2024-09-26, 15:32
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Märkligt att det varit så tyst om den händelsen? Typiskt ryskt i alla fall. Även deras sjömålsrobotar visar sig odugliga
Den er gammel - publ 04 04 2024.
Citera
2024-09-26, 15:41
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Allt land vet jag inte men en fred där han får något i utbyte mot att Ukraina går med i nato är den teori jag tror är bäst för Europas säkerhet. Men jag själv är ingen diplomat så mina teorier kan vara kattskit. Jag vill bara inte vi sitter och snackar här 2027 och flera hundratusen fler döda för ett politisk krig med prestige ..
Helt rätt, hade Ryssland varit ett schysst land kunde vi skrotat Nato och krigsmateriel. Helt sjukt vi inte lärt oss något av historien. Problemet är kanske att en del lever kvar i den gamla tron?
Citera
2024-09-26, 15:50
Medlem
Citat:
Allt land vet jag inte men en fred där han får något i utbyte mot att Ukraina går med i nato är den teori jag tror är bäst för Europas säkerhet. Men jag själv är ingen diplomat så mina teorier kan vara kattskit. Jag vill bara inte vi sitter och snackar här 2027 och flera hundratusen fler döda för ett politisk krig med prestige ..
Det vill nog ingen.
Det mördas dagligen civila Ukrainare och bombas bostadsområden i Ukraina I Rysslands dagliga krigsbrott. Sedan 946 dagar då Ryssland startade kriget med sin invasion. 946 dagar av vansinne. 946 dagar av krigsbrott.
Vi måste utgå från ett ny verklighet efter att Ukraina presenterat sin segerplan.

En sådan motpart som Putins Ryssland måste slås och besegras.
För den planen fick Ukraina omvärldens stöd och godkännande.
Det som behövs för en sån seger flödar nu in i Ukraina och så länge det behövs.

Insikten har ännu inte landat. Det kan ta ett tag. Men så är läget. Tills Ryssland fattat och förstått. Ett gott råd.
Håll i hattarna!
Senast redigerad av Antistalk 2024-09-26 kl. 15:59.
Citera
2024-09-26, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Är det inte kanske en del av fredsplanen? Ukraina har tidigare avvisat Putin som förhandlingspart. Ryssarna kanske ställs emellan att förhandla om fred eller hålla kvar vid Putin.
Nej. Ukrainas segerplan innehåller inte det alternativet.
Det handlar nu om att slå ut och besegra. Med massivt stöd som kommer att flöda så länge som behövs.
Citera
2024-09-26, 16:00
Medlem
Citat:
För Ukrainas skull och folket hoppas man på fredsförhandlingar så fort det går. 77% av ukrainarna har förlorat någon nära.

Ukraina vill naturligtvis gärna förhandla om fred.
Putin vill dock ha krig och sända fler ryssar i döden.
Ville Putin ha seriösa fredsförhandlingar om Ryssarnas fullständiga tillbakadragande från Ukraina så skulle förhandlingar pågå.
Citera
2024-09-26, 16:02
Medlem
Citat:
Ingen aning men någonstans behöver ju båda parter ge och ta.. Det börjas höjas mer och mer röster för det i Ukraina med. Och någonstans finns en gräns för hur mycket mänskligt lidande och död ev delar av territorium är värt. Land kan man få tillbaka på sikt men inte liv.

Människor har sina hem i områden som ryssarna ockuperar. Ockupationen är ett fruktansvärt mänskligt lidande.
Citera
2024-09-26, 16:05
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Människor har sina hem i områden som ryssarna ockuperar. Ockupationen är ett fruktansvärt mänskligt lidande.

Det är ingen som säger annorlunda men ett krig som verkar fortsätta år efter år är ju värre så min poäng och majoriteten av Ukraina är att det är värt att försöka inom kort.

https://omni.se/tjeckiens-president-dags-att-inse-att-ingen-vinner/a/Xj5rKW
Citera
2024-09-26, 16:06
Medlem
Ukraina ska tydligen få rejäla glidbomber till F16 nu.

De ryska förlusterna kommer fortsätta skena mot nya höjder. Problemet är väl att Kreml inte bryr sig.
Citera
2024-09-26, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Kiev, Lviv med flera stora städer i Ukraina är inte ockuperade av Ryssland men där terrorbombar Ryssland ändå på daglig basis och folk, skadas, lemlästas, och bostäder skadas och förstörs, sjukhus, skolor mm ändå.
En sådan fiende måste besegras och därför ingår det i Segerplanen Ukraina nu följer med fullt stöd från omvärlden.
Citera
2024-09-26, 16:13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ingen aning men någonstans behöver ju båda parter ge och ta.. Det börjas höjas mer och mer röster för det i Ukraina med. Och någonstans finns en gräns för hur mycket mänskligt lidande och död ev delar av territorium är värt. Land kan man få tillbaka på sikt men inte liv.

Vad tänker du att Ryssland ska ’ge’ i floskeln ovan? Är deras bidrag att de ska ta mindre av ukrainsk egendom och ukrainska liv?
Citera
2024-09-26, 16:18
Medlem
Citat:
Det är ingen som säger annorlunda men ett krig som verkar fortsätta år efter år är ju värre så min poäng och majoriteten av Ukraina är att det är värt att försöka inom kort.

https://omni.se/tjeckiens-president-dags-att-inse-att-ingen-vinner/a/Xj5rKW
Det tåget har gått. Och majoriteten av Ukrainas invånare accepterade inte Rysslands utgångspunkt som var att en del av Ukraina tillhörde Ryssland och skulle inte ingå i "fredsförhandlingar".
Nu gäller segerplanen så länge den behövs.
Punkt
Citera
2024-09-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Ukraina ska tydligen få rejäla glidbomber till F16 nu.

De ryska förlusterna kommer fortsätta skena mot nya höjder. Problemet är väl att Kreml inte bryr sig.

Ja, de ingår som en av de många pusselbitar som nu skall utföras för att uppnå målet i Segerplanen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in