2024-10-01, 11:55
Avslutad
Wolfgang Lee sin podcast nevnes som den norske varianten av Joe Rogan Experience. Så ufiltrert er det i hvertfall. https://no.wikipedia.org/wiki/Wolfgang_Wee
Citera
2024-10-01, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frupluttis
Takk for henvisning til podcasten til Wolfgang Wee uncut 4 september med Ole Asbjørn Næss! 😃 Intervjuet er bare så knallbra!
Det stemmer det Lotepusen skrev at Næss begynner å snakke om kongehuset rundt etter 26 min. Her gis et mye større blikk på ting og gir stoff til ettertanke. De tar opp mange ting som nevnes i tråden.
https://open.spotify.com/episode/3m79Jqw9jSBBCTUE68Zrrl?si=-lqsumnaRiCZSinrz3_wHg
Edit: det er klin umulig for meg å legge inn lenken for podcasten. Youtube lenken er lettere å legge inn. https://m.youtube.com/watch?v=3_bn8y1nHLM&t=3025s&pp=ygUMd29sZmdhbmcgd2V l
Jeg synes virkelig det setter ting i rette perspektiv. Vidunderlig med en som ikke er redd for å belyse problematikken.

Næss er uredd og en retorisk begavelse. Ble så begeistret at jeg bare måtte dele den :-)
Man ser alle dilemmaene ved styreformen.

Haakon Magnus er et helt alminnelig menneske, som svømmer i privilegier, mens han er henvist til å kvitre fra gullburet sitt. Stesønnen oppfører seg som en drittsekk, og han gjør det på Haakon Magnus sin regning (eller vår da).
Veldig spot on i forhold til hvorfor Märtha Louise trenger så mye penger :-)

I denne podden er det ingen berøringsangst. Herlig og ærlig om et viktig tema - vår styringsform
Citera
2024-10-01, 13:55
Medlem
Citat:
Wolfgang Lee sin podcast nevnes som den norske varianten av Joe Rogan Experience. Så ufiltrert er det i hvertfall. https://no.wikipedia.org/wiki/Wolfgang_Wee

Ja, Wolfgang Wee har veldig mange bra episoder. Jeg har fulgt med på Youtube i flere år, synes ofte det er litt hyggeligere å se folkene, i stedet for bare å høre dem :-)
Citera
2024-10-01, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klinke
Ja, Wolfgang Wee har veldig mange bra episoder. Jeg har fulgt med på Youtube i flere år, synes ofte det er litt hyggeligere å se folkene, i stedet for bare å høre dem :-)
Enig.
Jeg tror kronprins Haakon hele tiden gjerne ville sluppet å være/ bli monark. Det kommer ikke til å bli lettere med årene med sosiale medier og annet.
Det som har skjedd har kastet et flomlys på ting.
Og tenk på IA. Hvordan i huleste skal en mann ha mot til å date henne, for ikke å snakke om ekteskap? Hællemåne. 😳
Citera
2024-10-01, 14:48
Avslutad
Citat:
Enig.
Jeg tror kronprins Haakon hele tiden gjerne ville sluppet å være/ bli monark. Det kommer ikke til å bli lettere med årene med sosiale medier og annet.
Det som har skjedd har kastet et flomlys på ting.
Og tenk på IA. Hvordan i huleste skal en mann ha mot til å date henne, for ikke å snakke om ekteskap? Hællemåne. 😳

Husker godt mange sa om Märtha Louise da hun var ung, at hun skulle så gjerne sluppet å være prinsesse. Men, vi ser det motsatte: hun klamrer seg til tittelen fordi den gir henne status, makt og inntjening.
Hvem hadde kjøpt plastgenserene hun selger med H-er på om hun ikke hadde vært prinsesse, eller fått drahjelp i markedsføringen av at hun er datteren til Harald?
IA har mange beilere. Tipper gutta står i kø.

Haakon Magnus hadde god tilgang på damer, mange av dem vakre, kunstneriske og intelligente. Men han har sikkert vært i tvil om jentene ville date ham for status/tittel/penger eller fordi han er Haakon?

Derimot så er du etter min mening helt spot on i at du nevner sosiale medier, der ligger nok mye av årsaken til at flere og flere ser at kongehusene generelt er anakronismer.

I UK er det store ansamlinger langs gatene med «down with the crown» hver gang de kongelige viser seg, men du må til sosiale medier for å se omfanget. Noen ganger er det flere motstandere enn tilhengere som møter opp, men tradisjonelle medier forsøker å dempe det inntrykket og retter heller fokus på klær, tiaraer, smykker og hårfrisyrer.
Så helt klart er SoMe noe de kongelige frykter, for det er noe de ikke kan kontrollere.
Senast redigerad av Vannlilje 2024-10-01 kl. 14:58.
Citera
2024-10-01, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Fra artikkelen:
«Etter den siste tidens avsløringer, skal det etter det Se og Hør kjenner til ha blitt tatt sikkerhetsgrep rundt Skaugum, og Marius sin tilgang til eiendommen skal ha blitt begrenset».

Bra! Men jeg kan ikke unngå å lure på om det hadde skjedd om ikke pressen hadde avslørt så mange detaljer fra saken.

Videre:
«Kronprinsparet skal på sin side ha hatt gode grunner til å ha sønnen og bonussønnen boende nær seg. Frem til nå har holdningen vært at de kan ha kontroll på Marius når han bor på Skaugum. Mens han bodde i Oslo, var det derimot vill festing og ingen kontroll, ifølge Se og Hørs kilder».

Akkurat! Så lite kontroll som de har hatt med ham boende på området, kan vi bare forestille oss hva det har vært snakk om før han flyttet dit. Håper pressen avslører detaljer så vi får innsikt.

Og så:
«Se og Hør vet at det i Marit-Marits nære krets har vært en oppfatning om at hun har vært naiv i forhold til sin sønn og trodd på hans forklaringer».

Han har løyet til henne med andre ord.

Jeg kan ikke noe for det, men jeg begynner å lure på om han er mindre begavet. Vet vi noe om hvordan han gjorde det på grunnskolen og videregående? Ikke at det er relevant nødvendigvis, men det hadde vært interessant å vite med tanke på at han har slitt med ulike psykiske diagnoser siden barns ben.
Ser også at han raserte boligen sin på Skaugum. Men det var greit at narkoligavennene kom til Skaugum i stedet? Jeg mener vi har krav til å få vite hvordan dette har kunnet foregå, og hvorfor det ikke ble ordnet opp i. Har politiet og PST for ex vært forhindret i å handle, på grunn av lovgivning? Har MM forhindret det?
Synes denne saken begynner å få noen ulekre forgreininger.
Citera
2024-10-01, 19:44
Medlem
Citat:
Ser også at han raserte boligen sin på Skaugum. Men det var greit at narkoligavennene kom til Skaugum i stedet? Jeg mener vi har krav til å få vite hvordan dette har kunnet foregå, og hvorfor det ikke ble ordnet opp i. Har politiet og PST for ex vært forhindret i å handle, på grunn av lovgivning? Har MM forhindret det?

Nei. Politiet og PST har selvsagt ikke vært forhindret. De hadde nok tatt seg inn om de mente det var god grunn til mistanke og oppbevaring eller andre lovbrudd. Må også huske at det er ingen i dette miljøet som man stole på heller. Hva som er sant ut fra vitneforklaringene må politiet få tid til å finne ut av. Et vitne trenger heller ikke være troverdig og det kan ha intensjoner om å redde sitt eget skinn.
Senast redigerad av StellaWild 2024-10-01 kl. 19:49.
Citera
2024-10-02, 12:32
Avslutad
Citat:

Politiet har latt være å gå inn på Skaugum, de valgte heller å ta en prat med MBH i bilen utenfor . Møtet med politiet ble tatt opp av MBH og er gjengitt i Se & Hør.
MM ønsket å hindre pressen i å skrive om sønnen da hun skrev et åpent brev til mediene i 2017.

Det må være klinkende klart at hadde denne saken omhandlet vanlige kjendiser, så ville det vært razzia for lenge siden og noen ville vært buret inne. Det ville med stor sannsynlighet vært avisoppslag for lenge siden.
Én ting er det formelle lovverket, noe annet er det uformelle.
Denne saken har mange ulekre forgreininger, så får vi se hvor langt man kommer i opprullingen av den.
Men det bør være klart for alle at det er krefter i samfunnet vårt som er villige til å beskytte institusjonen Kongehuset nesten for en hver pris.
Citera
2024-10-02, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Politiet har latt være å gå inn på Skaugum, de valgte heller å ta en prat med MBH i bilen utenfor . Møtet med politiet ble tatt opp av MBH og er gjengitt i Se & Hør.
MM ønsket å hindre pressen i å skrive om sønnen da hun skrev et åpent brev til mediene i 2017.

Det må være klinkende klart at hadde denne saken omhandlet vanlige kjendiser, så ville det vært razzia for lenge siden og noen ville vært buret inne. Det ville med stor sannsynlighet vært avisoppslag for lenge siden.
Én ting er det formelle lovverket, noe annet er det uformelle.
Denne saken har mange ulekre forgreininger, så får vi se hvor langt man kommer i opprullingen av den.
Men det bør være klart for alle at det er krefter i samfunnet vårt som er villige til å beskytte institusjonen Kongehuset nesten for en hver pris.

Det kan bli interessant nå fremover. Netverket MBH er del av er ikke hans "venner" så lenge han ikke kan gi noe tilbake. Rykter forteller at han er skyldig penger. Og hans storforbruk av kokain er ikke billig. Nå vet alle hvor mye han betyr for sin mamma, og at hun helst vil holde ting utenfor. Man kan argumentere for at dem er sårbare mål for utpressning og kidnapping.
Citera
2024-10-02, 14:46
Medlem
Det er en tråd på Kvinneguiden om Marius. Den blir stadig stengt over hva folk sitter på og skriver om dette.
Nå sist før den ble stengt leste jeg at det vil komme mer som vil toppe alt annet som til nå har blitt avslørt.
Men hva topper dette?
Citera
2024-10-02, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FerMar80
Det er en tråd på Kvinneguiden om Marius. Den blir stadig stengt over hva folk sitter på og skriver om dette.
Nå sist før den ble stengt leste jeg at det vil komme mer som vil toppe alt annet som til nå har blitt avslørt.
Men hva topper dette?

Bilder som mennesker rundt MBH sitter på. Trolig grunn til at ingen kommenterer noe. De forsøker å få tak på alt, og få vite hva som finnes. Mange mener det finns bilder av IA som sniffer kokain. Noen sier Mette Marit er på bilder med kjente kriminelle inne på Skaugum. Så er det helt sikkert noen politifolk som har sett ting. Dem sier på opptaket at MBH er sett med mengder av kokain, mer enn hva han benytter selv. så har du kriminelle med alvorlige siktelser. Dem kanskje ser en mulighet til å lette på sin situasjon? Hvor langt er politi og rettsstat villige til å gå for å redde lille Marius? Tydligvis veldig langt, har vi nå fått både se og høre.
Citera
2024-10-02, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Det kan bli interessant nå fremover. Netverket MBH er del av er ikke hans "venner" så lenge han ikke kan gi noe tilbake. Rykter forteller at han er skyldig penger. Og hans storforbruk av kokain er ikke billig. Nå vet alle hvor mye han betyr for sin mamma, og at hun helst vil holde ting utenfor. Man kan argumentere for at dem er sårbare mål for utpressning og kidnapping.

Interessant og viktig perspektiv. Dette har jeg ikke tenkt på. Men vi har alle hørt om at det er smart å betale narkogjelden sin og klart dem er sårbare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in