2024-09-27, 20:23
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
PÖ är inte att lita på men när andra pålitliga människor också säger samma sak är det klart att lita på honom...

Så då kan man lita på honom alltså. Bra att vi är överens om det i alla fall!
Citera
2024-09-27, 20:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Så då kan man lita på honom alltså. Bra att vi är överens om det i alla fall!
Nei som sagt bara när andra kan bekräfta att han inte ljuger och det är vad folk kan i fallet jag länkade till...
Citera
2024-09-27, 20:28
Medlem
Gelicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Inte särskilt många på den lilla ideella klubben orlången som påståddes. Men det är bara att åka dit och kolla för hunden finns inte där. Det finns hästar, stall katt och hästägares hundar. Kommunen äger gården och deras kontor för naturvårdsavdelningen ligger granne med stallet och ridhuset så inte särkilt troligt att essie skulle ha gömts där eller någon vara skyldig därifrån för avdelningen på Naturvårdsavdelningen skulle nog ha sett det isåfall. Inte en chans att det finns någon essie där. Men som sagt åk dit om du tror man gömt hunden vid en sådan plats där de rör sig folk hela tiden inklusive anställda på kommunen. Det spåret låter ju väldigt troligt, ganska orealistiskt faktiskt.
Håller med dig!
Varför uppta tid med att tjata om att Essie skulle hållas gömd? Och på en sån liten arbetsplats? Helt orimligt.
Under denna långa tid som gått borde det ju ha kommit någon liten svansviftning...
Nej, här ligger "en hund begraven" bokstavligen, nånstans - kanske norröver.
Citera
2024-09-27, 20:53
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Nei som sagt bara när andra kan bekräfta att han inte ljuger och det är vad folk kan i fallet jag länkade till...

Bra att du medger att han talar sanning, och det dessutom bekräftas av andra.
Så gott som allting han har sagt, har bekräftats av andra. Så vi kan lita på så gott allting som han har sagt. Bra, då är vi överens.

Essie stals den där kvällen. Essie var frisk och vid god hälsa. Det söktes med drönare och ID-hund. Swishpengarna har återbetalats och det var Hundhjälpen som ljög om att de inte hade någon kännedom om flickans problematik.
Citera
2024-09-27, 21:06
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Bra att du medger att han talar sanning, och det dessutom bekräftas av andra.
Så gott som allting han har sagt, har bekräftats av andra. Så vi kan lita på så gott allting som han har sagt. Bra, då är vi överens.

Essie stals den där kvällen. Essie var frisk och vid god hälsa. Det söktes med drönare och ID-hund. Swishpengarna har återbetalats och det var Hundhjälpen som ljög om att de inte hade någon kännedom om flickans problematik.

Jag bekräftar ett enstaka fall som har bekräftats av flera PA med flera andra och jag har också bekräftat en majoritet av fall där det är väldigt tydligt att han ljuger mer än det finns vatten i havet...

Jag har bett dig upprepade gånger att bekräfta det du kommer med här med länkar, något du inte kan göra det och för sista gången, Essie var förbrukad, det finns inga bevis på när Essie försvann...
det är bekräftat från endast en person utanför familjen Ö att en drönare använts, det har endast bekräftats av en person utanför familjen Ö att id hund använts och ingen av dessa fanns med när PÖ hävdar att Essie försvann, eller kan du dokumentera något annat?

kan du dokumentera att pengarna betalats tillbaka? den enda som har bekräftat det är en användare här utan någon trovärdighet...
Senast redigerad av Notteliten 2024-09-27 kl. 21:07. Anledning: tillägg
Citera
2024-09-27, 21:18
Medlem
Citat:
Som sagt, så gott som allting han sagt har bekräftats av andra.
Knappast den viktiga delen, att hunden har blivit stulen. Eller har du någon som har bekräftat det?
Citera
2024-09-27, 21:25
Medlem
Nottelitens avatar
polisen kommer aldrig att reda ut detta om inte PÖ erkänner sina synder eller om CÖ skiljer sig från honom och använder detta för att förstöra för PÖ...
Citera
2024-09-27, 21:25
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Knappast den viktiga delen, att hunden har blivit stulen. Eller har du någon som har bekräftat det?

SVT berättade i förrgår att polisen utreder ärendet som stöld, en bättre bekräftelse än så tycker jag inte finns.
Citera
2024-09-27, 21:29
Medlem
Citat:
SVT berättade i förrgår att polisen utreder ärendet som stöld, en bättre bekräftelse än så tycker jag inte finns.
Det innebär inte att de bekräftat att det är en stöld.

Om du anmäler din bil som stulen, så kommer polisen utreda det hela som en stöld. Även om du själv har grävt ner den någonstans i skogen och fifflat med kamerorna.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-09-27 kl. 21:44.
Citera
2024-09-27, 21:43
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Det är ju inte någon bekräftat stöld innan en dom har fallit för gärningspersonen.
Att polisen utreder är ingen bekräftelse på att ett brott har begåtts
Jag är övertygad om att din agenda är att skydda PÖ.
SVT är väl ingen bekräftelse dom rapporterar endast och tar inte ställning eller dömer brottslingar.
Senast redigerad av flugornas 2024-09-27 kl. 21:49.
Citera
2024-09-27, 21:53
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Förtal är det alltså bara om det är möjligt för ett antal människor att identifiera personen som förtalas. Misstänker att det finns ganska många tjejer i Huddinge, även tjejer som rider och eventuellt äger hästgårdar. Så nej, men den informationen som finns nu, så är förtal något som användaren med stor sannolikhet inte behöver oroa sig över, när denna talar om en icke identifierad person som eventuellt har med hundens försvinnande att göra.

Nej, där håller jag inte alls med - personen är lätt identifierad med adress, släktrelationer osv. Det är mycket lätt att lista ut vilken assistent han pekar ut som klandervärd. När det lämnas ut uppgifter som gör det lätt att identifiera den utpekade personen (ex. Adress och släktförhållanden) så är det förtal oavsett om personen namnges eller ej. När det gäller PÖ har han själv frivilligt kastat sig in i medieljuset så han får gott leken tåla..
Citera
2024-09-27, 22:06
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det innebär inte att de bekräftat att det är en stöld.

Om du anmäler din bil som stulen, så kommer polisen utreda det hela som en stöld. Även om du själv har grävt ner den någonstans i skogen och fifflat med kamerorna.

Om jag anmäler min bil som stulen så kommer inte polisen att utreda någonting om det inte finns något som tyder på en stöld. Polisen utreder stölden av Essie. En bättre bekräftelse än att SVT uppger just det kan vi knappast få. Du kanske tycker att vad någon som på internet påstår sig vara assistent påstås ha sagt skulle vara en bättre bekräftelse, som vissa andra i tråden. Men det gör inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in