Citat:
Ursprungligen postat av
Klinke
Ja, jeg leste hele artikkelen, og så at de hadde kjøpt en overmadrass og litt annet småtteri. At de fortsatt har en god relasjon seg i mellom, er noe jeg synes er veldig bra, det er tross alt snakk om mor og barn. Men, å gå ut sammen og vise seg offentlig, mens de smiler og ler, shopper og har det gøy, midt i den situasjonen MBH er i nå, synes jeg blir som å gi blaffen i alt. "Her kommer vi, og vi dr*ter i hva ...."
Jeg synes det er toppen av overlegen oppførsel, med tanke på ofrene i sakene han er siktet for.
MM mangler fullstendig et moralsk kompass. Hun skulle ansvarliggjort sønnen for lenge siden. Like lite som hun tok avstand fra brorens kvinnemishandling, like lite tar hun avstand fra sønnens.
Vold i nære relasjoner er et alvorlig problem, vi kan ikke ha et kronprinspar som indirekte støtter sønn/stesønn på denne måten.
MBH bor på Skaugum. I følge lekkede politiavhør som Se & Hør siterer, så har han oppbevart store mengder narkotika der, han jobber ikke - hvem forsørger ham?
MBH har holdt på med telefonterror overfor siste eks, slått henne, tatt kvelertak på henne slik som han har gjort med andre ekser, drapstruet en mann, nesten kjørt ned en gardist og skrytt av det etterpå, krasjet stefars landrover på eiendommen, og ruser seg.
Slottet har nedlagt en betydelig jobb i å selge inn MM til folket. Hun har klart å ta en mastergrad ved hjelp av en slottsansatt, selv om hun ikke hadde nok studiepoeng i bunnen til å være kvalifisert. Mange har rost klesstilen hennes, selv om hun ikke kan kle seg. Man har valgt å legge fokus på at hun er god i engelsk, er pen (mange som synes det), flink til å veve og er en varm kristen person.
Det at hun ikke jobbet noe særlig før hun ble syk, samt Epstein-vennskapet og mange andre momenter, har pressen valgt å ikke vie så mye oppmerksomhet.
Mange mennesker er naive i Norge, er ikke vant til kritisk tenkning og vil fortsette å forsvare det middelmådige.
Noen vil til og med prøve å finne argumenter for at det er helt i orden å ta med sønnen på shopping, smile og le, mens ofrene hans må rømme landet eller gå i dekning på annen måte. Skattebetalerne tar uansett regninga :-)