2024-09-27, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Nej anmälningar som finns är inte gällande vanvård av essie, ingen av dom anmälningar som gjordes av "anonyma" gällande det är aktiva.
Finns inga bevis att tillgå

Hur vet du att INGEN av de fyra anmälningar som finns inte gäller vanvård.
Jag vet att man kan begära ut anmälningar från polisen.
Citera
2024-09-27, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Se där, du är tillbaka i tråden. Det var en grej jag tänkte fråga dig om. Du har kanske läst mina inlägg om hur jag spårat baklänges från anmälningarna till Länsstyrelsen, vilka som begärt ut information och när och så vidare, och hittat en person som var väldigt tidigt ute med att begära uppgifter från Länsstyrelsen, sedan har jag spårat den personen till Huddinge och ett ridsällskap där, Orlången, och bland annat också hittat kopplingar till Djurens Rätt. Det finns lite misstankar kring att den här personen kanske kan vara inblandad i försvinnandet av Essie, men en frågeställning som kvarstår är kopplingen till Djurrättsaktivister. Du var ju duktig på att plocka fram information i detta fallet från många olika håll, så därför undrar jag om du har kollat något med djurrättsorganisationer, om de har blivit kontaktade på något vis. Hundhjälpen och Länsstyrelsen blev kontaktade vet vi ju, så det kan mycket väl vara så att fler organisationer har blivit kontaktade. Är det något som du har kollat upp?

Ja orlången ridsällskap är privat stall och en helt ideell förening. Det finns ingen som tycker om djurrättsaktivister i det stallet och ingen som är med i någon sådan organisation.

Det är ett glatt gäng som gör något bra för Huddinge eller Stockholm ridklubbar.

Nej jag har inte haft kontakt med någon djurrättsorganisation då jag inte gillar de av flertal anledningar själv. De brukar inte göra gott är min erfarenhet.

Jag var en av de första att ta kontakt med LS och den första att skriva ut i denna tråden om hur situationen såg ut hos LS då. Sen följde jag det, sen har jag släppt allt detta en period så har inte hängt med alla inlägg och inte haft kontakt med LS sen sista gången jag la ut dokumentation från de
Citera
2024-09-27, 10:31
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mano1801

Varför har du inte begärt ut anmälningarna från polisen då?
Citera
2024-09-27, 10:43
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Ja orlången ridsällskap är privat stall och en helt ideell förening. Det finns ingen som tycker om djurrättsaktivister i det stallet och ingen som är med i någon sådan organisation.

Det är ett glatt gäng som gör något bra för Huddinge eller Stockholm ridklubbar.

Nej jag har inte haft kontakt med någon djurrättsorganisation då jag inte gillar de av flertal anledningar själv. De brukar inte göra gott är min erfarenhet.

Jag var en av de första att ta kontakt med LS och den första att skriva ut i denna tråden om hur situationen såg ut hos LS då. Sen följde jag det, sen har jag släppt allt detta en period så har inte hängt med alla inlägg och inte haft kontakt med LS sen sista gången jag la ut dokumentation från de

Det tvivlar jag inte på att det är ett glatt gäng som gör mycket nytta, men det betyder ju inte att det inte finns något ruttet ägg som gömmer sig där. Det var i alla fall där jag landade när jag följde de spår jag fick upp från anmälningarna om Essie till Länsstyrelsen.

Ska man göra distinktionen Djurrättsorganisationer och djurrättsaktivister, som vissa i tråden vill, och det har de väl egentligen helt rätt i på ett sätt, även om det också kan vara svårt att skilja dem åt, så är det väl som regel så att Djurrättsorganisationer ofta gör bra saker och djurrättsaktivister ibland gör dåliga saker, även för djuren. Själv stödjer jag WWF på flera olika vis då jag tycker det är jätteviktigt.

Såg att någon tidigare i tråden hade synpunkter på min spårning och hur den leder till olika spår. Dock så lutar det ju åt att det är flera inblandade. Dels assistenter, som är de som initierat det hela och kanske delat med sig av familjens rutiner, sedan någon form av "djurrättsaktivist", där lutar det just nu, otroligt nog (vilket jag inte trodde och avfärdade från början, så på den punkten har jag definitivt ändrat uppfattning, något som vissa i tråden inte kan acceptera att man gör, föga förvånande) åt att Hundhjälpen och en av deras närmaste samarbetspartners CrossTrials är inblandade, och därtill någon som har tagit hand om hunden, vilket också det kan vara någon form av djurrättsaktivist så klart, och där hade jag vissa misstankar om den här tjejen i Huddinge då. Hennes svärmor bor där också i ett lite ensligt beläget hus. Ett perfekt ställe att gömma Essie på.
Citera
2024-09-27, 10:47
Medlem
Citat:
Det tvivlar jag inte på att det är ett glatt gäng som gör mycket nytta, men det betyder ju inte att det inte finns något ruttet ägg som gömmer sig där. Det var i alla fall där jag landade när jag följde de spår jag fick upp från anmälningarna om Essie till Länsstyrelsen.

Ska man göra distinktionen Djurrättsorganisationer och djurrättsaktivister, som vissa i tråden vill, och det har de väl egentligen helt rätt i på ett sätt, även om det också kan vara svårt att skilja dem åt, så är det väl som regel så att Djurrättsorganisationer ofta gör bra saker och djurrättsaktivister ibland gör dåliga saker, även för djuren. Själv stödjer jag WWF på flera olika vis då jag tycker det är jätteviktigt.

Såg att någon tidigare i tråden hade synpunkter på min spårning och hur den leder till olika spår. Dock så lutar det ju åt att det är flera inblandade. Dels assistenter, som är de som initierat det hela och kanske delat med sig av familjens rutiner, sedan någon form av "djurrättsaktivist", där lutar det just nu, otroligt nog (vilket jag inte trodde och avfärdade från början, så på den punkten har jag definitivt ändrat uppfattning, något som vissa i tråden inte kan acceptera att man gör, föga förvånande) åt att Hundhjälpen och en av deras närmaste samarbetspartners CrossTrials är inblandade, och därtill någon som har tagit hand om hunden, vilket också det kan vara någon form av djurrättsaktivist så klart, och där hade jag vissa misstankar om den här tjejen i Huddinge då. Hennes svärmor bor där också i ett lite ensligt beläget hus. Ett perfekt ställe att gömma Essie på.

Väldigt nyfiken på hur du ens kunde spåra det till den lilla föreningen? Det har delats frekvent efterlysningar i föreningens grupp. Det enda djur som finns i stallet är hästar och en stallkatt, samt några hästägares egna hundar. Kommunens naturvårds avdelning ligger på gården så det har jag svårt att tro på att essie skulle vara gömd där.
Citera
2024-09-27, 12:02
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Gällande vanvård finns inga bevis därav finns inte skäl att driva förundersökning gällande detta.
Anonyma anmälningar är i sig inget bevis och bevisning saknas.
Ja du kan begära ut men det bedöms på samma sätt som förundersökning det kan också beläggas med sekretess.
Förfarandet är detsamma..
Citera
2024-09-27, 12:23
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
PÖ är helt enkelt en Bedragare samt en tvättäkta Psykopat.
det är precis vad allt i den här historien indikerar...
Citera
2024-09-27, 14:58
Medlem
Citat:
Varför har du inte begärt ut anmälningarna från polisen då?

Jag har gjort det och vet vad de innehåller.
Citera
2024-09-27, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Varför pekar du ut den här tjejen i Huddinge? Det är väl förtal du ägnar dig åt och enligt dig själv kan det ge ”flera år i fängelse”
Din taktik med villospår är dessutom allt för genomskinlig för att tas seriöst.

Förtal är det alltså bara om det är möjligt för ett antal människor att identifiera personen som förtalas. Misstänker att det finns ganska många tjejer i Huddinge, även tjejer som rider och eventuellt äger hästgårdar. Så nej, men den informationen som finns nu, så är förtal något som användaren med stor sannolikhet inte behöver oroa sig över, när denna talar om en icke identifierad person som eventuellt har med hundens försvinnande att göra.
Citera
2024-09-27, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Förtal är det alltså bara om det är möjligt för ett antal människor att identifiera personen som förtalas. Misstänker att det finns ganska många tjejer i Huddinge, även tjejer som rider och eventuellt äger hästgårdar. Så nej, men den informationen som finns nu, så är förtal något som användaren med stor sannolikhet inte behöver oroa sig över, när denna talar om en icke identifierad person som eventuellt har med hundens försvinnande att göra.

Inte särskilt många på den lilla ideella klubben orlången som påståddes. Men det är bara att åka dit och kolla för hunden finns inte där. Det finns hästar, stall katt och hästägares hundar. Kommunen äger gården och deras kontor för naturvårdsavdelningen ligger granne med stallet och ridhuset så inte särkilt troligt att essie skulle ha gömts där eller någon vara skyldig därifrån för avdelningen på Naturvårdsavdelningen skulle nog ha sett det isåfall. Inte en chans att det finns någon essie där. Men som sagt åk dit om du tror man gömt hunden vid en sådan plats där de rör sig folk hela tiden inklusive anställda på kommunen. Det spåret låter ju väldigt troligt, ganska orealistiskt faktiskt.
Citera
2024-09-27, 20:17
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Bara så att jag förstår dig rätt. Du menar alltså att vi kan lita på det pappan berättar?

Citat:
Eller kan vi inte lita på det pappan berättar? Har han noll trovärdighet, eller inte?
PÖ är inte att lita på men när andra pålitliga människor också säger samma sak är det klart att lita på honom...
Citera
2024-09-27, 20:21
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Jag har gjort det och vet vad de innehåller.

Så bra, varför delar du dem inte här då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in