Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-Dylan
Titta på villor, skapa dig lite byggnadsteknisk kunskap av vad du får för pengarna så kommer du konstatera samma sak.
Jag bor i hus sedan 15 år tillbaka, så försök inte hitta en definition av vilken grupp av människor jag tillhör mer än att jag konstaterar vad som är fakta. Det är inte lätt för de som är i familjeskapande ålder att hitta sig ett anständigt boende idag. Tycker du att det är ett radhus i östra Skogås så fine, det är din standard. Jag skulle inte vilja bo där.
Ps. Du hittar inte en villa i Täby under 8msek, gör du det så länka gärna.
Jag tillhör vad som kan beskrivas som övre medelklassen, i min bekantskapskrets så hade väldigt få problem att hitta anständigt boende även de som bodde i Stockholm.
Visst gnälldes det om att det var dyrt särskilt för de som hade småbarn men det gick.
Nästan alla gjorde bostadskarriär parallellt med sin yrkeskarriär.
Förstår fortfarande inte din poäng eller ens hur du tror det skulle funka.
Vill du införa något slags kommuniststryre där staten reglerar bostadskostnaderna?
Själv är jag nöjd över att jag nått en nivå där jag kan köpa mig bort från sunkiga områden.
Misslyckas man med det så finns det områden för dem också, ofta dessutom med en hygglig levnadsstandard.
Men att det finns skillnader är inte bara nödvändigt det är bra för samhället.
Att ha det tufft under en period i sitt liv är dessutom ingen konstigt, att tro att man skall vandra genom livet och få allt man vill utan att kämpa för det är en utopi.