2024-09-28, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Saint Basil’s katedral i brand vore något.

Ja det skulle vara en bra start.
Och inga civila skulle skadas eller dödas.
Citera
2024-09-28, 20:51
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Hade jag varit ryskt befäl hade jag sovit med handgranatsnät för dörren.

De allra flesta dödas i fronten så dom får nog aldrig chansen till fragging av befälen. Rysk befälsstrategi är fiffigt uträknad sen 150år.
Citera
2024-09-28, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Du, klippet du hänvisar till kan du bortse från totalt. Du länkar till en prorysk propagandasida som har varit konstant fel ute sedan den grundades. Ungefär som colonel McGregor.

Nice try. Jag har kollat även med deepstate map, det stämmer. Frontlinjen går vid Lysivka, alltså strax 10 km från Pokrovsk. Börjar brännas nu. Man märker när det är tyst i media. Dags för nästa viktiga stad att falla. Lär ju vara rätt fin artilleri-matta där just nu.
Citera
2024-09-28, 21:05
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Nice try. Jag har kollat även med deepstate map, det stämmer. Frontlinjen går vid Lysivka, alltså strax 10 km från Pokrovsk. Börjar brännas nu. Man märker när det är tyst i media. Dags för nästa viktiga stad att falla. Lär ju vara rätt fin artilleri-matta där just nu.
Jag har sparat din kommentar. Citerar dig om en månad när inga framsteg har skett mot att ta varesig Pokrovsk eller att återta någon mark i Kursk oblast. Du kan börja med att läsa Greggs uppdatering av när han är hemma igen från fronten i det nämnda området (imorgon eller på måndag) så får du höra hur meningslös Ryssarnas manöver är. Ryssarna har stått still vid sjön utanför Lysivka i över 2 veckor nu och de lider enorma förluster.
Senast redigerad av Pebbis 2024-09-28 kl. 21:14.
Citera
2024-09-28, 21:05
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren

Ryssland är värdelösa, se vad Hitler gjorde på 3 år och jämför med vad putin gjort på samma tid, pinsam loser det där, rår inte ens på Europas fattigaste land
Citera
2024-09-28, 21:17
Medlem
Zelenskyi på sitt besök i USA: Vi fick fullt stöd för strategin att närma sig fred

Kateryna Tysjtjenko — lördagen den 28 september 2024, 21:35

Nu händer det!

Direktanförande : "Vi återvänder hem från USA. Många uppgifter för detta besök har genomförts. Tack till president Biden för det största stödpaketet någonsin - nästan 8 miljarder dollar. Dessa är vapen för fronten och luftförsvaret för våra städer, och utbyggnaden av utbildningsuppdraget för F-16.

https://www.pravda.com.ua/news/2024/09/28/7477276/

Läs gärna hela det utförliga uttalandet.
Finns i länken.
Grattis igen Ukraina!
Citera
2024-09-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Det fattigaste landet men med 5 rikaste naturtillgångarna. Märkligt fattigt - om man betänker att de har demokrati... eller har de?
Och att Ryssland inte tar till med storsleven handlar om brodersfolk... man dödar inte sin släkting så där bara utan att fråga "ger du dig"?
Fast Ukraina har över 20 länder som sänder vapen åt dem, och alla möjliga sortsers teknik också. Men fram för allt - de lär soldaterna att slåss, de undervisar dem och ger dem moderna vapen (sägs det).
Märkligt att Ryssland inte har gett sig ännu. Jag menar med alla dessa överväldigande ord och uttryck så måste de ju förstå att ingen annan har någon som helst rätt - att ens leva!

Off topic: Jag fick en förfrågan om den amerikanska försvarsbudjeten som jag påstod var på 40% medan Google har den till under 10 procent. Jag hörde en Amerikansk politiker bli intervjuad och han sa att de bara har ändrat på namnen - och att den korrekta siffran är över 60%, i den ingår inte skuggbudjeter och s.k. svarta hål.

Konstigt världens bästa krigsmakt enligt er troll behöver vapen och ammunition från Nord Korea och Iran klarar ni er inte själv?
Citera
2024-09-28, 22:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Här en fin smäll på orcher på en motorcykel med sidovagn du vet enligt våra rysstroll det mest ultimata i hela världen då ingen drönare kommer ikapp dem

https://t.me/pilotblog/16057

Citat:
Clearing up the mess left by Kadyrovs blocking troops instructed not to let Russian troops flee the front.

https://t.me/Cargo200Retribution/4530

Det är inte så många som använder telegram, vem vill ha en rysskontrollerad app på sin telefon liksom?
Citera
2024-09-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är inte så många som använder telegram, vem vill ha en rysskontrollerad app på sin telefon liksom?

Sant dock där man hittar mycket med lemlästade orcher.
Citera
2024-09-28, 22:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Sant dock där man hittar mycket med lemlästade orcher.

Vägrar installera en spionapp.
Citera
2024-09-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Ryssland är värdelösa, se vad Hitler gjorde på 3 år och jämför med vad putin gjort på samma tid, pinsam loser det där, rår inte ens på Europas fattigaste land

Det fanns inga målsökande robotar, NLAW's och drönare då till att börja med. Det går inte att rulla in med blietzkrig-taktik som Rommel och tro att man äger stället i dagens krigföring.
Citera
2024-09-28, 23:10
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Det beror på att Hitler var ledare över ett folk som bestod av vita, intelligenta och tekniskt kunniga.
Putin försöker göra samma sak men kommer dragandes med en mångkulturell cirkus bestående av värdelösa halvmongoler, islamister, kommunister och andra lägre stående halvapor.
Resultatet är skrattretande. Som vanligt när ryssen försöker sig på något m.a.o
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in