Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Kan du inte bara ha en diskussion runt Chrippa utan att attackera andra användare?
Det har jag också undrat.
Jag är sjukt trött på det, vilket går sida upp och sida ner.
För att de inte accepterar en annans sätt att se på saken.
Men Micro kan ju hantera det.
Micro, jag läser dig och jag förstår vad du menar, även om jag inte backar dig hela tiden öppet i tråden.
Jag håller inte heller med en mängd användare, men jag spyr inte galla på den så fort den kommer något.
Hursomhelst är det här en äckligt smutsig familjetragedi och jag vet ärligt talat inte själv om jag vill fortsätta att ta ställning.
Det fäktas ju från alla håll.
Jag inser (och har gjort för längesedan) att allt är väldigt komplex.
Jag tror mycket väl att Chrippa har betett sig illa mot familjemedlemmar, men det utesluter inte vad han har blivit utsatt för.
Chrippa är utåtagerande, säger saker utan att tänka (vilket kan få vidriga konsekvenser).
Men allt det jobbiga, tunga, och allt som han har blivit utsatt för under lång tid kan få vem som helst att tappa det.
Utifrån hur jag ser på Chrippa så har han varit ovanligt tyst (inte hela tiden), men förhållandevis mycket.
I den frågan har han varit stark.
Han står trots allt helt själv och attackerna kommer med storsläggan, och det biter mer än vad han någonsin kan ge tillbaka.
I den meningen så tycker jag rent av synd om honom.
Hela familjen är rent smuts, men jag tycker vissa är värre än andra (vilket jag får återkomma till när tid ges).
De jag tycker är värre än andra är den som agerar utan känslor och MED konsekvenstänk.
Jag hade önskat att Chrippa bromsar, gör allt för att bli av med dem.
Jag hade önskat att Chrippa ordnar upp sitt ekonomiska och släpper sin familj.
Jocke älskar att leva i tragedin och kapitulera på det.
Låt han göra det.
Jocke är ingenting utan sina socpapper.
I min direkta närhet har jag vänner och bekanta med en vedervärdig historia.
Dessa är framgångsrika inom sitt yrke idag, med familj och lever ett harmoniskt liv.
Utan att hänga ut sin förälder eller familj - utan att hämnas.
Jocke är inte mer framgångsrik än någon annan bara för att han får medverka i tv eller har många följare.
Inte enligt mig.