2024-09-28, 09:27
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Aik lär inte vara nöjda med lika. Det är för stor konkurrens om topp 3 plats för dem att man "måste" ta poäng på hemmaplan.
Presterar vi som mot Häcken och de andra matcherna när vi är på topp så är inte jag heller nöjd med lika. Men har fått lära mig (på gott och ont) genom åren att "derbyn är derbyn".

Inte superlätt schema kvar mot Häcken och Elfsborg samt bottenkrigande IFK och Peking. Ser endast 3 poäng hemma i sista mot HBK som "given" för Aik.

GAIS precis bakom har inte ett oöverkomligt schema kvar.
AIK är t o m en större knulldocka för Häcken än vad Bajen är så chansen är god att vi vinner där. Om vi nu inte kör med lite solidaritet för våra gulsvarta bröder.
Citera
2024-09-28, 09:37
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
AIK är t o m en större knulldocka för Häcken än vad Bajen är så chansen är god att vi vinner där. Om vi nu inte kör med lite solidaritet för våra gulsvarta bröder.
Tittar du nu också på de 2-4 senaste åren, och räknar lika resultat som vinst för Häcken då?

Jag håller inte med om att chansen att ni vinner matcher (oavsett motstånd) är god när man vinner var 3:e match.
Citera
2024-09-28, 09:44
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Tittar du nu också på de 2-4 senaste åren, och räknar lika resultat som vinst för Häcken då?

Jag håller inte med om att chansen att ni vinner matcher (oavsett motstånd) är god när man vinner var 3:e match.
På 20-talet har vi raden 8-0-1 mot AIK.
Citera
2024-09-28, 09:54
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
På 20-talet har vi raden 8-0-1 mot AIK.
Är det där bara Aiks hemmamatcher mot er?
De flesta av dom där vinsterna togs ju dessutom "när ni var bra", och inte några konstigheter. Nu är ni ett lag på undre halvan...igen.

Ger inte så mycket för att säga att ett par vinster för massa år, med helt annorlunda lag och förutsättningar, sedan skulle ha någon påverkan på ett möte idag.

Vi har haft Kalmar och Värnamo som bogey teams tidigare, båda besegrades i år. Tittar man på alla lag så är det väl enligt sannolikhetsläran helt förväntat på en bell curve att man har, vad som verkar vara, bogey teams? Dvs, det ligger inget magiskt bakom det.

Enda undantaget som sticker ut från förväntat resultat är Dif och deras derbystatistik som som inte går att förklara med vad som är sannolikt.

Missförstå mig inte. Ni kan mycket väl vinna mot Aik men jag räknar inte med det så som du verkar göra. Jag hoppas du "råkar" får rätt så klart.
Citera
2024-09-28, 10:00
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Är det där bara Aiks hemmamatcher mot er?
De flesta av dom där vinsterna togs ju dessutom "när ni var bra", och inte några konstigheter. Nu är ni ett lag på undre halvan...igen.

Ger inte så mycket för att säga att ett par vinster för massa år, med helt annorlunda lag och förutsättningar, sedan skulle ha någon påverkan på ett möte idag.

Vi har haft Kalmar och Värnamo som bogey teams tidigare, båda besegrades i år. Tittar man på alla lag så är det väl enligt sannolikhetsläran helt förväntat på en bell curve att man har, vad som verkar vara, bogey teams? Dvs, det ligger inget magiskt bakom det.

Enda undantaget som sticker ut från förväntat resultat är Dif och deras derbystatistik som som inte går att förklara med vad som är sannolikt.

Missförstå mig inte. Ni kan mycket väl vinna mot Aik men jag räknar inte med det så som du verkar göra. Jag hoppas du "råkar" får rätt så klart.
Tja. "När vi var bra". I regel kommer vi före er i tabellen men det finns såklart undantag vissa år när vi inte får till det så att ni får en chans att komma före oss. Nästa år lär ordningen vara återställd. Och nej. Det blir inget "nästa år då jävlar" nästa år heller för er.
Citera
2024-09-28, 10:09
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Tja. "När vi var bra". I regel kommer vi före er i tabellen men det finns såklart undantag vissa år när vi inte får till det så att ni får en chans att komma före oss. Nästa år lär ordningen vara återställd. Och nej. Det blir inget "nästa år då jävlar" nästa år heller för er.
Håller inte med, men noterar ändå att du kände dig tvungen att försöka skifta fokus till Bajen.

Det där med era förutsägelser om framtiden har väl vi plockat ner ordentligt de senaste dagarna? Man tycker ju att ni borde lärt er att era framtida förutsägelser uppfattas som rätt tunna vid det här laget. Men för all del, kör på om eran vardag blir lättare att uthärda...
Citera
2024-09-28, 10:41
Medlem
Teus avatar
Citat:
Håller inte med, men noterar ändå att du kände dig tvungen att försöka skifta fokus till Bajen.

Det där med era förutsägelser om framtiden har väl vi plockat ner ordentligt de senaste dagarna? Man tycker ju att ni borde lärt er att era framtida förutsägelser uppfattas som rätt tunna vid det här laget. Men för all del, kör på om eran vardag blir lättare att uthärda...
Fy fan vad stryk ni ska få. Vi kommer förgöra er.
Citera
2024-09-28, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CP-Fisk
Luktar 1-1 lång väg. Matchen kommer nog mest handla om att inte förlora så ett X kommer nog båda parter vara nöjda med.

Finns inte en chans att vi går in och spelar för oavgjort resultat inför en fullsatt jordgubbe och moralen på topp.

Även om vi förlorar så lär det ju vara en av dom mest behagliga derbyförlusterna jag personligen upplevt iallafall, säsongen känns redan vunnen på ett sätt och nu är det bara ta allt man kan ta och sikta så högt det går.
Citera
2024-09-28, 13:03
Medlem
eternussermos avatar
Märklig dag inför länsderbyt, få bajare som diskuterar matchen. De flesta verkar tänka mer på att boka flyg till Barcelona och Manchester.

Hoppas att Fofana får starta istället för Victor, tror han behövs för att ta hand om pitten. Annars är väl laget rätt givet. Solnalaget lär försöka neutralisera Besara som ju vekar lira halvskadad sedan matcherna mot GRIS.

Hoppas på ett tidigt mål, risk för att det blir en ganska tråkig match annars.
Citera
2024-09-28, 13:24
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Märklig dag inför länsderbyt, få bajare som diskuterar matchen. De flesta verkar tänka mer på att boka flyg till Barcelona och Manchester.
Det är väl fullt naturligt att det blir mycket fokus på CL avancemanget. Betydligt större än derbymatch.
Vi sålde ju ut våra platser på typ 2 timmar, så är inte orolig att derbyts glömts bort på någotvis.
Citera
2024-09-28, 13:29
Medlem
trazkeis avatar
Finns det inte en särskild tråd för feministboll? 🤔

Och heter inte turneringen WCL? 🤔
Citera
2024-09-28, 13:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Finns det inte en särskild tråd för feministboll? 🤔

Och heter inte turneringen WCL? 🤔
Nu är det bara två bajare härinne som påpekat damfotbollen och använder det som en ursäkt för deras bristande engagemang

Inte märkvärdigt men kul att dom får glädjas åt det lilla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in