2024-09-27, 22:08
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Det är ju inte någon bekräftat stöld innan en dom har fallit för gärningspersonen.
Att polisen utreder är ingen bekräftelse på att ett brott har begåtts

SVT är väl ingen bekräftelse dom rapporterar endast och tar inte ställning eller dömer brottslingar.

I så fall har ingen misshandel heller skett innan en dom har fallit!

SVT rapporterar. De rapporterar att polisen utreder stölden av Essie.
Citera
2024-09-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Om jag anmäler min bil som stulen så kommer inte polisen att utreda någonting om det inte finns något som tyder på en stöld. Polisen utreder stölden av Essie. En bättre bekräftelse än att SVT uppger just det kan vi knappast få. Du kanske tycker att vad någon som på internet påstår sig vara assistent påstås ha sagt skulle vara en bättre bekräftelse, som vissa andra i tråden. Men det gör inte jag.
Okej. Du har uppenbart inte samma insikt som övriga, inklusive GW.
Citera
2024-09-27, 22:20
Medlem
miamanias avatar
Citat:

Men gäsp! Hur orkar du? Det här ärendet handlar om en högst troligt död hund.

Nr 1:Polisen är skyldig att utreda anmälda brott, det är dock ingen bekräftelse på att ett brott har begåtts pga polisen utreder. Ganska självklart?

Nr2: Det går ju självklart inte att konstatera misshandel på en försvunnen hund? Vilket troligtvis var en bidragande orsak till att hon försvann. Hur tror du dig lyckas att använda det till ditt försvar att alla bevis är undanröjda?
Citera
2024-09-27, 22:24
Medlem
flugornass avatar
Citat:

Ja men hur svårt skall det vara att förstå, att ett brott har begåtts är en sak att bevisa det är en annan.
En åklagare tar inte i det här fallet med tång och hängslen ens, det finns inget brott bevisat ännu.
Jag brukar inte sätta folk inom mall, men du är inte frisk i det här fallet.
Essie är stendöd och alla dina teorier också.
Du framstår ju bara som en talesman för PÖ.
Citera
2024-09-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
polisen kommer aldrig att reda ut detta om inte PÖ erkänner sina synder eller om CÖ skiljer sig från honom och använder detta för att förstöra för PÖ...
OM detta är anmält till försäkringsbolaget, så är fortfarande min fasta övertygelse att Försäkringsbolagets särskilda utredare kommer lösa detta. Och då kan dom/kommer dom att polisanmäla detta som försök alt. Försäkringsbedrägeri .OM och DÅ kan man efter det få ut FUP. Jag tror detta är den enda lösningen i detta fall. Om ca 1 år får vi se om jag hade rätt.
Citera
2024-09-27, 22:39
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Behöver inte vara försäkrad där oavsett och som sagt har inte bekräftats att det var Agria

Finns ingen vettig människa som byter försäkringsbolag på ett djur där djuret varit försäkrad från start med alla risker och reservationer det innebär. Det är ett big nono.

Just därför har jag 4 hästar där 2 är försäkrade i ett bolag, den 3e i ett annat och den 4e i ytterligare ett annat just för att dom haft en obruten försäkring där sedan dom låg i stoets mage.
Annars får du reservationer på hela sjukdomshistoriken om du byter bolag vilket innebär att du kan glömma att få ut på någon livförsäkring eller Användbarhet.

Samma med hundar givetvis.

Givetvis är det agria med tanke på hur dom hänger ihop ekonomiskt med SKK och SBK och är assistanshund, det säger ju sig självt.
Senast redigerad av Banned. 2024-09-27 kl. 22:43.
Citera
2024-09-27, 22:40
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
OM detta är anmält till försäkringsbolaget, så är fortfarande min fasta övertygelse att Försäkringsbolagets särskilda utredare kommer lösa detta. Och då kan dom/kommer dom att polisanmäla detta som försök alt. Försäkringsbedrägeri .OM och DÅ kan man efter det få ut FUP. Jag tror detta är den enda lösningen i detta fall. Om ca 1 år får vi se om jag hade rätt.
ja, att försäkringen utreder det och vägrar betalning är inte omöjligt, att PÖ prövar målet i domstol mot försäkringsbolaget är också möjligt men ingen som har tittat på detta tror riktigt på PÖ och hans lögnhistoria och utan att hitta kroppen på Essie är det svårt att bevisa vad som faktiskt hände...
Citera
2024-09-27, 22:41
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600

Man kan ju alltid hoppas.. men jag tror att PÖ har räknat kallt med att inga större resurser läggs på en hund- tänk om det hade varit ett mord.. då hade han nog skakat galler vid det här laget..
Citera
2024-09-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Man kan ju alltid hoppas.. men jag tror att PÖ har räknat kallt med att inga större resurser läggs på en hund- tänk om det hade varit ett mord.. då hade han nog skakat galler vid det här laget..
Försäkringsbolaget kommer nog att protestera när det gäller utbetalning.

Sedan kanske PÖ inte blir dömd för något.
Citera
2024-09-28, 05:18
Medlem
Om man nu vet vem som tagit Essie, varför är inte det tipset inlämnat till polisen för?
Samma person som vet det borde rimligtvis
även ha meddelat Leif GW när denne pratade med honom.
Då hade ju hunden hittats och fallet hade varit löst och försäkringsbolaget hade sluppit betala ut pengar.
Alla glada och alla nöjda, nåja, utom Essie då förstås.
Citera
2024-09-28, 07:38
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Nej, där håller jag inte alls med - personen är lätt identifierad med adress, släktrelationer osv. Det är mycket lätt att lista ut vilken assistent han pekar ut som klandervärd. När det lämnas ut uppgifter som gör det lätt att identifiera den utpekade personen (ex. Adress och släktförhållanden) så är det förtal oavsett om personen namnges eller ej. När det gäller PÖ har han själv frivilligt kastat sig in i medieljuset så han får gott leken tåla..

Nej, om inte namn nämns/förekommer finns det rimligt tvivel gällande identitet åt bägge håll
Går ej att bevisa "vem" som påstås bli förtalad el förtalar
Samma gällande inlägg här som handlar om PÖ,vem det handlar om framgår "vem" den anonyma som ex förtalar är framgår inte.
Senast redigerad av Pinkies 2024-09-28 kl. 08:02.
Citera
2024-09-28, 12:57
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Om man nu vet vem som tagit Essie, varför är inte det tipset inlämnat till polisen för?
Samma person som vet det borde rimligtvis
även ha meddelat Leif GW när denne pratade med honom.
Då hade ju hunden hittats och fallet hade varit löst och försäkringsbolaget hade sluppit betala ut pengar.
Alla glada och alla nöjda, nåja, utom Essie då förstås.
ja, om någon som stödjer PÖ vet något om Essie som frikänner PÖ och kan se till att Essie hittas och de inte kontaktar polisen så finns det helt klart några luckor i historien minst sagt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in