2024-09-28, 18:04
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Ryssarna hotar ju med att sälja sjömålsrobotar till Houthi-terroristerna.

Men vad anser Israel om den saken? Vad anser de om kopplingen mellan Ryssland och Iran?

Jag tänker att när Israel städat färdigt bland Hezbollah så kanske det är dags att vända blicken norrut och förse Ukraina med vapen.
Israel kommer inte sitta på några större lager att öppna upp åt Ukraina. Deras krig håller på att knäcka deras ekonomi redan som det är och då är en ganska stor del av grejerna sånt dom fått av USA.
Citera
2024-09-28, 18:09
Medlem
Är också inne på att Israel har redan fullt upp i Mellanöstern och lär behöva sitt krigsmaterial själva för jag tvivlar på att det finns något slut på de konflikterna mellan judar och muslimer.

Det är ett evighetskrig.

Ukraina och Ryssland däremot är inte ett evighetskrig. Det finns betydligt bättre förutsättningar för en fredlig lösning och som kan bli hållbar i framtiden utifrån förutsättningen att Ryssland blir av med sin maffiaregim (Putin etc).
Citera
2024-09-28, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Den verkliga avvikelsen är att fartyget skadades på väg ut ur rysk hamn och att lasten inte lossades där och att nödreparation vidtogs vid aktuell hamn . Frågan man ska ställa sig är om detta är en slump eller något planlagt.

Ja varför i hel..e vände inte fartyget tillbaks till rysk hamn? Finns väl mängder av sådana uppe vid Murmansk. Men nej då, istället begav man sig nerför norska kusten och sen vidare in i Östersjön (om dom nu är kvar där).
Citera
2024-09-28, 18:14
Medlem
raskenss avatar
Rysk officer filmar och spöar upp en soldat som hade fräckheten att komma tillbaka från fronten levande. Russki Mir.

https://x.com/visegrad24/status/1839794427511890084
Citera
2024-09-28, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Finns gott om stolpskott: Rådgivare till Viktor Orba’n säger att Ukraina är oansvarigt som försvarar sig mot Rysslands invasion?
Det är snart dags att göra lite rockader i EU och Nato.

Vad vi borde göra är att säga till Ryssland att om de drar sig ur Ukraina så kan de få Ungern och Slovakien istället. Sedan ge Ryssarna fri lejd fram till dessa länder och så blockar vi alla gränser in emot resten av EU medan Ryssen erövrar länderna. Då får de sitt drömsamhälle som de gärna vill att Ukraina ska tvingas in i.
Citera
2024-09-28, 18:30
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Vad vi borde göra är att säga till Ryssland att om de drar sig ur Ukraina så kan de få Ungern och Slovakien istället. Sedan ge Ryssarna fri lejd fram till dessa länder och så blockar vi alla gränser in emot resten av EU medan Ryssen erövrar länderna. Då får de sitt drömsamhälle som de gärna vill att Ukraina ska tvingas in i.
👏 Ja, Orban o Putin kan ju mingla då över lite inlagd gurka och vodka.
Citera
2024-09-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Nej, vatnik. De når inte staden innan vintern.

Hur går det för Rysslands ekonomi idag? Hur kommer ekonomin att se ut till våren när kackerlackorna eventuellt kan försöka sig på Pokrovsk igen? Och efter den staden, är kriget över då eller ska slakten av 1000 ryssbögar per dag bara fortsätta som vanligt? Så många frågor, men du fattar nog vinken..
Det är fan bättre att du oroar dig för ukraina..
Bnp har fallit med 45 procent och befolkningen har minskat med 30 procent på två år.
Landet är en enda stor katastrof som har imploderat i sig självt.
Citera
2024-09-28, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Bnp har fallit med 45 procent och befolkningen har minskat med 30 procent på två år.
Ukraina kommer få all hjälp de behöver. Ryssland kommer inte få någonting ö.h.t, förutom notan.
Citera
2024-09-28, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Rysk officer filmar och spöar upp en soldat som hade fräckheten att komma tillbaka från fronten levande. Russki Mir.

https://x.com/visegrad24/status/1839794427511890084

Hade jag varit ryskt befäl hade jag sovit med handgranatsnät för dörren.
Citera
2024-09-28, 18:46
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorCitron81
Du menar att polis och åklagare symboliseras av Ukraina och våra medier och försvarsadvokaten är Rysslands propaganda?

Jag tänker att våra medier i väst är betydligt närmare sanningen än Rysslands. Men jag tror att även våra medier vinklas på olika sätt.
Tror du att Rysslands medier och trollfabriker har någon anledning att tala sanning? Har Putin sagt något om detta krig som faktiskt är sant? Jag kan inte komma på något.
Citera
2024-09-28, 18:56
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Tror du att Rysslands medier och trollfabriker har någon anledning att tala sanning? Har Putin sagt något om detta krig som faktiskt är sant? Jag kan inte komma på något.

Jag tror inte att han håller sig till sanningen nej. Så rysk propaganda ger jag inte mycket för. Jag syftar mest på vår rapportering av kriget. Även om den inte är lika verklighetsfrånvänd som ryska medier, så finns det propaganda även i våra nyheter.
Citera
2024-09-28, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer

Lufthuvud.

Det KAN ha att göra med att deras underutvecklade grannland försöker bomba skiten ur dem i snart tre år. Utan att lyckas med ETT enda av sina mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in