2024-09-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Det är möjligt

Rask delar hursomhelst Jackes story som Jacke tog bort kort efter plus hans sambos storys.

Han verkar ha blivit alternativt tagit på sig att bli familjens talesperson.

Ja han försöker väl dela och ta plats kring allt för att få views 🙄

Men det Sofia la ut har ju nu absolut inget med Rask att göra utan det var ju enbart att sätta ner foten mot vad Chrippa gjort mot Jacke och det inlägget Chrippa la ut om att han ställt upp på massor av olika sätt och som på det hela avslutades med "Kalla aldrig mamma, för mamma" vilket är så sjukt vidrigt.
Citera
2024-09-28, 17:20
Avstängd
granny-pantiess avatar
Chrippa ger svar på tal till Jackes sambo Sofia och han svingar riktigt bra.

https://ibb.co/Qf8t6wW

https://ibb.co/Qb8KRX4
Citera
2024-09-28, 17:22
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Självklart kan jag göra det, men det var ju givetvis micros fel att det gick som det gick.

Kan du hålla dig till ämnet och diskutera Kräftan i hans tråd utan att börja spekulera om Jockes semesterplaner på Gotland? Det känns ju knappast relevant här.

Vad vi ska vi diskutera?
Välj topic.

Angående Gotland
En användare skrev "Vad är det för pysande ljud man hör över hela stan?
Jo ja just det, det är Chrippa som punkterar Jockibois luftslott"
En annan användare svarade "Pysande ljudet kommer från Gotland..."
Är det konstigt då om jag frågar om Jocke är på Gotland?

Och av dem inlägg jag läst ifrån micro diskuterar hon just Chrippa eller det som händer just nu, så att du börjar diskutera andra användare kan du inte skylla på micro.
Citera
2024-09-28, 17:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Ja, och det ju hon själv som öppnade de portarna genom att attackera honom.
Fast det kommer väl som vanligt hävdas att allt är hans fel för att han inte håller tyst, gapar och sväljer.
Citera
2024-09-28, 17:34
Medlem
Comitiums avatar
Citat:

Chrippas svar på tal till Jackes sambo Sofia är imponerande!
Citera
2024-09-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Kan du inte bara ha en diskussion runt Chrippa utan att attackera andra användare?
Det har jag också undrat.
Jag är sjukt trött på det, vilket går sida upp och sida ner.
För att de inte accepterar en annans sätt att se på saken.
Men Micro kan ju hantera det.
Micro, jag läser dig och jag förstår vad du menar, även om jag inte backar dig hela tiden öppet i tråden.

Jag håller inte heller med en mängd användare, men jag spyr inte galla på den så fort den kommer något.

Hursomhelst är det här en äckligt smutsig familjetragedi och jag vet ärligt talat inte själv om jag vill fortsätta att ta ställning.
Det fäktas ju från alla håll.

Jag inser (och har gjort för längesedan) att allt är väldigt komplex.

Jag tror mycket väl att Chrippa har betett sig illa mot familjemedlemmar, men det utesluter inte vad han har blivit utsatt för.

Chrippa är utåtagerande, säger saker utan att tänka (vilket kan få vidriga konsekvenser).
Men allt det jobbiga, tunga, och allt som han har blivit utsatt för under lång tid kan få vem som helst att tappa det.
Utifrån hur jag ser på Chrippa så har han varit ovanligt tyst (inte hela tiden), men förhållandevis mycket.
I den frågan har han varit stark.

Han står trots allt helt själv och attackerna kommer med storsläggan, och det biter mer än vad han någonsin kan ge tillbaka.

I den meningen så tycker jag rent av synd om honom.

Hela familjen är rent smuts, men jag tycker vissa är värre än andra (vilket jag får återkomma till när tid ges).

De jag tycker är värre än andra är den som agerar utan känslor och MED konsekvenstänk.

Jag hade önskat att Chrippa bromsar, gör allt för att bli av med dem.
Jag hade önskat att Chrippa ordnar upp sitt ekonomiska och släpper sin familj.

Jocke älskar att leva i tragedin och kapitulera på det.

Låt han göra det.
Jocke är ingenting utan sina socpapper.

I min direkta närhet har jag vänner och bekanta med en vedervärdig historia.
Dessa är framgångsrika inom sitt yrke idag, med familj och lever ett harmoniskt liv.
Utan att hänga ut sin förälder eller familj - utan att hämnas.

Jocke är inte mer framgångsrik än någon annan bara för att han får medverka i tv eller har många följare.

Inte enligt mig.
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-09-28 kl. 17:44.
Citera
2024-09-28, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det ena efter det andra kommer fram om Chrippa. Det ser inte bra ut alls för honom. Hur mycket ska andra kunna sopa upp efter honom innan de fattar att de inte är viktiga i hans liv? Jättekonstigt är det.

Han har ett allvarligt missbruk Chrippa. Han ser också väldigt trasig ut nu. Nog en tidsfråga innan han tar repet, hela fasaden har rasat.
Citera
2024-09-28, 17:42
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Chrippas svar på tal till Jackes sambo Sofia är imponerande!

Han lade sig på den nivå hon är på i sina storys.
Citera
2024-09-28, 17:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Han har ett allvarligt missbruk Chrippa. Han ser också väldigt trasig ut nu. Nog en tidsfråga innan han tar repet, hela fasaden har rasat.
Chrippa är inte typen som "tar till repet" - så det tror jag du kan du glömma.
Citera
2024-09-28, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Lugna ner dig.

Jag diskuterade Kräftan med micro. Men användaren var inte mottaglig för en sansad konversation utan valde att vara spydig istället. Trist.
Så jag gjorde precis som du gjorde.
Du kommenterade en annan användares inlägg gällande Jocke och Gotland, och jag kommenterade en annan användares inlägg gällande micro.

Lika

Sen tog jag bara efter micros beteende att skylla på andra istället för att ta eget ansvar.
Men tack för att du påpekar att det är ett felaktigt beteende användaren kör med.

Ser fram emot att hur du gör kör samma stil mot andra som du gör med mig.

Diskutera Kräftan nu istället.
Jag vet att Micro är krånglig att diskutera med när man inte är överens i frågan, men hon är faktiskt aldrig otrevlig.
Hon spottar och fräser lite Grand, men inte mer än så.
Jag gillar inte påhoppen mot henne.
Citera
2024-09-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jocke har redan spridit dem själv - i stor omfattning - så den punkten faller.
Däremot är de uppgifter som Jocke spridit om sin mamma sådant som faller inom "olaga integritetsintrång".

Det är dessutom så att olaga integritetsintrång faller om det är försvarligt att sprida uppgiften.
I Jockes spridande om mamman finns inget som kan betecknas som "försvarligt" - att hon däremot går ut och bemöter detta genom att själv eller via ombud lyfta uppgifter kan givetvis ses som försvarligt.
I synnerhet som han har en mycket stor plattform både på nätet och i riksmedia - och hon helt saknar sådana plattformar.

Detta att endast Jockes sanning gäller, att han har ensamrätt på att uttala och inga andra versioner får framkomma, är helt enkelt inte sant.

Du är okunnig. Det är uppsåtet och sättet som lagstiftaren ägnar uppmärksamhet här, "försvarligt" hör hemma i förtalsammanhang. Olika lagar

Då får väl modern anmäla Jocki då - det ger inte Skabbe carte blanche.
Citera
2024-09-28, 18:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Med dom enorma skulderna, karriären går rakt ned och han är utblottad som en luffare på internet så vet man inte. Hoppas det inte men det tär nog mycket på honom att allt är ute om honom.
Det tär säkert att ha skulder - och skulle han bli utblottat så skulle det nog kännas jäkligt jobbigt.
Men han är inte typen som hänger sig i självömkan - så jag tror risken för det är liten.
Hur som helst så är det ju inte aktuellt och att diskutera någons självmordsbenägenhet känns både off-topic och absurt.
Jag tycker vi droppar ämnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in