Citat:
Ursprungligen postat av
GeneralBurro
Nej fler än 100 m , 85 e det du googlat upp, verkligheten är annan dom har inte räknat in alla finns massa o räknade istanbul 13 m skriver dom snarare 25 m invånare, lägg där till 20 tal milj turkar utomlands, 40 miljoner i manpower aktiva just nu ja över 350k men det ändras snabbt vid minsta konflikt. Obmannade flyg, nr 1 i drönare - bara våra drönare pippar Israel, o ja vi har kärnvapen belägrade i Turkiet med genom Nato men även avtal med Ryssarna vid minsta krig.
Jag har varit i Istanbul. - Både en av de mest intressanta och värsta skitstäder jag varit i....
- Jag är intresserad av historia, arkeologi, god mat & vin.
Men det enda stället i världen jag beställt mat på som tagit betalt enligt tarifer nedan:
50 kronor för maten,
10 kronor för brödet,
10 kronor för besticken,
20 kronor för duken på bordet,
20 kronor för blommorna på bordet
20 kronor för musikunderhållningen (någon som plinkade på en synt)
30 kronor för utsikten-
+ 25 % Service-avgift på totalen.
Och det var på 90-talet. - Idag kan man säkert multiplicera det med X 4.
- Besök inte restaurangerna vid Galata-bron. - Mitt råd.
Då beställer ni mat för 200:- och får en nota på 1.000 SEK.
(Ja, jag har haft min "fair Chair" av turistfällor), men det var det värsta någonsin....
Och vi vägrade att betala. Och då förstod servitören ingenting av engelska, fick kalla på sin chef.
Och så blev det en jäkla verbal batalj. - Jag & 2 finskor som höll stånd som under "finska vinterkriget", Anna & Leena....
Det slutade med att vi slapp med att betala avgiften för musiken. Och Serviceavgiften sket vi helt enkelt i....
- En vanlig dag i Istanbul...
Mvh
/WTF