Hur fungerar det med VPN och IPTV? kör man VPN som app direkt i TVn? Var i kontakt med Nordicone.org och dom säger att det redan är "inbyggd" VPN när man ansluter till deras IPTV. Kört på med dom ett bra tag utan problem men börjar bli orolig ifall man ska skaffa VPN.
Har aldrig kört vpn och kommer endast göra det när internetleverantören blockar iptv servern. Vill du vara 100% safe såå kör vpn!
Ny SHL säsong med mer lagg på ettan lös sändningar. Vet inte vad man ska säga. Kan se 4K sändningar utan problem, men varenda match ska det buffra då det är som mest spännande. Har provat med och utan vpn men får fortfarande problem på just sportsändningar då det är mitt i perioderna. Vet att min leverantör Bahnhof har andra problem med. Men kör ju med wireguard tunnel nu och då bör de väl inte kunna störa ut trafiken?
Senast redigerad av slashx 2024-09-26 kl. 19:46.
Hur menar du nu? Vem som helst kan ju bli återförsäljare och maskera tjänsten med ett annat namn.
Kontakt med återförsäljare sker främst via deras community. Är det någon annnan som påstås sälja deras tjänst är det i regel namnsnyltare som inte har något med tjänsten att göra.
Helvete va de laggar när man kollar på fotboll eller hockey nu för tiden, har väl säkert varit så nu i 2 veckor typ. Kollar man på en SD kanal så funkar de väl hyfsat. Men SD finns ju inte på alla kanaler som sänder sport utan de är ju HD eller FHD som är de vanligaste och de hackar ju som satan
Ny SHL säsong med mer lagg på ettan lös sändningar. Vet inte vad man ska säga. Kan se 4K sändningar utan problem, men varenda match ska det buffra då det är som mest spännande. Har provat med och utan vpn men får fortfarande problem på just sportsändningar då det är mitt i perioderna. Vet att min leverantör Bahnhof har andra problem med. Men kör ju med wireguard tunnel nu och då bör de väl inte kunna störa ut trafiken?
Hade samma problem tills jag bytte från Bahnhof. Inga problem sedan dess.
Helvete va de laggar när man kollar på fotboll eller hockey nu för tiden, har väl säkert varit så nu i 2 veckor typ. Kollar man på en SD kanal så funkar de väl hyfsat. Men SD finns ju inte på alla kanaler som sänder sport utan de är ju HD eller FHD som är de vanligaste och de hackar ju som satan
Känner inte alls igen mig på den beskrivningen. Har kollat hockey hela kvällen utan avbrott..