2024-09-25, 23:45
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globalistforumet
och där kom den om SFI.

jag menade det jag skrev att du verkar rädd för att vanlig folk ser igenom teatern och manipuleringen.

spelar du dum nu också genom att låtsas som att det inte förekommer?

var det någon annan mosskalle som råkade slänga boulekulan i huvudet på dig?
Jag kan inte vara rädd för någonting som du misslyckas med att påvisa. Det var därför jag nämnde konspirationsforumet. Du talar om en teater och en manipulation. Bevisa det, eller gör det ens troligt, så kan vi fortsätta diskutera!
2024-09-25, 23:45
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
och där kom den om SFI.

jag menade det jag skrev att du verkar rädd för att vanlig folk ser igenom teatern och manipuleringen.

spelar du dum nu också genom att låtsas som att det inte förekommer?

var det någon annan mosskalle som råkade slänga boulekulan i huvudet på dig?

Vad/vilka är "vanligt folk"?
2024-09-25, 23:46
Medlem
Citat:
Varför kan du inte bara inse att människor tycker olika?

Om någon anser att skatterna ska höjas och någon annan anser att skatterna ska sänkas, så innebär det inte att någon av dem ljuger.

Man ser på saker på olika sätt, så enkelt är det.
2024-09-25, 23:51
Medlem
Citat:
räcker med att se din posthistorik så ser man vad du är för sort.

lär dig svenska, jag pratar i generella termer.

du har precis avslöjat dig iom att du kände dig träffad.

och du avslöjade dig igen med din utläggning om din användning av ordet hen.

räcker med att se hens posthistorik så ser man vad hen är för sort.<<-- läs igen fast nu har jag översatt meningen till pk språket.

kan du se hur lätt det var för mig att lura dig att avslöja dig två gånger?
Jo, men var har jag ljugit?

Du har uppenbart tittat igenom mina inlägg utan att finna en enda lögn. Kanske du kan släppa den biten nu i alla fall?

Nu är jag mest nyfiken på vad du menar med att jag "avslöjade" mig. Genom att använda "hen" som ett könsneutralt ord när jag inte känner till könet på den jag pratar med eller om?

Men vad har det att göra med att "avslöja" mig? Tror du att det är något jag försöker dölja? Varför skulle jag i så fall använda det?
Senast redigerad av Stiffinger 2024-09-26 kl. 00:03.
2024-09-25, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag kan inte vara rädd för någonting som du misslyckas med att påvisa. Det var därför jag nämnde konspirationsforumet. Du talar om en teater och en manipulation. Bevisa det, eller gör det ens troligt, så kan vi fortsätta diskutera!
dont have a cow man
diskussionen handlar inte om flashbacks medlemmar som du försöker dra tråden till.
det är offtopic och då blir det regelbrott.

är det vad du försöker göra med ämnen du är rädd för? relativisera, tramsa och förstöra.

ALLA SER ATT DET ÄR MÅNGA PK MYTOMANER PÅ FORUMET, frågan är varför, inte huruvida påståendet är sant. FÖR DET ÄR HELT UPPENBART
2024-09-25, 23:56
Medlem
Enterprises avatar
TS, att vara mytoman innebär att man tvångsmässigt ljuger. Att någon användare använt ordet "hen" innebär naturligtvis inte en lögn. Du låter egentligen som en snöflinga som har svårt att acceptera att andra tycker annorlunda. Har du aldrig spelat fotboll? Man får lov att tacklas, om någon tacklar dig så har du inget för att gråta, utan du tacklar tillbaka - alltid innanför regelverket.
2024-09-26, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Det är garanterat en trollfabrik, typ den på Sveavägen....men också ett högt antal vänstertomtar som "argumenterar" för sin ideologi för att lyckas stanna kvar i sin kognitiva dissonans, har man dedikerat 20-30 år till en sjuk ideologi så skulle uppvaknandet vara brutalt smärtsamt, man mister ju en stor del av sin identitet.

Jag tycker tvärtom att högerfolk här inne generellt verkar vara otroligt pk i exakt alla sammanhang utom just invandringsfrågan och möjligtvis miljöfrågorna.

Hela deras liv verkar följa PK-normerna i övrigt till punkt och pricka. Skulle inte förvåna mig det minsta om dom också är otroligt PK utåt även i invandringsfrågan och källsorterandet, hemma i sina villaområden och på sina arbetsplatser.
2024-09-26, 00:13
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag tycker tvärtom att högerfolk här inne generellt verkar vara otroligt pk i exakt alla sammanhang utom just invandringsfrågan och möjligtvis miljöfrågorna.

Hela deras liv verkar följa PK-normerna i övrigt till punkt och pricka. Skulle inte förvåna mig det minsta om dom också är otroligt PK utåt även i invandringsfrågan och källsorterandet, hemma i sina villaområden och på sina arbetsplatser.
Vore kul att veta hur det menar med att högerfolket är "PK" i andra frågor är invandring och miljö. Tänker du på droger eller vilken fråga är det som högeranvändare är PK i?
2024-09-26, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Tramsa inte.
Jag är infödd svensk och har inga språkliga problem.
Vet till och med att man påbörjar en mening med en versal, till skillnad från somliga andra.

"Vanligt folk" är lika intetsägande som "normala människor".

pk-mytomanerna tillhör ett egen släkte så de har ingen aning om en så enkel sak som vad vanligt folk är.

på dig låter det som att det är helt omöjligt att kunna säga vad vanligt folk betyder.
2024-09-26, 00:19
Medlem
ghylds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskamanarcucks
nej vi vet redan att de är duktigt borta. inte en enda tanke bakom ögonen.

Bäääää.

håll huvudet högt och argumentera inte ens med dessa människor. låt dig inte triggas av undermänniskor.
Problemet med att inte argumentera mot detta är att människan är ett flockdjur. Det finns tom studier där de i ett klassrum säger att fel svar i grundläggande matte är rätt, varpå de har ca en tredjedel av klassen (paid actors) som skambelägger den som vågar tala emot och då följer ca 30% med i något som de vet är fel för att vara en del av den högljudda gruppen som styr agendan utav ren rädsla av att inte vara en del av gruppen. På så sätt har de ca 60% med sig.

Dessutom när idiotisk pk-propaganda får stå obesvarad kommer dels den unga befolkningen ta det som sanning men också få folk som tycker annorlunda att känna sig ganska ensamma även om de är en majoritet i frågan. Eftersom känslan av att stå på andra sidan eller vara neutral i frågor som handlar om migration, ryssland eller vaccintvång är en olustig känsla som de flesta av oss inte vågar yttra, speciellt offentligt.

Den högljudda minoriteten/majoriteten styr alltid narativet. Såväl på internet som i offentligheten.
2024-09-26, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

Där prickade du helt rätt.

Du missar och träffar helt slumpmässigt…
2024-09-26, 00:21
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
pk-mytomanerna tillhör ett egen släkte så de har ingen aning om en så enkel sak som vad vanligt folk är.

på dig låter det som att det är helt omöjligt att kunna säga vad vanligt folk betyder.

Men berätta då vad vanligt folk är.
Har de 1,78 barn?
Vad kör de för bil?
Hur bor de?
Vad röstar de på?
Vad tycker de om olika saker?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in