2024-09-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vänstern är extremt desperat. De har tappat möjligheten att till 100% styra narrativet i media och människor är inte längre tvingade att bara lyssna på en sida gällande nyheter.
De förlorar således kampen mot verkligheten och visar gång på gång att de för ett krig mot folket och att de står på maktelitens sida.

Därav den allt mer extrema formen av vänsteryttringar, på alla plan i samhället. Woke, trans, feminism och allsköns fascism, är alla resultat av att vänstermänniskor vägrar erkänna att de har fel och att allt de står för är lögner och de söker sig därmed längre och längre ut. De är som barn, deras enda "vapen" är skrik, verklighetsflykt och lögner, istället för sanning och erkännande.

Det är till och med så att the great reset är hotat.
Låter som om du lever i en paranoid bubbla, vilken du förväxlar med "Verkligheten".

Och för övrigt:

Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
antar att du tänker på "The Third Wave" eller "Stanfordexperimentet".
Vilka visar på att människor som ges makt över andra kommer att missbruka den makten.
Visar varför alla vänsterstyren blir fascism.
Någon gång under det tidiga 80-talet deklarerade Menachem Begin (premiärminister, den tidens Bibi Netanyahu) från Knessets talarstol att "Israel är hotat av en ny och farlig ideologisk fiende, nämligen Kommu-Nazismen!". Han blev ljudligt utskrattad från parlamentets bänkar för detta märkliga uttalande.
2024-09-26, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globalistforumet
det är anmärkningsvärt många pk mytomaner som försöker ljuga och manipulera fast det är bara att kolla i backspegeln så ser man att de alltid är kvalificerat skitsnack de kommer med som följer pk narrativen.

vad är syftet och tror de inte att det märks?
varför finns det så många politiskt korrekta mytomaner på forumet?

Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag vill nog hellre hävda att rättshaverister, narkomaner, incels och högerextremister är överrepresenterade här.
Och ja, troll och mytomaner.

Allt detta förekommer.
Men ts har rätt i att det visst förekommer en del falska pk muppar. Om man t. ex beskriver hur någon bettett sig som ett kriminellt white collar rövhål kommer det ofta in något pucko och kallar en rättshaverist även om man så blivit hotad och misshandlad. Det finns något väldigt orealistiskt och naivt att tro att alla sociala system och mänskliga interaktioner dels fungerar perfekt och dels fungerar så som man säger att de fungerar. Vi vet att det inte är så. Det är nog mer regel än undantag att det inte gör det. Jag tror de flesta som bara arbetet ett år har sett att det är helt andra faktorer än de sagda som styr hur saker fungerar. Nepotism, sociala band, personlighetstyper, makthierarkier osv. osv. styr istället för kompetens och etiskt handlande.

Om man påperkar att könet inte spelar roll när det kommer till att vara ett rövhål eller inte så kommer det alltid in någon white knight och säger att alla män är sämst och alla kvinnor är helgon. Något som inte ens går ihop logiskt. Ofta säger de incel också rent automatiskt. Vissa människor har väldigt dålig karaktär. Det har inte med kön att göra. Som att ondskan skulle sitta mellan benen.
Det finns både radikalwokister, cucks, pragmatiska syltryggar med noll integritet och högerextremister på fb.
De flesta som håller på med identitetspolitik är rätt sopiga.
Senast redigerad av Dyckertca150st 2024-09-26 kl. 15:52.
2024-09-26, 16:03
Medlem
Jag tror att anledningen är att de har panik helt enkelt. De har upptäckt att de ogillar alla araber och negrer som invaderat vårt land. Nu måste de försöka övertyga andra men framförallt sig själva att så inte är fallet. Tyvärr så fungerar det inte i längden utan de kommer att bli rasister precis som de flesta av oss svenskar är idag. Vissa av oss bär titeln med stolthet.
2024-09-26, 16:12
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Det är garanterat en trollfabrik, typ den på Sveavägen....men också ett högt antal vänstertomtar som "argumenterar" för sin ideologi för att lyckas stanna kvar i sin kognitiva dissonans, har man dedikerat 20-30 år till en sjuk ideologi så skulle uppvaknandet vara brutalt smärtsamt, man mister ju en stor del av sin identitet.

När de inser att de lika gärna hade kunnat ta på sig en vägkon som hatt, ja den nya identiteten lockar ju inte. En reality check är aldrig lätt men det blir ju värre om man skjuter upp det. Lite som att banta, att ta tag i sig och gå ned 5 kg är överkomligt om än tråkigt men att ställas inför faktum att 50+ kg behöver väck är värre. Då blir kartan jävligt plötsligt mycket mer intressant istället för verkligheten.
2024-09-26, 16:29
Medlem
Citat:
Jag vill nog hellre hävda att rättshaverister, narkomaner, incels och högerextremister är överrepresenterade här.
Baserat på vad?
Exakt?

Magkänsla eller?

Sossar har ju gång på gång blivit påkomna med handen i kakburken, dom har hundratals trollfabriker
2024-09-26, 17:35
Medlem
Bajskottens avatar
Citat:
det är anmärkningsvärt många pk mytomaner som försöker ljuga och manipulera fast det är bara att kolla i backspegeln så ser man att de alltid är kvalificerat skitsnack de kommer med som följer pk narrativen.

vad är syftet och tror de inte att det märks?
varför finns det så många politiskt korrekta mytomaner på forumet?

Kan du ge något exempel för en som inte läst alla inlägg på FB än
2024-09-26, 18:42
Medlem
Citat:

Vilka är det som är rättshaverister? Jag har en känsla av att det mest är vänstermänniskor som pysslar med sådant.
2024-09-26, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Varför kan du inte bara inse att människor tycker olika?

Om någon anser att skatterna ska höjas och någon annan anser att skatterna ska sänkas, så innebär det inte att någon av dem ljuger.

Man ser på saker på olika sätt, så enkelt är det.
jo om den ena får skatten.
då ljuger den om orsaken.
för en pk mytoman kommer aldrig erkänna att de vill att du ska betala mer skatt så att pk mytomanen kommer få mer pengar.
det är ett enkelt sätt att se på det tycker du inte det?
2024-09-26, 20:05
Medlem
Citat:
jo om den ena får skatten.
då ljuger den om orsaken.
Ta som exempel den sänkta skatten på ISK. Den gynnar mig, men jag tror också att det kan få fler att investera i aktier och fonder och därmed minska sin direkta konsumtion.

Det i sin tur kan leda till färre med betalningsanmärkningar och skuldsanering.

Ovan är vad jag tror. Jag kanske har fel. Men det innebär inte att jag ljuger.
Citat:
för en pk mytoman kommer aldrig erkänna att de vill att du ska betala mer skatt så att pk mytomanen kommer få mer pengar.
det är ett enkelt sätt att se på det tycker du inte det?
Du blandar in pk och ljug på sätt som jag inte förstår.

Man kan ha andra åsikter än du, det är inte samma sak som att man är pk eller att man ljuger.
2024-09-26, 20:09
Medlem
Ta Anders Lindberg han ljuger lika bra som Putins journalister så jobb i Ryssland skulle passa honom som handen i handsken. Pk eller woke är en pandemi som drabbat västvärlden.
2024-09-26, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Spelar det någon roll ifall den som är mytoman är PK eller inte?
Personer som ljuger är väl rätt ointressant, oavsett de är PK eller inte. Det är väl bara personer med svag självkänsla som ljuger. Samma grupp som aldrig kan erkänna att de har fel. Vuxna människor gör ibland fel och försöker vara uppriktiga.

På frågan om personer som är PK så tycker jag att det är bra att de finns här. På samma sätt som det är bra att de som är totalt icke-PK också finns här. Vore rätt trist om Flashback utvecklades till ett gäng ryggdunkare. Visst, det finns de som aldrig är självkritiska. Men målsättningen bör alltid vara att bli lite klokare. Då behöver man möta personer som tycker annorlunda, och även lära sig att lyssna på dem.

Hur kul skulle den här tråden vara om alla höll med dig?
Jag vet inte hur du resonerar, men jag föredrar när alla inte tycker lika.
Så om någon är PK eller inte är för mig helt ointressant.

admin
det är faktiskt kul och man kan lära sig ett och annat om hur saker är eller inte är
2024-09-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle000
Ta Anders Lindberg han ljuger lika bra som Putins journalister så jobb i Ryssland skulle passa honom som handen i handsken. Pk eller woke är en pandemi som drabbat västvärlden.
Är man pk om man följer Putin?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in