2024-09-26, 09:13
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oerra
Hur fungerar det med VPN och IPTV? kör man VPN som app direkt i TVn? Var i kontakt med Nordicone.org och dom säger att det redan är "inbyggd" VPN när man ansluter till deras IPTV. Kört på med dom ett bra tag utan problem men börjar bli orolig ifall man ska skaffa VPN.

Har aldrig kört vpn och kommer endast göra det när internetleverantören blockar iptv servern. Vill du vara 100% safe såå kör vpn!
Citera
2024-09-26, 11:41
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cukoo
Är 99% av alla ”leverantörer” man läser om egentligen "den snabbe" i grunden?

Nej, väldigt få som diskuterats här senaste året. Det finns i stort sett endast ett sätt att få tillgång till deras tjänst.
Citera
2024-09-26, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aliasjomen
Hallå era jävlar, är det någon annan som inte hittar Disney-kanal för fotboll o tänker då främst på Europa League matcherna?

Kolla upp brittiska sportkanaler, TNT Sport 👍
Citera
2024-09-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Nej, väldigt få som diskuterats här senaste året. Det finns i stort sett endast ett sätt att få tillgång till deras tjänst.
Hur menar du nu? Vem som helst kan ju bli återförsäljare och maskera tjänsten med ett annat namn.
Citera
2024-09-26, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliasjomen
Hallå era jävlar, är det någon annan som inte hittar Disney-kanal för fotboll o tänker då främst på Europa League matcherna?
Jag tittar via MFF kanalen på MFF
Citera
2024-09-26, 19:35
Medlem
slashxs avatar
Ny SHL säsong med mer lagg på ettan lös sändningar. Vet inte vad man ska säga. Kan se 4K sändningar utan problem, men varenda match ska det buffra då det är som mest spännande. Har provat med och utan vpn men får fortfarande problem på just sportsändningar då det är mitt i perioderna. Vet att min leverantör Bahnhof har andra problem med. Men kör ju med wireguard tunnel nu och då bör de väl inte kunna störa ut trafiken?
Senast redigerad av slashx 2024-09-26 kl. 19:46.
Citera
2024-09-26, 19:50
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cukoo
Hur menar du nu? Vem som helst kan ju bli återförsäljare och maskera tjänsten med ett annat namn.

Kontakt med återförsäljare sker främst via deras community. Är det någon annnan som påstås sälja deras tjänst är det i regel namnsnyltare som inte har något med tjänsten att göra.
Citera
2024-09-26, 19:56
Medlem
Helvete va de laggar när man kollar på fotboll eller hockey nu för tiden, har väl säkert varit så nu i 2 veckor typ. Kollar man på en SD kanal så funkar de väl hyfsat. Men SD finns ju inte på alla kanaler som sänder sport utan de är ju HD eller FHD som är de vanligaste och de hackar ju som satan
Citera
2024-09-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
Ny SHL säsong med mer lagg på ettan lös sändningar. Vet inte vad man ska säga. Kan se 4K sändningar utan problem, men varenda match ska det buffra då det är som mest spännande. Har provat med och utan vpn men får fortfarande problem på just sportsändningar då det är mitt i perioderna. Vet att min leverantör Bahnhof har andra problem med. Men kör ju med wireguard tunnel nu och då bör de väl inte kunna störa ut trafiken?

Hade samma problem tills jag bytte från Bahnhof. Inga problem sedan dess.
Citera
2024-09-26, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jebemti123
Vad har du nu?
Citera
2024-09-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Helvete va de laggar när man kollar på fotboll eller hockey nu för tiden, har väl säkert varit så nu i 2 veckor typ. Kollar man på en SD kanal så funkar de väl hyfsat. Men SD finns ju inte på alla kanaler som sänder sport utan de är ju HD eller FHD som är de vanligaste och de hackar ju som satan
Känner inte alls igen mig på den beskrivningen. Har kollat hockey hela kvällen utan avbrott..
Citera
2024-09-26, 20:47
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jebemti123
Måste ju gå att lösa utan att byta ISP... Trivs med Bahnhof i övrigt så hade gärna sluppit att byta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in