2024-09-28, 13:57
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleezeball1
Jag är bara rädd för kackerlackor som dig och Israeler. Skulle inte tveka en sekund på att trycka på en knapp för att samtliga ska gå upp i rök. Sionister är allt ont på jorden och er tid är snart över, vidriga terrorister.

Ännu en som inte fattat vad det handlar om. Du får suga i dig att jag inte är det minsta rädd för dig, eller din sort, eller någon sort som utgör ett hot mot svensk sekulär demokrati. En vacker dag kanske även en sådan som du inser att ondskan på jorden är religiös fundamentalism, jag hoppas dimman lättar för dig en vacker dag.
Citera
2024-09-28, 14:37
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Ja, herregud vad avundsjuk jag är på kroknäsor vars religion går ut på att rabbiner biter av barnförhudar och skriver böcker som kallar kristna för undermänniskor och djur. Snälla, hur blir jag så pass degenererad??

Utifrån dessa grunder så tar du inte bara avstånd från Israels "kroknäsor" utan även Palestinas och Libanons islamister.

"Enligt islam är omskärelse av både flickor och pojkar att hänföra till sunna, till de handlingar som rekommenderas av Profet Muhammed i haditherna."

https://kunskapsbanken.nck.uu.se/nck...kapade_oss.pdf
Citera
2024-09-28, 14:37
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Såg det där på nyheterna igår, tänkte...

Fy satan vad Kristersson är uppknullad av judemaffian.
Judarnas offerkofta har ju fått sig en reva, i och med folkmorden i Gaza. Är ingen slump att Kristersson kläcker ur sig detta nu.

Vidrig människa, den där Kristersson.
Citera
2024-09-28, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crator

Citat:

Antisemitisk propaganda är allvarligare än antimuslimsk, säger statsminister Ulf Kristersson (M).
– Jag tycker illa om alla former av förolämpningar. Men antisemitismen tycker jag har en särställning, av många olika skäl. Antisemitismen har en alldeles unik historia och den hittar ständigt nya sätt att sprida gamla konspirationsteorier, säger han till Dagens Nyheter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1293057

Citat:
Är det värre än att sprida motsvarande nidbilder av islam?
– Ja, att sprida antisemitism som går ut på judar som folkslag, det är riktigt illa.
Hur ser du på att SD:s Richard Jomshof spred bilder som pekade ut muslimer som ett hot mot Europa?
– Jag tänker inte lägga mig i diskussionen om vad som är lagligt och vad som inte är lagligt. Det finns en ständig vilja att relativisera antisemitismen, och den är jag otroligt skeptisk till.
– Sen tycker jag att man mycket väl får kritisera människor som kritiserar religioner. Osmakliga bilder förtjänar absolut kritik. Men jag tycker att den här relativiseringen som alltid dyker upp, den är jag otroligt skeptisk till.

https://www.dn.se/sverige/kristersso...ore-nasta-val/

Är det så? Carl B Hamilton fick lämna riksdagen för ett par år sedan efter ett liknande resonemang. Vad tycker ni?

Kristerssons uttalande speglar den värde-hierarki vi har i västvärlden.

Det vi verkar ha när det gäller lagen om hets mot folkgrupp och hatbrotts-lagstiftningen är alltså en hierarki där vissa är värda mer och andra mindre.

Mest värda är judar.

Litet mindre värda är muslimer.

Minst värda är svennar och andra människor av europeisk härstamning (som förutom bosnierna aldrig är muslimer på gruppnivå).

Ovanstående avspeglar sig bl a i det faktum att så gott som ingen fälls för hets mot folkgrupp mot personer av (germansk) svensk härstamning och att man kan råna en svenne, slå ner honom, säga svennejävel och pissa honom i munnen utan att få med rubriceringen hatbrott i åtalet. De övriga partiernas vägran för några år sedan att anta SD:s förslag att inkludera svennar i lagen om hets mot folkgrupp speglar också den ovan redovisade värdehierarkin (SD var på den tiden inte samma rövslickarparti som idag). Det vi fick i stället var en modifiering av lagen om hets mot folkgrupp som förbjöd förringande av Förintelsen. Så om man säger att fördrivandet av etniska tyskar från Östeuropa med våld där man jagade folk nakna nedför gatorna innan man slog ihjäl dem (3 miljoner döda av 12 miljoner fördrivna) var något av likartad skala som Förintelsen så riskerar man att torska dit för hets mot folkgrupp (jag försäkrar härmed på heder och samvete att jag tycker att Förintelsen var mångdubbelt värre). Likaså om man säger att den officiella nedprutningen av antalet döda i Auschwitz från 4 miljoner till 1 miljon innebär att 3 miljoner färre dog totalt, d v s 3 miljoner totalt (jag försäkrar härmed på heder och samvete att 6 miljoner dog totalt i Förintelsen även om man prutat ner siffran för Auschwitz).

"If you want to know who controls you, look at who you are not allowed to criticize."

-Voltaire

Den här hierarki-skillnaden speglas också i vem som får göra vad mot araber. Det var rätt godtagbart att de judiska milisgrupper som tidigare bekämpat britterna i det brittiska Palestina-mandatet (bl a genom att spränga en massa brittisk militärpersonal på King David Hotel i luften och mörda den brittiske ministerresidenten lord Moyne) fick fördriva större delen av den palestinska arabiska befolkningen till Egypten, Jordanien, Syrien och Libanon för att skapa en landyta där man själv var i tydlig majoritet. Men om däremot en svensk några årtionden senare inte velat ta emot statslösa palestinier från flyktinglägren i ovannämnda länder så har detta varit "rasism". Eller åtminstone "främlingsfientlighet".

Och så här kunde den nuvarande universitetsläraren Tobias Hübinette (adopterad från Sydkorea) skriva i tidskriften Creol år 1996 utan att åtalas för hets mot folkgrupp:

"Att känna eller t.o.m. tycka att den vita rasen är underlägsen på alla upptänkliga plan är naturligt med tanke på dess historia och nuvarande handlingar. Låt den vita rasens västerland gå under i blod och lidande. Leve det mångkulturella, rasblandade och klasslösa ekologiska samhället! Leve anarkin!"

Ponera att Hübinette i stället skrivit något liknande om judar.

I stället för att åtalas hets mot folkgrupp fick Hübinette senare av regeringen Reinfeldt (m) i uppdrag att skriva ihop en utredning om "rasism".

Med den här attityden till befolkningen av svenskt ursprung torde man vara väldigt naiv om tror att politikerna (eller rättare sagt deras handlers/string pullers) kan drivas av en vilja att vilja göra något positivt för befolkningen av svenskt ursprung vad beträffar t ex levnadsstandard, trygghet, sjukvård o s v. Frågan är väl också om man tycker så värst mycket om bruna människor även om man använder dem för att bekämpa oss. Ibland - om västvärldens handlers bakom kulisserna vill detta - så bombar man ju skiten ur deras länder och lämnar efter sig kaos och förstörelse. Som t ex när man påstod att Saddam Hussein låg bakom attacken mot WTC (inkl WTC 7) och Pentagon år 2001 och därefter bombade sönder Irak och när man senare bombade sönder Libyen till en grushög. Okej, en del kvinnor ur PK-maffian uppvisar helt klart en sexuell dragning visavi färgade män. En del far t o m till Gambia för att få snopp. Jag ser dock inte detta som det som driver politiken i så värst mycket högre grad än mäns import av thai-fruar. Att man vill ha snopp av bruna män innebär inte att man kämpar med näbbar och klor mot beslut bakom kulisserna av den styrande finansiella och mediala eliten om att bomba skiten ur länder där det bor bruna människor. Politikerna kontrolleras inte av kvinnor som far till flyktingförläggningarna eller Gambia för att få snopp. De kontrolleras i stället av en finansiell elit som styr bakom kulisserna och kontrollerar medierna och är den enda grupp i finansvärlden som har en uttalad politisk agenda. Det finns inget organiserat motstånd mot dessa människor i finansvärlden. Ingen torde heller tordas opponera sig mot dessa människor (sist detta skedde var väl år 1927 då en amerikansk bil-baron fick göra avbön). Andelen förvaltat kapital (pensionsfonder och andra fonder) för den här gruppen människor (Blackrock o s v) torde också numera vara väldigt högt. Man har gått från en väldigt stark position i detta avseende för 10-15 år sedan till en väldigt ledande position. Man har också börjat utnyttja den makt detta ger på ett mer synligt sätt genom att göra en s k DEI-policy (Diversity Equity Inclusion) till ett krav för investeringar och en i övrigt välvillig behandling. Man verkar också ha tajtat till greppet kring politikerna en del. Att en del politiker smörar för dem på ett snarast löjeväckande sätt speglar väl detta förhållande rätt bra. SD-politikern Alexander Christiansson är väl ett bra exempel:

https://www.friatider.se/sd-topp-som...a-antisemitism

Den här värde-hierarkin vi fått i Sverige finns i olika nyanser och varianter i hela västvärlden. I USA är ett framträdande drag s k affirmative action, d v s diskriminering av white gentiles vid antagning till universitet, vid anställningar och upphandlingar till den offentliga sektorn. I praktiken drabbas bara white gentiles, det ser vi bl a i hur förändringarna av antagningarna till elituniversiteten utvecklats sedan mitten av 60-talet. Bl a Ron Unz (själv av judisk börd men med en politisk inriktning som innebär typ att han vill att USA styrs enligt de traditionella konstitutionella principerna i stället för enligt judiska principer) har åskådliggjort detta i en del artiklar på unz.com. Så den här värde-hierarkin vi har inom yttrandefrihetslagstiftningen i Sverige och övriga Europa är en del av en sjuka som yttrar sig på likartat sätt, med vissa regionala skillnader, i hela västvärlden. Där våra string pullers kontrollerar media och utgör den starkaste kraften i finansvärlden så får vi den här politiska tendensen, vilket Kristerssons yttrande speglar. Och den här tendensen har väl stärkts sedan mitten av 1990-talet. I början - i mitten på 1990-talet - höll man från svenskt håll emot när det framställdes krav på att införa förbud mot att förneka Förintelsen. Man slingrade sig och lät på tjänstemanna-nivå svara att vi inte kundee göra en sådan här ändring av grundlagsskäl (for consitutional resons). Men till slut vek man i stället ner sig och tog beslutet att ändra svensk grundlag. Beslutet klubbades tidigare i år. Det här innebär dock att det dröjer till 2027 innan det även blir förbjudet att förneka/förringa Förintelsen i tryckt skrift.
Senast redigerad av Tarningen 2024-09-28 kl. 14:49.
Citera
2024-09-28, 14:51
Antisemitism, islamofobi, homofobi osv...
Är allt bland de vackraste ideologier en människa kan anamma.

Kristersson har helt fel, vi behöver sprida mer hat i världen gentemot alla som inte stödjer vit o heterosexuell kristen makt.
Citera
2024-09-28, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledigpolis
Ja, vore tråkigt om Sydamerika skulle få brottslighet.

De väl just det att folk är mer anti islam där eftersom det är ett kristet kontinent så tillåter man inte islamister bete sig som de gör i EU
Citera
2024-09-28, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Judar behöver inte vara religiösa för att bli utpekade.

Jag har bott i Malmö och aldrig känt mig direkt hotad. Folk flyttar för allt stök, inte för att de hotas.

Bilinbrott och annan skit, mycket knarkare i Malmö (och väldigt mycket romer). Musslimerna är inte så mycket värre än juggarna.

Däremot har jag upplevt antisemitismen i Malmö fler än en gång. Och då är det muslimer från mena som beter sig.

Jag tror inte du vet så mycket om Malmö faktiskt.

Du kan berätta för alla våldtagna svenska kvinnor att de har noll att oroa sig för.
Citera
2024-09-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Förföljelse, hot, direkta angrepp och attacker. Det har uppmärksammats i media under lång tid med förstärkt intensivitet efter 7/10 men obildade idioter brukar inte hålla sig uppdaterade utöver sina favoritmedier.

Sveriges omfattande problem med antisemitism uppmärksammades internationellt och nationellt i samband med Obama-granskningen år 2012:
https://skma.se/2012/06/obamas-sande...erade-reepalu/

Sedan dess har rapporteringen fortsatt fram till idag.

"Brottsförebyggande rådet konstaterar i en egen rapport att antalet anmälda hatbrott med antisemitistiska motiv under sista kvartalet efter Hamas attack den 7 oktober, var närmare fem gånger så många som motsvarande period året innan."
https://www.gu.se/segerstedtinstitut...s-rapportserie

Den som vill utbilda sig kan starta med att googla "judar flyr Malmö" "antisemitism Sverige" och spinna vidare från de spår som dyker upp. För den som föredrar inlärning via ljud och bilder kan jag rekommendera:
https://www.youtube.com/watch?v=w5vo...=MalouEfterTio
https://www.youtube.com/watch?v=uE_k...=MalouEfterTio

Anmälda hatbrott kan betyda någon struntsak som att någon ritat en swastika pp en toalett. Ofta är hatbrotten också fejkade. Eller tror du även på alla påstådda hatbrott mot muslimer och afrikaner.?

Svenskar blir utsatta för mord och våldtäkter. Så kom med någon källa på att judar utsätts för värre saker än det.

Svenskar flyr också från Malmö. Inget unikt judiskt med det.
Citera
2024-09-28, 15:49
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Anmälda hatbrott kan betyda någon struntsak som att någon ritat en swastika pp en toalett. Ofta är hatbrotten också fejkade. Eller tror du även på alla påstådda hatbrott mot muslimer och afrikaner.? Svenskar blir utsatta för mord och våldtäkter. Så kom med någon källa på att judar utsätts för värre saker än det. Svenskar flyr också från Malmö. Inget unikt judiskt med det.

Om du hade läst rapporten och tillhörande källor så hade du vetat, men du vet inte, och du är heller inte van vid att investera tid i rapporter och vetenskapliga publikationer. Några rader ur rapporten kommer här till dig, särskild hänvisning i det fetstilta:

"Andra slutsatser som stack ut i undersökningen var att äldre personer gav uttryck för mer antisemitiska åsikter än yngre, lågutbildade var mer antisemitiska än högutbildade, de som var födda utanför Europa var mer antisemitiska än de som var födda i Sverige och de med muslimsk religionstillhörighet var mer antisemitiska än de med kristen eller
ingen religionstillhörighet"
.
Citera
2024-09-28, 16:03
Medlem
Citat:
Du kan berätta för alla våldtagna svenska kvinnor att de har noll att oroa sig för.

Du kan berätta för judarna att de inte har det värre än andra med utsatthet.
Citera
2024-09-28, 16:42
Medlem
DeValeras avatar
Anti-svenskhet är självklart det allra värsta. Judar och muslimer är gäster i Svenskarnas land. Brott mot Svenskar borde självklart ha allra högsta prioritet. Vad våra utländska gäster beträffar så självklart ska man vara hövlig - det hör till god ton, men ingen speciallagstiftning för dem eller annan särbehandling borde få finns. De gäster i Sverige och som inte hör hemma här.
Citera
2024-09-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Om du hade läst rapporten och tillhörande källor så hade du vetat, men du vet inte, och du är heller inte van vid att investera tid i rapporter och vetenskapliga publikationer. Några rader ur rapporten kommer här till dig, särskild hänvisning i det fetstilta:

"Andra slutsatser som stack ut i undersökningen var att äldre personer gav uttryck för mer antisemitiska åsikter än yngre, lågutbildade var mer antisemitiska än högutbildade, de som var födda utanför Europa var mer antisemitiska än de som var födda i Sverige och de med muslimsk religionstillhörighet var mer antisemitiska än de med kristen eller
ingen religionstillhörighet"
.

Inget svar på det jag frågade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in