2024-09-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Som sagt och konstaterat i tråden sedan länge. Israel kommer atombomba iran. Efter det blir det lugn och ro

Gissar att ayatollorna är mer villiga att offra sitt folk än japanerna. Då ”funkar” massförstörelsevapen dåligt. Och den gången var öven ryssen sur på samma fiende. Tror inte det blir några atombomber. Såvida inte Iran trycker på knappen om de har några…
Senast redigerad av Varglig 2024-09-28 kl. 21:07.
Citera
2024-09-28, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralBurro
Nej fler än 100 m , 85 e det du googlat upp, verkligheten är annan dom har inte räknat in alla finns massa o räknade istanbul 13 m skriver dom snarare 25 m invånare, lägg där till 20 tal milj turkar utomlands, 40 miljoner i manpower aktiva just nu ja över 350k men det ändras snabbt vid minsta konflikt. Obmannade flyg, nr 1 i drönare - bara våra drönare pippar Israel, o ja vi har kärnvapen belägrade i Turkiet med genom Nato men även avtal med Ryssarna vid minsta krig.

I princip allt du skrev är fel. Turkiet har inte några kärnvapen. Att USA lagrar kärnvapen på en bas i Turkiet innebär inte att Turkiet har tillgång till dessa i ett krig mot USAs främsta allierade Israel.

Israel har dock cirka 200 kärnvapen och en allmän regel är att det är jättedumt att starta krig mot en kärnvapenstat om man själv inte har kärnvapen.

Turkiet är inte bättre på drönare än Israel. Israel har dock ett så väl utbyggt luftvärn att turkiska drönare har exakt noll chans att åstadkomma nämnvärd skada i Israel.

Det israeliska flygvapnet är vida överlägset det turkiska, såväl vad gäller tillgång till avancerade flygplan som kunskap om hur man använder dessa i krigföringen.

Slutligen, Israel har vid tre tillfällen, 1948, 1967 och 1973 i grunden slagit den samlade arabvärldens militära styrkor. Att tro att Turkiet ensamma skulle ha något att komma med mot IDF är mer än lovligt korkat.
Citera
2024-09-28, 21:05
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Nej fler än 100 m , 85 e det du googlat upp, verkligheten är annan dom har inte räknat in alla finns massa o räknade istanbul 13 m skriver dom snarare 25 m invånare, lägg där till 20 tal milj turkar utomlands, 40 miljoner i manpower aktiva just nu ja över 350k men det ändras snabbt vid minsta konflikt. Obmannade flyg, nr 1 i drönare - bara våra drönare pippar Israel, o ja vi har kärnvapen belägrade i Turkiet med genom Nato men även avtal med Ryssarna vid minsta krig.

Jag har varit i Istanbul. - Både en av de mest intressanta och värsta skitstäder jag varit i....

- Jag är intresserad av historia, arkeologi, god mat & vin.

Men det enda stället i världen jag beställt mat på som tagit betalt enligt tarifer nedan:

50 kronor för maten,
10 kronor för brödet,
10 kronor för besticken,
20 kronor för duken på bordet,
20 kronor för blommorna på bordet
20 kronor för musikunderhållningen (någon som plinkade på en synt)
30 kronor för utsikten-

+ 25 % Service-avgift på totalen.

Och det var på 90-talet. - Idag kan man säkert multiplicera det med X 4.

- Besök inte restaurangerna vid Galata-bron. - Mitt råd.

Då beställer ni mat för 200:- och får en nota på 1.000 SEK.

(Ja, jag har haft min "fair Chair" av turistfällor), men det var det värsta någonsin....

Och vi vägrade att betala. Och då förstod servitören ingenting av engelska, fick kalla på sin chef.

Och så blev det en jäkla verbal batalj. - Jag & 2 finskor som höll stånd som under "finska vinterkriget", Anna & Leena....

Det slutade med att vi slapp med att betala avgiften för musiken. Och Serviceavgiften sket vi helt enkelt i....

- En vanlig dag i Istanbul...

Mvh

/WTF
Senast redigerad av What-The-Fuck 2024-09-28 kl. 21:24.
Citera
2024-09-28, 21:11
Medlem
ejonT1s avatar
NasrAllah var en teologisk bully - en religiös mobbare. Han ville tvinga på Allah (som finns i hans namn) på alla i hela världen. Och det Allah skrev i sin Koran handlar ju 11% om hur judar är svin, så Nasrallah tvingade folk läsa boken (baserat på att Gud skrev den) och sen citerade han den i sina politiska syften, och gjorde Lebanon/Gaza till helvetetiska terrortunnlar och missiler för miljarder, istället för att bygga ett Dubai.

Jävla tomte alltså. Kan tänka mig att enbart religiösa mobbare/mobbade som vill bli mobbare, och helt hjärntvättade (enlightenment är min signatur) människor, tyckte han var hyllningsvärd.
Citera
2024-09-28, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Jenkins
Nu hoppar du massa år. Yashivjudarna bestod endast av ca 20.000 personer, av en befolkning på 650.00 tusen typ. 1948 så var den en exceptionell ökning av judar där som kom från andra länder och som tog över mark som ägdes historiskt sett av araber.
Är det de 5-600000 judarna som fördrevs från muslimska länder du syftar på? Samtidigt i Israel var det ett liknande antal araber som följde sina "ledare" (dvs de som lovade att kasta judarna i havet) till olika temporära flyktingläger där de fortfarande är kvar eftersom inga muslimska arabländer ville hjälpa dem. De araber som valde att trotsa sina "ledare" och stanna i Israel blev medborgare där och är de enda araberna i hela Mellanöstern som får kandidera och delta i fria demokratiska val.
Citera
2024-09-28, 21:17
Medlem
Citat:
Tror du Israel kan använda kärnvapen e du lika smart som en gris. det bor först o främst 250 000 ryssar i Turkiet, om Israel ens skulle försöka med kärnvapen o döda säga 100 000 ryssar kommer ryssland skicka en hel arsenal mot israel o dom suddas ut från den här planeten, inom 10 år har även Turkiet kärnvapen - 5 generationens stridsflyg o annat. Räcker med att Turkarna hjälper Iran så gråter Israel.
Israel skulle förinta halva ryssland med och om 10 år har ligger Israel ändå mer före turkiet så turkiet har ingen chans och ryssland skulle knappast hjälpa turkiet är du helt bakom flötet😂
Citera
2024-09-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Jenkins
Du missförstår. Araberna ägde inte 9%, dom hade endast 9% kvar av land som dom historiskt ägde 95% av. Om du läser på av historiskt fakta ägde yashivjudarna bara 5% av landmassan där. Du tycker inte det är sjukt på nåt sätt att på 50 år så tog inflyttade judar över så mkt land (med våld) som historiskt tillhört andra människor?
Nej, det gick till så att araberna som ägde land sålde det till judar, eftersom de arabiska "ledarna" lovat att kasta ut judarna när palestinamandatet blev en självständig stat, så säljaren kunde få tillbaka marken och behålla pengarna. Den planen sket sig.
Citera
2024-09-28, 21:28
Medlem
ejonT1s avatar
Israel ser det som gott (fri demokratisk, delvist vetenskapligt ateistisk (som jag) stat) vs ont (religiösa bullies som vill trycka Al Lah ned i allas halsar).

Muslimerna ser det som kolonialism (från Västerländska idéer och ideologier) som Sydafrika 1960. Landområden viktiga.

(Muhammed sa "judarna är svin" och "fördriv dem från land som är ert som de erövrat" osv) i Koranen.

Jag ser gott va ont-argumentet som Israel presenterar, men jag ser också att alla är människor och kan konverteras på 2 min (se signatur) så att de blir människor,
samt som tredje sak ser jag "om vi ska vara olika religioner dvs muslimer och judar/ateister, så går det inte (enligt Koranen)" i samma region.

Men regionen, som Gud gav till båda folken (fråga vilkendera av de religiösa lägren), är den enda i Mellanöstern utan olja - starkt jobbat Gud!

Men båda folken borde enligt all logik få plats på samma yta - det är religion (som generellt fenomen, som vetenskapen inte riktigt kommit åt än (fast min signatur har)) som sätter käppar i hjulen för fred.

The parties of God veto peace. Jag är ateist och jag VET varför jag är ateist: vetenskapen på sizerange.com / storleksskalan.se

Det här är for real - det här är på riktigt!
Senast redigerad av ejonT1 2024-09-28 kl. 21:31.
Citera
2024-09-28, 21:40
Medlem
EnSomKans avatar
Huthirebellerna har skjutit en robot mot Israel. Nasrallah var alltså värd en robot
Citera
2024-09-28, 22:13
Medlem
Går rykten om att Israel förbereder en markoffensiv inom kort, hur kommer det utspela sig tror ni (Om ryktena stämmer såklart)?
Citera
2024-09-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janedoe88161
Går rykten om att Israel förbereder en markoffensiv inom kort, hur kommer det utspela sig tror ni (Om ryktena stämmer såklart)?

Går ett rykte nu om att Iran ska förinta judarna med ryska kärnvapen.
Citera
2024-09-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Går ett rykte nu om att Iran ska förinta judarna med ryska kärnvapen.

Iran har ju dock visat sig vara en papperstiger. Mycket ord liten verkstad.

Ryktet om en markoffensiv kommer ändå från relativt pålitliga källor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in