2024-09-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Det är väl fullt naturligt att det blir mycket fokus på CL avancemanget. Betydligt större än derbymatch.
Vi sålde ju ut våra platser på typ 2 timmar, så är inte orolig att derbyts glömts bort på någotvis.
Nja, derbyt är såklart större än damfotbollens CL-äventyr.
Citera
2024-09-28, 14:38
Medlem
Skarparattarns avatar
Vilka jävla tomtar ni är som onanerar åt damfotboll!

Dessutom när typ senaste 6 årens hetaste derby väntar imorgon.
Citera
2024-09-28, 15:12
Medlem
Är det någon som har koll på när GAIS var bästa göteborgslag i allsvenskan senast före den här säsongen?
Citera
2024-09-28, 15:26
Medlem
Citat:
Är det där bara Aiks hemmamatcher mot er?
De flesta av dom där vinsterna togs ju dessutom "när ni var bra", och inte några konstigheter. Nu är ni ett lag på undre halvan...igen.

Nu är jag ju GAISare men också historieälskare beträffande Allsvenskan. Häcken har alltså sedan 2009-2023 kommit på undra halvan 3 gånger av 15 så att säga att det är ett normaltillstånd ifall det är det din mening är att säga är ju fel. Snarare att Häcken är strax under toppen (7x 5-8) med 5 gånger högre upp i tabellen. Förutom MFF inte många lag med liknande siffror under så lång tid.

Med tanke på organisation, träningsfaciliteter är nog detta snarare normaltillståndet dvs strax under toppen med enstaka undantag upp och ned. Men mycket handlar om de närmaste åren, Martin E eller hans efterträdare måste få bättre träff på nyförvärv etc så att man kan behålla sin satsningsnivå.

Jag som följt Göteborgsfotbollen under sedan 70-talet tycker ju att Häcken underpresterat i förhållande till spel och spelarmaterial pga sitt hopplösa försvarsspel. Man har ju faktiskt 5 olika skyttekungar + ett par som hade kunnat bli det.
Citera
2024-09-28, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Är det någon som har koll på när GAIS var bästa göteborgslag i allsvenskan senast före den här säsongen?
2011 5:a sedan åkte vi ur 2012. Trelleborg var 5:a 2010 och åkte ut 2011.
Innan det var det 1989 (3:a). Men vi har ju många säsonger utanför AS , senaste (sista?) vinsten var ju 1954 innan jag var född (Snyft).
Citera
2024-09-28, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Finns inte en chans att vi går in och spelar för oavgjort resultat inför en fullsatt jordgubbe och moralen på topp.

Även om vi förlorar så lär det ju vara en av dom mest behagliga derbyförlusterna jag personligen upplevt iallafall, säsongen känns redan vunnen på ett sätt och nu är det bara ta allt man kan ta och sikta så högt det går.

Va?? Har du redan börjat kröka?
Citera
2024-09-28, 15:57
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CP-Fisk
Va?? Har du redan börjat kröka?
Vad menar du? Duffie är spot on. Vi gick in i sommarfönstret med förväntningarna om en repeat av förra säsongen. Nu är vi med och utmanar om topp 3. Vi har redan vunnit.
Senast redigerad av Teu 2024-09-28 kl. 15:59.
Citera
2024-09-28, 16:07
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Nu är jag ju GAISare men också historieälskare beträffande Allsvenskan. Häcken har alltså sedan 2009-2023 kommit på undra halvan 3 gånger av 15 så att säga att det är ett normaltillstånd ifall det är det din mening är att säga är ju fel. Snarare att Häcken är strax under toppen (7x 5-8) med 5 gånger högre upp i tabellen. Förutom MFF inte många lag med liknande siffror under så lång tid.

Med tanke på organisation, träningsfaciliteter är nog detta snarare normaltillståndet dvs strax under toppen med enstaka undantag upp och ned. Men mycket handlar om de närmaste åren, Martin E eller hans efterträdare måste få bättre träff på nyförvärv etc så att man kan behålla sin satsningsnivå.

Jag som följt Göteborgsfotbollen under sedan 70-talet tycker ju att Häcken underpresterat i förhållande till spel och spelarmaterial pga sitt hopplösa försvarsspel. Man har ju faktiskt 5 olika skyttekungar + ett par som hade kunnat bli det.
Högkvalitativt inlägg sprängfyllt med fakta. Som vanligt från dig.
Citera
2024-09-28, 16:09
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Nu är jag ju GAISare men också historieälskare beträffande Allsvenskan. Häcken har alltså sedan 2009-2023 kommit på undra halvan 3 gånger av 15 så att säga att det är ett normaltillstånd ifall det är det din mening är att säga är ju fel.
Ja, började man gå 2009 så kanske man har en annan känsla. Jag började följa allsvenskan i mitten på -90 talet. Hur ser det ut sedan dess?

Citat:
Ja, dom har Sveriges bästa träningsanläggning och fina försäljningar, så bättre än 9:a är ju att förvänta. Men pengar försvinner fort om man underpresterar och med 4000 pers på läktarna så kommer man inte långt. Där har tom GAIS ett bättre underlag (antar jag).
Citera
2024-09-28, 16:17
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vilka jävla tomtar ni är som onanerar åt damfotboll!

Dessutom när typ senaste 6 årens hetaste derby väntar imorgon.
Om man räknar matcher mot er så tycker jag vår hemmamatch 2021 var betydligt hetare. Första länsderbyt med publik efter pandemin. Likaså cupen 23.
Senast redigerad av eternussermo 2024-09-28 kl. 16:52.
Citera
2024-09-28, 16:40
Medlem
QuantumQuills avatar
Hofman ser ut som han skall börja gråta för att gårdaren ändrat sig ang derbyt

https://x.com/fotbollsmorgon/status/1839939476769910837
Citera
2024-09-28, 17:04
Medlem
Citat:
Hofman ser ut som han skall börja gråta för att gårdaren ändrat sig ang derbyt

https://x.com/fotbollsmorgon/status/1839939476769910837

Haha, han tar jinx ännu seriösare än vad jag gör tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in