Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-29, 15:21
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Rask är körd. Jag tittade in på kommentarer på senaste videon och nu jäklar börjar en del följare tröttna på Rask. Att det bara skulle genererat 8k förra månaden är skitsnack. Glöm inte att det här är en 3 barnspappa.
Karman kommer till den som förtjänar

Oj vad jag ska njuta när jag bevittnar svinpälsens undergång.
Citera
2024-09-29, 15:44
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Rask är körd. Jag tittade in på kommentarer på senaste videon och nu jäklar börjar en del följare tröttna på Rask. Att det bara skulle genererat 8k förra månaden är skitsnack. Glöm inte att det här är en 3 barnspappa.

Tyvärr är det alldeles för många där som inte begriper vilken fitta Rask är. Någon med en plattform behöver göra en expose på hur han systematiskt ljuger för sina följare.
Citera
2024-09-29, 16:13
Bannlyst
Jag hittade någonting i Rasks senaste gråtvideo som jag tror inte stämmer riktigt...

Rask berättar i videon " DET BLIR INGEN FLYTT, ALLS ", att förut så var han trollad av några 18-åringar från Uppsala och att dessa troll skulle ha skickat spoofade SMS, alltså där Rasks telefonnummer framgår men trollen dikterar innehållet i meddelandena, och dessa SMS har innehållet könsord m.m. och skickats till en handläggare hos Trosa Bostäder som Rask hyr utav, och på grund av att trollen lyckades få handläggaren att tro att det faktiskt var Rask som skickat SMSen så får dom nu inte hyra någon annan bostad från Trobo. Det har alltså ingenting med skulderna att göra utan det är dom där trollen som ligger bakom igen.

Min fråga är: Hur kunde dessa troll få reda på vilken handläggare Rask har hos Trobo?
Citera
2024-09-29, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marijo
Jag hittade någonting i Rasks senaste gråtvideo som jag tror inte stämmer riktigt...

Rask berättar i videon " DET BLIR INGEN FLYTT, ALLS ", att förut så var han trollad av några 18-åringar från Uppsala och att dessa troll skulle ha skickat spoofade SMS, alltså där Rasks telefonnummer framgår men trollen dikterar innehållet i meddelandena, och dessa SMS har innehållet könsord m.m. och skickats till en handläggare hos Trosa Bostäder som Rask hyr utav, och på grund av att trollen lyckades få handläggaren att tro att det faktiskt var Rask som skickat SMSen så får dom nu inte hyra någon annan bostad från Trobo. Det har alltså ingenting med skulderna att göra utan det är dom där trollen som ligger bakom igen.

Min fråga är: Hur kunde dessa troll få reda på vilken handläggare Rask har hos Trobo?

Om jag inte minns fel så var det väl handläggarens gamla pappa som var deras granne eller hans brors granne.

Jag tror inte dessa grabbar visste det utan deras avsikt var bara att göra livet surt för Rask genom att skämma ut honom inför hans grannar.
Med andra ord så tror jag att det var en tillfällighet att grannens dotter var deras handläggare. Så förstod jag det som iallafall.
Citera
2024-09-29, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M-W12
Om jag inte minns fel så var det väl handläggarens gamla pappa som var deras granne eller hans brors granne.

Jag tror inte dessa grabbar visste det utan deras avsikt var bara att göra livet surt för Rask genom att skämma ut honom inför hans grannar.
Med andra ord så tror jag att det var en tillfällighet att grannens dotter var deras handläggare. Så förstod jag det som iallafall.
Ja så kan det ju vara. Det var dock väldigt länge sedan, och Rask uppger i nutid att denne handläggare är snäsig mot familjen Rask så att det måste vara så att handläggaren gått på att det var Rask som skickade SMSen. Jag undrar... Har han inte pratat med handläggaren om detta och förklarat situationen då? Är det bara vi på youtube som ska använda Trolljägarna som vattentätt bevis för att Rasks tes stämmer? Rask har väl sovit så pass länge att handläggarens telefontider hunnit stänga - varje dag. Återigen är det Rask som gjort fel anser jag, även om det han säger om trollen skulle vara sanna. Jag gissar att det finns noll bevis för detta.
Citera
2024-09-29, 16:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-W12

Det var Luddes granne - och nu verkar det ha hänt igen då .. tro't den som vill
Jag tror han ljuger.
Citera
2024-09-29, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det var Luddes granne - och nu verkar det ha hänt igen då .. tro't den som vill
Jag tror han ljuger.
Jag förtydligar det jag skrev: Han hänvisar till att för 5 år sedan (eller nåt) så skickades dessa SMS men handläggaren har alltså fortfarande någonting emot Rask och Rask har inte gjort något åt saken och gråter hellre i en bil inför internet än att prata med handläggaren.
Citera
2024-09-29, 16:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marijo
Jag förtydligar det jag skrev: Han hänvisar till att för 5 år sedan (eller nåt) så skickades dessa SMS men handläggaren har alltså fortfarande någonting emot Rask och Rask har inte gjort något åt saken och gråter hellre i en bil inför internet än att prata med handläggaren.
Ok, tack för rättelsen. Då missförstod jag.
Jag tror dock inte att det hänt då heller - utan är ett utslag av att han inte vågar stå för det han gör.
Att de inte får byta lägenhet handlar nog mer om att bolaget förra gången fick dra dem rättsligt för att få ersättning för skador i lägenheten + att de har skulder som är obetalda och inga fasta inkomster.

Men det är väl som vanligt - bättre att skylla på någon annan än att se sitt eget ansvar.
Citera
2024-09-29, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok, tack för rättelsen. Då missförstod jag.
Jag tror dock inte att det hänt då heller - utan är ett utslag av att han inte vågar stå för det han gör.
Att de inte får byta lägenhet handlar nog mer om att bolaget förra gången fick dra dem rättsligt för att få ersättning för skador i lägenheten + att de har skulder som är obetalda och inga fasta inkomster.

Men det är väl som vanligt - bättre att skylla på någon annan än att se sitt eget ansvar.
Så är det... Rask har skyllt ifrån sig mer än vanligt på sistone - och då har han aldrig gjort annat än att skylla ifrån innan heller...
Citera
2024-09-29, 17:05
Medlem
Hugin86s avatar
Hur var de med skulderna ? Arv från farfar aktierna, optioner, sommarstugan , sparkonto. Han satt och snacka om redan efter första pengarna efter farfar skulle ju allt va betalt och de skulle va massa över. Nu ska de värsta släkas med youtube pengar och donationer. Har hans följare redan glömt allt detta, mannen som håller sitt ord
Citera
2024-09-29, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hugin86
Hur var de med skulderna ? Arv från farfar aktierna, optioner, sommarstugan , sparkonto. Han satt och snacka om redan efter första pengarna efter farfar skulle ju allt va betalt och de skulle va massa över. Nu ska de värsta släkas med youtube pengar och donationer. Har hans följare redan glömt allt detta, mannen som håller sitt ord
Hans följare är hjärndöda, dom tror till exempel på allvar att Flashback är en hatsida, eller att denna tråd används för att sprida hat om Rask.
Citera
2024-09-29, 18:11
Medlem
Ber om ursäkt för sen uppladdning, men vill ni kan ni nu se Baronens senaste på alternativa kanaler.

https://www.bitchute.com/video/oc0EfPitEhjM

Det är kul att jämföra det han säger nu med hur det lät när han lanserade idén med förtalsmånaden.

https://www.bitchute.com/video/V3PkcHU91Yz4

Då var det aldrig tal om några donationer. Följarna skulle hjälpa Therese till skuldfrihet genom att kolla på Baronens videor. De mest trogna följarna skrev i kommentarerna att de kollade videorna på repeat. Vad deras engagemang slutar med är att Baronen betalar av 8000 kr genom superchats. Jag tycker det också låter i underkant. Såg två lives där han drog in sammanlagt typ 40 000, och sedan hade han lives där det kom in lite mindre. Googlar man står det att Youtube tar 25% av superchatsen. Om det är 50% skatt och andra avgifter så bör det minst ha genererat 15 000 kr, men förmodligen betydligt mer.

Carl-Fredrik måste dock använda delar av superchatsen för att undvika bedrägerianklagelser. Det blir däremot svårt att säga att en följare lidit skada av att kolla på Baronens video en extra gång. Även om det förstås är djupt ohederligt på precis ett sådant sätt som vi kommit att förknippa med våran absoluta favoritskithög.

Sedan hans förklaring till varför är så uppåt väggarna dum. Aldrig har han sagt det under månadens gång att han ändrat sig. Han orkade alltså inte skita ur sig en förtalsvideo varje dag, och detta medför att det aldrig fanns någon förtalsmånad. Han laddade ju upp lika frekvent som alltid. Sanningen är förstås att varje månad är en förtalsmånad för Carl-Fredrik, men den här gången menade han att den här månadens pengar skulle gå till ett specifikt ändamål, då håller man det också.

Det bästa med hela grejen är ändå att det blir tydligt för folket som följer honom vilken ohederlig bajshög han är. Toppkommentarerna berör hur han lovat att adsense skulle gå till skulderna, och de gillas av flera hundra. Carl-Fredrik lyckas alltid skjuta sig själv i foten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in