Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Ytterligare en sak som kan göra den matchen extra intressant är väl vart Sirius tar vägen här. Vid förlust, är dom då borta från europaplatserna?
Det skulle i så fall göra att Sirius gör Häcken sällskap i mittenriket utan något speciellt att spela för i fortsättningen.
Nu när förlusten är ett faktum, båda ja och nej. Europa, om nu nån i våra led trodde på det, är förstås kört men jag tror ganska många fans och folket i klubben är sugna på att kämpa för att bli sexa-sjua istället för nia, och vi har många spelare som vill vidare och då måste man prestera. Det kommer bli svårt att skönmåla säsongen om man inte blir bättre än ifjol. Sen finns det såklart en del som fortfarande är glada bara vi håller oss kvar och tycker det är asnajs med en stabil mittenplats och inget direkt att spela för.
Personligen kan det kvitta om vi blir femma eller nia även om jag inte tycker spelarna ska göra det. Om vi blivit nia och gjort ett katastrofalt ekonomiskt år hade jag klagat att vi står och stampar men nu har vi egentligen ett kanonår till på gång, vi spelar med egna produkter som kidsen ser upp till och har ett jättebra läge med truppen överlag inför nästa säsong. Det väger tyngre att klubben går framåt i stort ännu än några sena höstsegrar som sminkar till det hela. Plus bästa publikåret sen 70-talet. Jag vill att vi ska utmana på allvar med ekonomi i ryggen för det och då behöver vi sälja för några miljoner till än, men det kan ju behövas en femteplats på vägen också först.