Citat:
Ursprungligen postat av
Saga23
Ja orlången ridsällskap är privat stall och en helt ideell förening. Det finns ingen som tycker om djurrättsaktivister i det stallet och ingen som är med i någon sådan organisation.
Det är ett glatt gäng som gör något bra för Huddinge eller Stockholm ridklubbar.
Nej jag har inte haft kontakt med någon djurrättsorganisation då jag inte gillar de av flertal anledningar själv. De brukar inte göra gott är min erfarenhet.
Jag var en av de första att ta kontakt med LS och den första att skriva ut i denna tråden om hur situationen såg ut hos LS då. Sen följde jag det, sen har jag släppt allt detta en period så har inte hängt med alla inlägg och inte haft kontakt med LS sen sista gången jag la ut dokumentation från de
Det tvivlar jag inte på att det är ett glatt gäng som gör mycket nytta, men det betyder ju inte att det inte finns något ruttet ägg som gömmer sig där. Det var i alla fall där jag landade när jag följde de spår jag fick upp från anmälningarna om Essie till Länsstyrelsen.
Ska man göra distinktionen Djurrättsorganisationer och djurrättsaktivister, som vissa i tråden vill, och det har de väl egentligen helt rätt i på ett sätt, även om det också kan vara svårt att skilja dem åt, så är det väl som regel så att Djurrättsorganisationer ofta gör bra saker och djurrättsaktivister ibland gör dåliga saker, även för djuren. Själv stödjer jag WWF på flera olika vis då jag tycker det är jätteviktigt.
Såg att någon tidigare i tråden hade synpunkter på min spårning och hur den leder till olika spår. Dock så lutar det ju åt att det är flera inblandade. Dels assistenter, som är de som initierat det hela och kanske delat med sig av familjens rutiner, sedan någon form av "djurrättsaktivist", där lutar det just nu, otroligt nog (vilket jag inte trodde och avfärdade från början, så på den punkten har jag definitivt ändrat uppfattning, något som vissa i tråden inte kan acceptera att man gör, föga förvånande) åt att Hundhjälpen och en av deras närmaste samarbetspartners CrossTrials är inblandade, och därtill någon som har tagit hand om hunden, vilket också det kan vara någon form av djurrättsaktivist så klart, och där hade jag vissa misstankar om den här tjejen i Huddinge då. Hennes svärmor bor där också i ett lite ensligt beläget hus. Ett perfekt ställe att gömma Essie på.