2024-09-28, 18:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Jo det gjorde jag, du kan gå tillbaka och kolla. Och har du inte lust med det behöver du inte heller besvara från början.
Nej du har inte specificerat vad du menar att de gjort.
Jag utgår ifrån att du inte har något exempel eftersom du inte kan svara.
Citera
2024-09-28, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, och det hindrar inte att mamma stämmer dem eller anmäler och får en rättslig prövning.
Där kommer man att tolka fallet utifrån vad båda sidor lägger fram - och utgången är ALDRIG given för att du frågat en advokat.
En advokat kan ge råd, inte garantier - utan vad som faktiskt gäller fastställs i rättsprocessen.

För övrigt har helt säkert ingen jurist eller advokat hävdat att hon inte får dela med sig av redan spridda uppgifter och att hon inte får försvara sig. För i så fall bör den advokaten förlora sin licens.

Lycka till med den!
Citera
2024-09-28, 18:59
Medlem
Citat:
Nej du har inte specificerat vad du menar att de gjort.
Jag utgår ifrån att du inte har något exempel eftersom du inte kan svara.

https://ibb.co/ySDf77z
Så... Det var väldigt tydligt.
Och du vet precis som jag vad jag syftar på. Men det var ju du som serverade rubriceringen nu.

Nu kommer jag inte besvara dig mer kring denna punkt.
Citera
2024-09-28, 19:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
https://ibb.co/ySDf77z
Så... Det var väldigt tydligt.
Och du vet precis som jag vad jag syftar på. Men det var ju du som serverade rubriceringen nu.

Nu kommer jag inte besvara dig mer kring denna punkt.
Nej, det är inte tydligt.
Vad menar du för bilder.

Det är t ex helt okej att lägga ut bilder på någons nakna kropp så länge personen är med på det.
Det är också helt okej att dela bilder som ligger ute på öppna sajter.

Så vad pratar du om?
Citera
2024-09-28, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag förstår vad du upplever, användaren är krånglig.
Men hon har oftast rätt i sak.
Jag har varit i motsatt diskussion med henne.
Hon har oftast tekniskt sett rätt.
Det blir jobbigt när man kickar in känsloargument.
Det är det som avgör skillnaden, anser jag.

Skitsamma, härvan kring Berg/Lundell är smutsig nog.

Vi får vara ense om att vara oense om att användaren har oftast skulle ha rätt. Det går alldeles utmärkt

Där är vi överens. Det här kriget som Kräftan kallar det och nu startat igång är helt uppåt väggarna. Hämnd brukar sällan lösa problem långsiktigt, utan det har en tendens att till och med göra det värre och inte till sin fördel i slutändan.
Jisses vilken cirkus.
Citera
2024-09-28, 19:05
Medlem
Citat:
Det är Jocke som spridit uppgifter om sin mamma - inte tvärtom
Han har gjort dem offentliga och därmed faller det du tror - precis som det faller när folk delar sina porrfilmer och de sedan sprids vidare.

Det finns ju uppenbart innehåll som inte spridits offentligt än - det förnekar väl ingen inblandad? Det är ju t o m Skabbes "triumfkort" (som han med talets gåva formulerar det). Om det inte gjorde det hade inte TV4 skrivit kontrakt.
https://ibb.co/PWthFfR

Skabbe får fängelse om han publicerar, men inte mig emot.
Citera
2024-09-28, 19:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Lycka till med den!
"mamman" - inte min mamma, givetvis.

Ja, varför skulle hon inte ha framgång?
Och om du tror att hon inte skulle ha det - på vilka grunder skulle Joakim kunna stämma eller få till ett åtal?
Det är ju Joakim som öppnat porten och Joakim som spridit dokumenten.
Citera
2024-09-28, 19:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Din kognitiva resonans är helt oterolig. Chrille gör helt rätt i att berätta sin, ingen idé att koppla in Google jurister som polisen pissar på.

Varför sprider Jokki en uthängningslista på Flashback med böis kritiker just nu? Vill han tysta sanningsarmen?

Jurister är inkopplade sedan länge.

Är det ödesdigert att sanningen kommer fram? Han behöver inte oroa sig om han inte har ljugit eller vridit sanningen flera varv. Men han är vansinnig, kontaktar alla han känner och säger åt dom att gå till attack. Mobba och tysta. Märkligt och samtidigt väldigt intressant att se att individer mobbar på order av Jockiboi, hänger ut Flashbackare på order av Jockiboi, stjäl på order av Jockiboi, förföljer på order av Jockiboi.

Jonna är avundsjuk och svartsjuk och drevar på, men siktet är på stackars Linnea som bryr sig om Lillen men Jonna vill krossa lilla Linnea även om Lillen kommer i hennes väg. Ingen får Jockiboi besatt ostraffat

Chrille och mamma kanske skulle börja podda.
För Sanningen ska äntligen fram

Tack
Hejdå CCKane

Man är ju stolt deltagare på den listan - och jag undrar också varför Jocki låtsas att han inte försöker styra vad folk säger - samtidigt som han upprättar listor som skall användas för att tysta och trakassera människor...

Du behöver tömma postboxen.
Citera
2024-09-28, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Minnet brukar svikta med tiden hos oss människor, men jag kommer iaf inte glömma hur zigenaren satt och grät för 10 månader sen om hur hemsk L var. Grät som ett flickebarn!
Ditt minne verkar fastnat på att Chrippa ljög två dagar på tio månader.

Mår du bra?
Citera
2024-09-28, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det finns ju uppenbart innehåll som inte spridits offentligt än - det förnekar väl ingen inblandad? Det är ju t o m Skabbes "triumfkort" (som han med talets gåva formulerar det). Om det inte gjorde det hade inte TV4 skrivit kontrakt.

De ska inte vara i Kräftans ägo heller.
Citera
2024-09-28, 19:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal

Nej, han får inte fängelse om han publicerar - han kommer sannolikt inte ens åtalas.

Ja, uppenbarligen finns det uppgifter som skrämmer råttan ur Joakim - vilket också kan innebära att det är fullt försvarligt att publicera dem som svar på hans förtal och svartmålning av mamman.
Citera
2024-09-28, 19:19
Medlem
Citat:
Nej, det är inte tydligt.
Vad menar du för bilder.

Det är t ex helt okej att lägga ut bilder på någons nakna kropp så länge personen är med på det.
Det är också helt okej att dela bilder som ligger ute på öppna sajter.

Så vad pratar du om?

Snälla sluta lek dum… Du vet precis vad som syftas med vad både Chrippa och Luggen läckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in