler?

Jag säger att om det chrippa gör är förtal, då är det Jocke gör grovt förtal.
Jag säger inte att chrippa kanske gör förtal, men Jocke definitivt gör grovt förtal.
Börja läsa vad jag skriver och sluta fantisera. Jag tror inte du skulle uppskatta om jag gjorde likadant emot dig som du gör mot mig.
Citera
2024-09-30, 00:00
  #8860
Medlem
Verbal.Kints avatar
Humor på hög nivå när Jocke lägger ut stories om narcissim. "Narcissister inser inte att de själva är problemet och projicerar sina egna fel på någon annan bla bla bla" ja, exakt...
Citera
2024-09-30, 00:54
  #8861
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Humor på hög nivå när Jocke lägger ut stories om narcissim. "Narcissister inser inte att de själva är problemet och projicerar sina egna fel på någon annan bla bla bla" ja, exakt...
Hehehe det var nog fler än bara du och jag som såg det roliga i det där Samtliga inblandade utom ungarna är ju narcissister.
Citera
2024-09-30, 17:33
  #8862
Medlem
kanblikuls avatar
https://pixeldrain.com/u/hdV4jWBT
Videon som Jockboi inte vill att någon ska få se. BORTTAGEN FRÅN YOUTUBE!

Ville ingen ha Jockiboi när han va 9år och spöa på sin 3-åriga lillebror? Inte ens hemmen orkade med honom tydligen. Det är tvärt emot vad Jockiboi påstår står i sina papper.
(allt ovan kommer från videon, inte mina tankar)

Vem läser direkt från soc-papperna, Jockiboi eller Chrippa?
Vem hittar på för att det ska passa sin historia, Jockiboi eller Chrippa?
När kommer bomben med ALLA papper som Jockiboi skröt om att han skulle släppa?
__________________
Senast redigerad av kanblikul 2024-09-30 kl. 17:41.
Citera
2024-10-01, 00:02
  #8863
Medlem
Någon som hann att spara Jockes senaste storys på Instagram? Var tydligen något som rörde dramat men som han snabbt tog bort igen.
Citera
2024-10-01, 00:22
  #8864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
https://pixeldrain.com/u/hdV4jWBT
Videon som Jockboi inte vill att någon ska få se. BORTTAGEN FRÅN YOUTUBE!

Ville ingen ha Jockiboi när han va 9år och spöa på sin 3-åriga lillebror? Inte ens hemmen orkade med honom tydligen. Det är tvärt emot vad Jockiboi påstår står i sina papper.
(allt ovan kommer från videon, inte mina tankar)

Vem läser direkt från soc-papperna, Jockiboi eller Chrippa?
Vem hittar på för att det ska passa sin historia, Jockiboi eller Chrippa?
När kommer bomben med ALLA papper som Jockiboi skröt om att han skulle släppa?
Bra att du sparar ned allt.

Joakim var farlig, det står beskrivet i dom papper där allt som står är sanning.

Inte en, fem vuxna beskriver Joakim som farlig i några få av tusentals handlingar. Joakim har utelämnat alla gånger andra än Joakims biologiska mamma beskriver rädsla för Joakim för att kunna bortförklara det med att Joakims mamma ljuger. Han beskrivs som farlig, våldsam, okontrollerbar, utåtagerande och hotfull av 5 olika vuxna, det är inte A som ljuger, det är Joakim.

Jämförelse mellan Chrippas video och poddavsnittet där Joakim säger att han läser rakt ur dom handlingarna sida vid sida vore något.

Orkar nån med podme ladda upp när Joakim läser BUPs papper här?

Minst sagt märkligt om stora delar av handlingarna utelämnas i Jockes podd när har har mage att anklaga fina A för något som till punkt och pricka är motsatsen till det Joakim utelämnar.

Ska podden byta namn till det mer passande Lögnen måste ut?

https://mediemyndigheten.se/ansokan-och-registrering/regelverk/regler-for-radio--och-tv-sandningar/

Några punkter TV4 borde se över
Opartiskhet, Saklighet , Otillbörligt kommersiellt gynnande, Produktplacering

She knows, she knows, I know she knows.

Av alla Tv4s ansvarig utgivare, vem är egentligen ansvarig för dokumentären?

Fredrik Malmberg, Johanna Thulin Bratten, Sofie Schütt, Johanna Lind eller Mia Lindqvist?

Grovt förtal.

https://www.svt.se/kultur/granskningsnamndens-beslut-om-svt-s-dokumentar-om-josefin-nilsson
Citera
2024-10-01, 01:06
  #8865
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Bra att du sparar ned allt.

Joakim var farlig, det står beskrivet i dom papper där allt som står är sanning.

Inte en, fem vuxna beskriver Joakim som farlig i några få av tusentals handlingar. Joakim har utelämnat alla gånger andra än Joakims biologiska mamma beskriver rädsla för Joakim för att kunna bortförklara det med att Joakims mamma ljuger. Han beskrivs som farlig, våldsam, okontrollerbar, utåtagerande och hotfull av 5 olika vuxna, det är inte A som ljuger, det är Joakim.

Jämförelse mellan Chrippas video och poddavsnittet där Joakim säger att han läser rakt ur dom handlingarna sida vid sida vore något.

Orkar nån med podme ladda upp när Joakim läser BUPs papper här?

Minst sagt märkligt om stora delar av handlingarna utelämnas i Jockes podd när har har mage att anklaga fina A för något som till punkt och pricka är motsatsen till det Joakim utelämnar.

Ska podden byta namn till det mer passande Lögnen måste ut?

https://mediemyndigheten.se/ansokan-och-registrering/regelverk/regler-for-radio--och-tv-sandningar/

Några punkter TV4 borde se över
Opartiskhet, Saklighet , Otillbörligt kommersiellt gynnande, Produktplacering

She knows, she knows, I know she knows.

Av alla Tv4s ansvarig utgivare, vem är egentligen ansvarig för dokumentären?

Fredrik Malmberg, Johanna Thulin Bratten, Sofie Schütt, Johanna Lind eller Mia Lindqvist?

Grovt förtal.

https://www.svt.se/kultur/granskningsnamndens-beslut-om-svt-s-dokumentar-om-josefin-nilsson

Nu är du där igen: du ljuger. Du har liksom inte läst alla socpapper. Du kan helt enkelt inte uttala dig om "alla" och "allt". Dina argumentationsfel är skamlöst usla. Din retorik är, återigen, på mellanstadienivå.

Det innehåll du eventuellt har att förmedla hamnar bara i ett löjets skimmer.


Minns du när du skulle kalla in Myndigheten för psykologiskt försvar, en myndighet som sorterar under Försvarsdepartementet, för att styra upp sekten...? Som sagt: du gör bort dig gång efter gång efter gång.

"She knows", haha...? Verkligen:
https://pixeldrain.com/u/1RC7ap38

Dagens video med "nästan alla bevis" visar bara att hon hittar på i sina tramsiga, insinuanta TK-videor precis som du gör.
Citera
2024-10-01, 01:27
  #8866
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
https://pixeldrain.com/u/hdV4jWBT
Videon som Jockboi inte vill att någon ska få se. BORTTAGEN FRÅN YOUTUBE!

Ville ingen ha Jockiboi när han va 9år och spöa på sin 3-åriga lillebror? Inte ens hemmen orkade med honom tydligen. Det är tvärt emot vad Jockiboi påstår står i sina papper.
(allt ovan kommer från videon, inte mina tankar)

Vem läser direkt från soc-papperna, Jockiboi eller Chrippa?
Vem hittar på för att det ska passa sin historia, Jockiboi eller Chrippa?
När kommer bomben med ALLA papper som Jockiboi skröt om att han skulle släppa?
Jag har hört Jocke läsa upp exakt samma för längesedan i tv4. Inget nytt under solen
Citera
2024-10-01, 01:44
  #8867
Medlem
Nån som orkar o har förmågan att kort förklara varför i helvete det ens spelar någon roll huruvida Jocke va utåtagerande som BARN eller inte?! Varför är det viktigt nu?

OM beskrivningen stämmer så är det ju ett barn i kris som mår extremt dåligt som beter sig så o som INTE får det han behöver i sin hemmiljö eller närmiljö.
Ett barn som får sina mänskliga o personliga behov tillfredsställda blir inte utåtagerande. (Kanske en kort period efter ett extremt trauma, inte annars.)
Citera
2024-10-01, 03:15
  #8868
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Nån som orkar o har förmågan att kort förklara varför i helvete det ens spelar någon roll huruvida Jocke va utåtagerande som BARN eller inte?! Varför är det viktigt nu?

OM beskrivningen stämmer så är det ju ett barn i kris som mår extremt dåligt som beter sig så o som INTE får det han behöver i sin hemmiljö eller närmiljö.
Ett barn som får sina mänskliga o personliga behov tillfredsställda blir inte utåtagerande. (Kanske en kort period efter ett extremt trauma, inte annars.)
Jocke sa att mamman ljög om hans beteende eftersom att hon ville bli av med honom.
Men det stämmer inte. Jocke var utåtagerande och mamman klarade inte av honom. Mamman bad även om hjälp.
Det bevisar att mamman inte ljög när hon berättade om sina problem att hantera Jocke.

Du har helt rätt i att Jocke fortfarande var ett barn som behövde hjälp. Men mamman verkar ha gjort vad hon kunde. När hon kände att hon inte kunde hantera Jockes beteende försökte hon få hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in