2024-09-26, 14:16
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Idag är dagen då Häcken vaknar och tar 3 poäng!
Skillnaden mellan oss och Bajen är ju att vi saknar spelare på riktigt. Både Layouni och Agbonifo saknas hos oss. Men Häcken slänger 3p i säcken som Kukräven hade uttryckt det.
Citera
2024-09-26, 14:40
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Skillnaden mellan oss och Bajen är ju att vi saknar spelare på riktigt. Både Layouni och Agbonifo saknas hos oss. Men Häcken slänger 3p i säcken som Kukräven hade uttryckt det.

Ja nu när Pacos svaga ledarstil är väck så kanske ni får en rejäl boost.
Citera
2024-09-26, 14:59
Medlem
bananjuices avatar
Citat:

Ja Hammarby är toppat på riktigt, Häckens enda förhoppning om nåd är att några behöver ladda inför jordgubbslandet på söndag
Citera
2024-09-26, 15:20
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Mjällby igår var verkligen helt usla. Klart sämsta matchen för i år som jag kommer ihåg i alla fall. Det är väl inte så illa så att dom har spelat bort sig från Europaplatserna med det resultatet, men hemma mot Värnamo måste man nog ta 3 poäng för att man ska kunna nå fram..
Men tittar man på spelschemat, av dom matcherna som är kvar så är det bara MFF och Gais bland topplagen, övriga är mot bottenlagen. Bara två bortamatcher också. Borde vara bland dom lättare avslutningarna.
Citera
2024-09-26, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ytterligare en sak som kan göra den matchen extra intressant är väl vart Sirius tar vägen här. Vid förlust, är dom då borta från europaplatserna?
Det skulle i så fall göra att Sirius gör Häcken sällskap i mittenriket utan något speciellt att spela för i fortsättningen.

Nu när förlusten är ett faktum, båda ja och nej. Europa, om nu nån i våra led trodde på det, är förstås kört men jag tror ganska många fans och folket i klubben är sugna på att kämpa för att bli sexa-sjua istället för nia, och vi har många spelare som vill vidare och då måste man prestera. Det kommer bli svårt att skönmåla säsongen om man inte blir bättre än ifjol. Sen finns det såklart en del som fortfarande är glada bara vi håller oss kvar och tycker det är asnajs med en stabil mittenplats och inget direkt att spela för.

Personligen kan det kvitta om vi blir femma eller nia även om jag inte tycker spelarna ska göra det. Om vi blivit nia och gjort ett katastrofalt ekonomiskt år hade jag klagat att vi står och stampar men nu har vi egentligen ett kanonår till på gång, vi spelar med egna produkter som kidsen ser upp till och har ett jättebra läge med truppen överlag inför nästa säsong. Det väger tyngre att klubben går framåt i stort ännu än några sena höstsegrar som sminkar till det hela. Plus bästa publikåret sen 70-talet. Jag vill att vi ska utmana på allvar med ekonomi i ryggen för det och då behöver vi sälja för några miljoner till än, men det kan ju behövas en femteplats på vägen också först.
Citera
2024-09-26, 16:11
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Ja Hammarby är toppat på riktigt, Häckens enda förhoppning om nåd är att några behöver ladda inför jordgubbslandet på söndag
Nåja. Om ni scoutar vårat P-19 inför denna matchen så säger det rätt mycket om nivåskillnaden våra lag emellan.
Citera
2024-09-26, 16:17
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Nu när förlusten är ett faktum, båda ja och nej. Europa, om nu nån i våra led trodde på det, är förstås kört men jag tror ganska många fans och folket i klubben är sugna på att kämpa för att bli sexa-sjua istället för nia, och vi har många spelare som vill vidare och då måste man prestera. Det kommer bli svårt att skönmåla säsongen om man inte blir bättre än ifjol. Sen finns det såklart en del som fortfarande är glada bara vi håller oss kvar och tycker det är asnajs med en stabil mittenplats och inget direkt att spela för.

Personligen kan det kvitta om vi blir femma eller nia även om jag inte tycker spelarna ska göra det. Om vi blivit nia och gjort ett katastrofalt ekonomiskt år hade jag klagat att vi står och stampar men nu har vi egentligen ett kanonår till på gång, vi spelar med egna produkter som kidsen ser upp till och har ett jättebra läge med truppen överlag inför nästa säsong. Det väger tyngre att klubben går framåt i stort ännu än några sena höstsegrar som sminkar till det hela. Plus bästa publikåret sen 70-talet. Jag vill att vi ska utmana på allvar med ekonomi i ryggen för det och då behöver vi sälja för några miljoner till än, men det kan ju behövas en femteplats på vägen också först.
Jag förstår att ni inte direkt trodde på någon Europaplats, ni har ju aldrig varit nära under hela säsongen, men hade ni vunnit så hade ni bara legat 4 poäng från tredjeplatsen, det är ett riktigt getingbo där uppe. Och även om ni inte har jättelångt upp nu heller så är det nog lite för många lag ovanför. Så nu är det väl ni och Häcken som har spelat bort er från något att spela för, resten slåss antingen om europaplatser eller att undvika nedflyttning.
Citera
2024-09-26, 17:09
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Nåja. Om ni scoutar vårat P-19 inför denna matchen så säger det rätt mycket om nivåskillnaden våra lag emellan.

Har inte bemödat mig att ens kolla vad ni kommer med för lirare men vet att vi åtminstone drar med en P-17 så Häcken får någon på ungefär samma nivå
Citera
2024-09-26, 18:53
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vad säger procenten nu då?

Odds att sluta topp-3:

MFF: 1.0
DIF: 1.12
AIK: 1.8
Vrak: 2.8
Elfsborg: 7.0
Mjällby: 11.0
GAIS: 11.0

Översatt till procent:

MFF: 100 %
DIF: 89 %
AIK: 56 %
Vrak: 36 %
Elfsborg: 14 %
Mjällby: 9 %
GAIS: 9 %
Citera
2024-09-26, 19:12
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Odds att sluta topp-3:

MFF: 1.0
DIF: 1.12
AIK: 1.8
Vrak: 2.8
Elfsborg: 7.0
Mjällby: 11.0
GAIS: 11.0

Översatt till procent:

MFF: 100 %
DIF: 89 %
AIK: 56 %
Vrak: 36 %
Elfsborg: 14 %
Mjällby: 9 %
GAIS: 9 %

Tack! Jävligt spännande hoppas Häcken kan ta poäng över vraken ikväll.
Citera
2024-09-26, 22:05
Medlem
eternussermos avatar
Malmö, två Stockholmslag och Solna samt ett par utmanare om Europaplatserna. Blir en spännande höst. Malmö såklart redan klara vinnare, men sen.
Citera
2024-09-26, 22:10
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Malmö, två Stockholmslag och Solna samt ett par utmanare om Europaplatserna. Blir en spännande höst. Malmö såklart redan klara vinnare, men sen.
Guldet är Malmös. Inget snack om det.

Men precis som bottenstriden så börjar kampen om Europaplatserna bakom Malmö bli minst lika spännande nu.. framförallt mellan dom 3 08-klubbarna ja. Kommer bli underhållande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in