2024-09-28, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Jocke berättar om sin uppväxt och har all rätt att ge sin syn på det.. Han behöver inte ditt godkännande för det, jurister är inkopplade sedan länge. Du kan gråta någon annanstans, här hjälps det inte.
Din kognitiva resonans är helt oterolig. Chrille gör helt rätt i att berätta sin, ingen idé att koppla in Google jurister som polisen pissar på.

Varför sprider Jokki en uthängningslista på Flashback med böis kritiker just nu? Vill han tysta sanningsarmen?

Jurister är inkopplade sedan länge.

Är det ödesdigert att sanningen kommer fram? Han behöver inte oroa sig om han inte har ljugit eller vridit sanningen flera varv. Men han är vansinnig, kontaktar alla han känner och säger åt dom att gå till attack. Mobba och tysta. Märkligt och samtidigt väldigt intressant att se att individer mobbar på order av Jockiboi, hänger ut Flashbackare på order av Jockiboi, stjäl på order av Jockiboi, förföljer på order av Jockiboi.

Jonna är avundsjuk och svartsjuk och drevar på, men siktet är på stackars Linnea som bryr sig om Lillen men Jonna vill krossa lilla Linnea även om Lillen kommer i hennes väg. Ingen får Jockiboi besatt ostraffat

Chrille och mamman kanske skulle börja podda.
För Sanningen ska äntligen fram

Tack
Hejdå CCKane
Senast redigerad av Pallal 2024-09-28 kl. 19:19.
Citera
2024-09-28, 18:40
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Problemet ligger väl i att allt det där är påståenden som det inte finns bevis för.
Om det funnits bevis hade man förhoppningsvis gett dessa bevis till soc och polisen, så hade dem agerat, men inga såna bevis har ju kommit in till soc eller polisen. Vilket gör att det blir anklagelser utan bevis.
Sedan vad man väljer att tro är en annan sak. Men soc och polisen kan inte agerar bara för att du tror något.

Chrippa den sjuka äckliga jäveln har ju förfan själv bevittnat övergreppen som äckelförövaren begått mot dottern -det är HAN som ska skydda sin dotter ifrån den!!!
Hur är det ens möjligt att gasligtha bort det med "soc", "bevis" och "polisen"?! FAN alltså!!!
Citera
2024-09-28, 18:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Försvarligt har en annan betydelse än du tror. Försvarligheten bestäms utifrån uppsåtet, inget annat. Läs förarbetena och konstitutionsutskottet

Du tänker som man gör i förtalslagstiftningen.

Att sprida socjournaler är olaga intetgritetsintrång om de inte är dina egna. Det faller dessutom under allmänt åtal till skillnad från förtal - åklagare är skyldig att ingripa.

Jag tror faktiskt att Skabbe blir gripen när/om han börjar sprida dem (pågående brott). Vill du att din hjälte grips...?
Det är Jocke som spridit uppgifter om sin mamma - inte tvärtom
Han har gjort dem offentliga och därmed faller det du tror - precis som det faller när folk delar sina porrfilmer och de sedan sprids vidare.
Citera
2024-09-28, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Även om det handlar om hans uppväxt så äger man inte rätten att säga vad som helst.
Att jurister gett råd betyder inte heller att han faktiskt skulle gå fri vid en stämning eller ett åtal.

Nu är det mamman som påstås begå brott genom att bemöta eller sprida uppgifter om sig själv i den aktuella situationen - hon har givetvis minst lika stor rätt (eller starkare) att bemöta det som Jocke sprider.

Det är också Jocke som spridit integritetskränkande uppgifter om henne - inte tvärtom.

Det är Jocke som förverkat eventuell sekretess genom att själv sprida dokumenten.

Och - hon har rätt att ta del av (begära ut) de dokument som handlar om henne, på precis samma sätt som Jocke gjorde det för sig själv.

Det finns ingen speciallagstiftning för just Joakim Lundell som ger honom utökade rättigheter och skydd jämfört med andra.

Tänka sig att fångvaktare tror sig veta mer än jurister och advokater.. Du sätter diagnosen narcissism på dig själv!
Citera
2024-09-28, 18:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Klart det finns. Att det är nedlagt betyder egentligen ingenting.
Jo, det betyder något.
Däremot kan utredningen återupptas om nya uppgifter tillkommer.
Det är samma gamla skvaller och spekulationer vi ser återkomma ..
Citera
2024-09-28, 18:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tänka sig att fångvaktare tror sig veta mer än jurister och advokater.. Du sätter diagnosen narcissism på dig själv!
Om du tror att jurister och advokater sitter med facit så får du gärna förklara varför vi ens har rättsprocesser i Sverige.
Det är ju helt onödigt om man kan fråga en jurist eller advokat om det skall dömas eller inte.
Citera
2024-09-28, 18:50
Medlem
Citat:
Om du tror att jurister och advokater sitter med facit så får du gärna förklara varför vi ens har rättsprocesser i Sverige.
Det är ju helt onödigt om man kan fråga en jurist eller advokat om det skall dömas eller inte.

Jurister och advokater var inkopplade långt innan pappren kom ut och dokumentären gjordes, allt för att vara säkra på sin lagliga rätt. Drick inte för mycket nu!
Citera
2024-09-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Nu vill inte Dopy att någon diskuterar andra användare i tråden utan bara Kräftan. Så du får väl en tillsägelse av användaren snart.

Förövrigt håller jag inte med dig, användaren har en förmåga att förminska och sätta sig över andra ofta. Då är man inte trevlig och kan inte förvänta sig att bli trevligt bemött tillbaka.
Men jag tar inte ifrån att det finns innerst inne en person som kan ta fram sin trevliga och respektfulla sida om den vill. Den har jag "mött" så det säger jag inget om.

Vi avslutar diskussionen här innan Dopy ger sig på mig igen.
Jag förstår vad du upplever, användaren är krånglig.
Men hon har oftast rätt i sak.
Jag har varit i motsatt diskussion med henne.
Hon har oftast tekniskt sett rätt.
Det blir jobbigt när man kickar in känsloargument.
Det är det som avgör skillnaden, anser jag.

Skitsamma, härvan kring Berg/Lundell är smutsig nog.
Citera
2024-09-28, 18:51
Medlem
Citat:
Nej, faktiskt inte.
Du får specificera vad du menar.

Jo det gjorde jag, du kan gå tillbaka och kolla. Och har du inte lust med det behöver du inte heller besvara från början.
Citera
2024-09-28, 18:52
Medlem
Minnet brukar svikta med tiden hos oss människor, men jag kommer iaf inte glömma hur zigenaren satt och grät för 10 månader sen om hur hemsk L var. Grät som ett flickebarn!
Citera
2024-09-28, 18:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jurister och advokater var inkopplade långt innan pappren kom ut och dokumentären gjordes, allt för att vara säkra på sin lagliga rätt. Drick inte för mycket nu!
Ja, och det hindrar inte att mamma stämmer dem eller anmäler och får en rättslig prövning.
Där kommer man att tolka fallet utifrån vad båda sidor lägger fram - och utgången är ALDRIG given för att du frågat en advokat.
En advokat kan ge råd, inte garantier - utan vad som faktiskt gäller fastställs i rättsprocessen.

För övrigt har helt säkert ingen jurist eller advokat hävdat att hon inte får dela med sig av redan spridda uppgifter och att hon inte får försvara sig. För i så fall bör den advokaten förlora sin licens.
Citera
2024-09-28, 18:55
Medlem
Mitt i allt drama så passar Skabbräven på att köpa lite nya följare:
https://ibb.co/tD5LGcS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in