2024-09-27, 14:42
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Trist ja, när någon halkar in i tråden och tycker mycket, utan att ha följt, varken den eller vad ” Gräddrumpan” själv lagt ut genom åren.

Talar sitt tydliga språk, när någon efter ”ny-i-tråden-inlägg” efter goda råd och ” visdom”, länkar till en stackars kvinna i Mölnlycke,SR Play och frågar om denna är Pia Nyberg här.

Det här är FB, Folkets Röster, inte Svenska Akademien.
Men, man kan läsa på, även här?
Innan man sätter sig på höga hästar?🐎

Ja jag förstår inte att det ska vara så svårt för vissa att gå tillbaka ett tiotal sidor i den här tråden och läsa in sig på vad som hänt runt Gräddrumpan senaste tiden.
Citera
2024-09-27, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Jag gissar att folk blir irriterade på att det kommer in användare som du, som uppenbarligen inte följt spektaklet Gräddrumpan speciellt länge, och börjar killgissa om hur Gräddis funkar och tänker.

Pia lägger inte ut saker på TikTok och Youtube för att hon tror folk gillar henne, hon fläker ut sitt liv där för att hon vill dokumentera alla orättvisor hon tvingas utstå i livet.
Pia skiter fullständigt i om folk gillar eller hatar henne, och hon säger all möjlig skit hela tiden för att det enligt henne i slutändan ändå inte är hennes fel att hon säger och tycker som hon gör.
Ta bara det här att hon häromdagen satt live inför ett par tusen tittare och gapade om att Hassan förgripit sig på henne och att han är ett äckligt svin, en bög osv, och i vems kök står hon i just nu och rostar bröd? Jo Hassans.

Hon sitter i live och ber sina följare, sin exman, Hassan och till och med sina egna barn att dra åt helvete. Pia är en riktigt fruktansvärd människa och har med största sannolikhet alltid varit det, det bara syns oftare nu för att hon är packad var och varannan dag.

Jo,det är ju sanslöst sjukt och antar att man blir irriterad om man dagarna i ända bevittnar spektaklet. Arrogant, galet och elakt.

Ja, jag är inte insatt i alla turer, givetvis, men man kan ju ändå ge ett exempel på varför man irriterar sig, om man vill.

När jag frågar tycker jag inte att någon har ngt konkret att säga,förutom att hon är totalt gränslös och gör helt knäppa saker.
För mig räcker inte det för att börja applådera hennes hemlöshet, tex. Irritation är en sak, men skadeglädje något annat.
Bara det.
Citera
2024-09-27, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Hur blir det på visningen tror ni, kommer kärringen vägra att lämna lägenheten och försöka förstöra för eventuella spekulanter?
Eller kommer auktionen hållas digitalt?

Hoppas hon spelar in, eller livestreamar, hela eländet.

Tror på de 2 första alternativen. Aldrig att hon skulle lämna lägenheten eller göra något för att underlätta! Hon kommer förstöra lägenheten så mycket hon bara kan och förmodligen vara på plats, skrika och vara obscen. Spekulanter bör ha på sig ljuddämpad rymddräkt för att skydda sig från att bli pissade på och få tinnitus. Typ. Kommer bli krig, minns hur det gick för SOC-tanterna hon filmade när hon jagade ut dem..

Sedan ska köparen få ut henne därifrån också när det är dags för att flytta in. Ingen tror väl hon lämnar frivilligt? Man kan ju begära handräckning från KF i fall där tidigare ägare vägar lämna, misstänker det kommer bli så. Hoppas i alla fall nya ägaren får vara ifred efter övertagandet och slipper ha henne bankandes på dörren eller sovandes på dörrmattan. Hon kommer nog aldrig anse att lägenheten tillhör någon annan än henne.
Citera
2024-09-27, 15:46
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca

Hennes beteende drabbar ju mest henne själv.

Hennes beteende drabbar mest henne själv, hennes barn och alla i hennes närhet.
För är man inte på Pias sida så är man i hennes värld emot henne och hon ser till att man får reda på det på ett eller annat sätt.

Har man själv någon gång i livet råkat ut för en narcissist så kan jag lova dig att det finns inget som värmer en i själen så mycket som att se när det går åt helvete i livet för en narcissist som Pia.

Jag kan rekommendera dig att läsa igenom hela den här tråden och även att plöja igenom videoklippen på Pias youtubekanal om du vill få dig en fin bild över vad Pia är för en typ av människa.
Hennes kanal är inte svår att hitta då den heter samma sak som hon gör.
Citera
2024-09-27, 15:53
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Jo,det är ju sanslöst sjukt och antar att man blir irriterad om man dagarna i ända bevittnar spektaklet. Arrogant, galet och elakt.

Ja, jag är inte insatt i alla turer, givetvis, men man kan ju ändå ge ett exempel på varför man irriterar sig, om man vill.

När jag frågar tycker jag inte att någon har ngt konkret att säga,förutom att hon är totalt gränslös och gör helt knäppa saker.
För mig räcker inte det för att börja applådera hennes hemlöshet, tex. Irritation är en sak, men skadeglädje något annat.
Bara det.

Det är väl ingen här, som har applåderat hennes eventuella hemlöshet?
Citera
2024-09-27, 16:12
Medlem
vonDys avatar
Citat:

Bara det.

Men så lät du inte från första början?
När du kom in i tråden?
Du visste inte ens vem fenomenet ” Gräddrumpan var?

Frågade om personen var en kvinna från Mölnlycke?

Då du redan hade lagt inlägg?
Och kritiserat andras?
Citera
2024-09-27, 16:16
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ja jag förstår inte att det ska vara så svårt för vissa att gå tillbaka ett tiotal sidor i den här tråden och läsa in sig på vad som hänt runt Gräddrumpan senaste tiden.

Människan får komma med sina inlägg, men bry dig inte!
Citera
2024-09-27, 17:09
Medlem
Citat:
Hennes beteende drabbar mest henne själv, hennes barn och alla i hennes närhet.
För är man inte på Pias sida så är man i hennes värld emot henne och hon ser till att man får reda på det på ett eller annat sätt.

Har man själv någon gång i livet råkat ut för en narcissist så kan jag lova dig att det finns inget som värmer en i själen så mycket som att se när det går åt helvete i livet för en narcissist som Pia.

Jag kan rekommendera dig att läsa igenom hela den här tråden och även att plöja igenom videoklippen på Pias youtubekanal om du vill få dig en fin bild över vad Pia är för en typ av människa.
Hennes kanal är inte svår att hitta då den heter samma sak som hon gör.

Tack, tror jag fattar.
Hur hon är mot sina närstående är förstås relevant.
Jag HAR kollat youtubeklipp och TiKToK.
Kanske är jag en av de här naiva, kanske är hon en plain och ond narcissist.

Förstår såklart bättre varför folk blir förbannade om man ser henne som sådan.
Jag ser en djupt olycklig människa flest och främst. Som bara hatar.
Sen hindrar ju inte det att hon blivit en egoist.

Tror hon tror att hon är en riktigt viktig och populär influencer, dock med alla följare och kommentarer. Hon är nog inte alls medveten om hur hon ter sig utan tror att det är kul med ständiga fylleeskapader. Medan de flesta andra tycker hon är tragisk.
Citera
2024-09-27, 17:19
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Det är väl ingen här, som har applåderat hennes eventuella hemlöshet?

Pia kommer inte att bli "hemlös". Finns boende att hyra på lägenhetshotell. Antar att hon kommer få en sudd med pengar efter försäljningen.
Att lägenheten säljs på exekutiv auktion är troligen den, att föreningen helt enkelt upphävt hennes andel i föreningen, gett henne en skälig tid att ordna en egen försäljning via mäklare, men när nu Pia ansett att det är hennes regler som gäller o fullständigt gett fan i att lyda enkla råd för att ordna upp sin situation, så har föreningen helt enkelt vänt sig till KronKalle för handräckning.

Pias situation är helt enkelt hennes eget fel, ingen annans.

Att hon nu snyltar loss på föreningens hobbylokal med att stjäla el, är ett annat kapitel. Människan är väl det som kallas "att vara en rättshaverist"...
Citera
2024-09-27, 17:21
Avslutad
Citat:
Visningen är väl på plats men auktionen vet jag inte om den är på nätet eller om det sker på plats hos Kronofogden,hon kommer med största sannolikhet sitta hemma hos Hassan och trycka under själva visningen.
Auktionen sker hos kronofogden som vanligt vid exekutiv auktion
Citera
2024-09-27, 17:22
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Jag ser en djupt olycklig människa flest och främst. Som bara hatar.
Sen hindrar ju inte det att hon blivit en egoist.

Tror hon tror att hon är en riktigt viktig och populär influencer, dock med alla följare och kommentarer. Hon är nog inte alls medveten om hur hon ter sig utan tror att det är kul med ständiga fylleeskapader. Medan de flesta andra tycker hon är tragisk.

Jag tvivlar inte en sekund på att hon är djupt olycklig.
Men Pia är djupt olycklig för att i hennes värld så förtjänar hon inte att vara i den sits hon är i trots att det är hon själv som satt sig i den.

Hade Pia sålt sin lägenhet när ekonomin började braka åt helvete hade hon aldrig varit där hon är idag. Men Pia ansåg sig för fin för att sälja lägenheten för att lösa sina skulder och bo i hyresrätt tills ekonomin är stabiliserad.
Det är enligt Pia någon annans fel och därför inte hennes jobb att styra upp sin egna ekonomiska situation.
Därför var det enligt henne inte mer än rätt att alla pengar hon fick in från OF gick till utekvällar och vin istället för elräkningar och föreningsavgifter.

Hon gick liksom inte ens på sista förhandlingen om vårdnaden för sina egna barn för att hon behövde "prioritera sitt välmående" så hon orkade göra content till sin onlyfans.
Vilken typ av morsa gör så?

Hon ser sig säkert som en influencer men det är pga hennes narcissism och extrema ego hon gör det.

Det här blir mitt sista inlägg om detta då det känns som att det är andra gången på väldigt kort tid jag behövt förklara sånt här för en ny besökare i tråden.
Citera
2024-09-27, 17:22
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Auktionen sker hos kronofogden som vanligt vid exekutiv auktion

Tack för klargörandet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto