2024-09-28, 17:14
Moderator
Ancistruss avatar
Vänligen observera det klistrade mod.medelandet. Tråden handlar om vad som sker NU. Den handlar således t.ex. INTE om är vad som skett långt långt tidigare, såsom t.ex. staten Israels bildande och vem som bodde var osv.

Mod.
Citera
2024-09-28, 17:14
Avstängd
Tycker Israel skall först göra en buffertzon mellan Litani-floden och den israeliska gränsen. Den kontrolleras av Israel.

Sedan en ny buffertzon mellan Litani-floden och Beirut. Den kontrollerades den libanesiska armén. Inga Hizbollah-terrorister i dessa buffertzoner..
Citera
2024-09-28, 17:16
Avstängd
Det är fakta. Kolla hur världen såg ut under hans period och jämför under Demokraterna Obama och Biden. Fullständigt kaos.
Citera
2024-09-28, 17:20
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så är det och i krig begås ofta handlingar som moraliskt sett är fel.

- Vi är överens om det.

- Därför kommer jag inte med några moraliska betänkligheter mot Israel i just det fallet.

Krig är krig som du konstaterar. "Moral" beror på nivån av krigstillstånd. - Det borde vi lärt oss av historien.

Dresden "Pshyoooooof", Hiroshima/Nagasaki "Poof!".

Mvh

/WTF
Senast redigerad av What-The-Fuck 2024-09-28 kl. 17:23.
Citera
2024-09-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Med dagens teknik kan en modern armé som Israels ofta se exakt vilka människor som vistas på den plats som ska beskjutas eller bombas. Om man ser att det finns civila barn på en sån plats och ändå väljer att skjuta eller bomba så dödar man dessa barn med flit.

Israel varnar civila innan de slår till, men trots det finns alltid de som inte vill, kan eller har möjlighet att evakuera – och de blir tyvärr offer.

Men!

Det bästa för de civila skulle vara att helt upphöra med de meningslösa terrorattackerna mot Israel. Utan hotet från våld, skulle Israel inte behöva försvara sig.
Citera
2024-09-28, 17:27
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoom-out
Israel varnar civila innan de slår till, men trots det finns alltid de som inte vill, kan eller har möjlighet att evakuera – och de blir tyvärr offer.

Men!

Det bästa för de civila skulle vara att helt upphöra med de meningslösa terrorattackerna mot Israel. Utan hotet från våld, skulle Israel inte behöva försvara sig.

Många i Libanon skulle vilja det! - Men Iran via sin Proxy-armé Hizbollah vill annat.

Mvh

/WTF
Citera
2024-09-28, 17:32
Medlem
Läste precis att raketer har avfyrats från Yemen mlt israel
Citera
2024-09-28, 17:33
Medlem
Bertillas avatar
Jag får hålla med. Israel slår ut hela islam-ME.

Citat:
This is a turning point for the region and the axis of resistance. Israel has made a stunning show of its power, intelligence capabilities, and of Western technological and military superiority. If anyone had any doubts about Israeli power after Oct 7, those doubts have been dispelled. Iran turns out to be the paper tiger that many said it

https://x.com/joshua_landis/status/1840048782748058068
Citera
2024-09-28, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimzon
Without the lies, Islam dies. Visst spelar det roll. Kristna Libanon skulle aldrig ha ett krig med Israel.

Glöm inte Israels invasion i Libanon 1982 det var därför Hizbollah kom till. Had Winge Israel gjort det hade inte Hizbollah funnits.
Citera
2024-09-28, 17:40
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maestroo20
Läste precis att raketer har avfyrats från Yemen mlt israel

Ja, jag har Israels varningssystem på min dator.

- En snäll dam ropar "TzevaAdom,TzevaAdom" när det är raketer eller drönare är på väg mot Israel. - Iband blir hon ganska tjatig... - Typ i värsta fall 300 gånger om dagen.

https://www.tzevaadom.co.il/en/

- Alla Israeler har det som en app i sina mobiltelefoner.- Men appen är just begränsad till Israel.

Men Webbsidan kan alla ha. - Om man är "nördig" som jag, kopplar upp webbkameror för att se vart raketerna är på väg emot. Haifa, Tel Aviv eller Eilat.

Sådan är jag.

Mvh

/WTF
Senast redigerad av What-The-Fuck 2024-09-28 kl. 17:44.
Citera
2024-09-28, 17:41
Bannlyst
Israel är den enda staten i världen som kan ta hand om islam en gång för alla. Det är liksom bara de som kan rå sig på dem. Imponerande spionage och attack även om jag inte gillar nån av sidorna.
Citera
2024-09-28, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godbitman
Israel är den enda staten i världen som kan ta hand om islam en gång för alla. Det är liksom bara de som kan rå sig på dem.

Är man så korkad att man kan tror man kan bomba ihjäl en idé då är man rejält korkad. Rent ut av iq befriad. Israel kan mörda så många dom vill men dom kommer aldrig få bort det .. snarare ökar det och värre kommer det bli i framtiden .. den nya genereationen som växer upp i detta trauma och se folk sprängas till döds framför sina ögon kommer vilja slåss och hämnas. Jag tror bara Israel kommer få det värre.
Senast redigerad av Menea 2024-09-28 kl. 17:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in