2024-09-26, 14:51
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
När "skribenterna" allihop börjar prata om nödvändigheten av "förhandlingar" då vet man att Ryssland är på knä... De som är sådana pålitliga avtalsparter.

https://x.com/wartranslated/status/1839284068652863508
Mer pang till F-16

Opinionsmätningarna i Ukraina visar att fler och fler vill ha fredsförhandlingar snarast. 57% i senaste mätningen. Så enligt retoriken hör börjar Ukraina bli vatnik?
Citera
2024-09-26, 14:51
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
För Ukrainas skull och folket hoppas man på fredsförhandlingar så fort det går. 77% av ukrainarna har förlorat någon nära.
Fredförhandlingar med en idiot som inte ens erkänner att Ukraina är en nation.

Som att inleda förhandlingar med någon som bestämt sig för att mörda dig om han ska mörda dig till hösten eller till våren.
Citera
2024-09-26, 14:52
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Problemet är ju att Putin knappast är känd för att "ge och ta". Det enda han borde ta är sitt pick och pack ut ur Ukraina. Min förhoppning, även om den såklart är långsökt, är att det inhemska missnöjet med kriget blir så pass stort att Putin blir avsatt och någon ny kommer till makten som drar tillbaka trupperna från Ukraina. Men, långsökt som sagt, den ryska mentaliteten är otroligt destruktiv och hjärntvätten är långtgående (som vi till och med kan se exempel på i denna tråd).

Jag det vore en dröm om det besannades!!
Citera
2024-09-26, 14:54
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
För Ukrainas skull och folket hoppas man på fredsförhandlingar så fort det går. 77% av ukrainarna har förlorat någon nära.
Jag tycker Putin är som Hitler, ingen man förhandlar med. Alla ryssar I Ukraina ska ut därifrån, så enkelt är det.
Citera
2024-09-26, 15:01
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Har det inte varit olika verkligheter i den frågan senaste året? Det satt ju fast i senaten fram till i våras vilket skapade problem. Efter det har stödet flödat.
Ja det var väl i representanthuset som MAGA-Mike förhalade röstningen till våra rysshorors stora glädje där de påstod att det aldrig skulle röstas igenom. Det röstades sen igenom och det var väl på ca 400 miljarder och kom samtidigt med ett EU-paket i samma storleksordning. Så sista året har det väl blivit rekord i stöd till Ukraina. Att sen rysshororna trots fakta påstår att världen tröttnat på att stödja Ukraina visar hur jävla korkade och faktaresistenta dessa dårar är.
Citera
2024-09-26, 15:03
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Jag tycker Putin är som Hitler, ingen man förhandlar med. Alla ryssar I Ukraina ska ut därifrån, så enkelt är det.

Ja P är ingen rolig figur men det är inte ”enkelt” att kasta ut han. Så hur många liv är det värt är frågan. Och nu när det verkar som det är ukrainska folket vilja med .. sedan ligger ju Ryssland kvar om de inte kollapsar. En till anledning är även risken att kriget sprider sig okontrollerat..
Citera
2024-09-26, 15:05
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
När "skribenterna" allihop börjar prata om nödvändigheten av "förhandlingar" då vet man att Ryssland är på knä... De som är sådana pålitliga avtalsparter.

https://x.com/wartranslated/status/1839284068652863508
Mer pang till F-16
Jäklar! Den där pjäsen kommer att få Putin gå i spinn! 500 kilo borde räcka för att fimpa Kjertsbron om man sätter några stycken på rätt ställe.
Citera
2024-09-26, 15:07
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ryssen bekämpar sina egna "civila".

https://x.com/oplatsen/status/1775916570058916020
Märkligt att det varit så tyst om den händelsen? Typiskt ryskt i alla fall. Även deras sjömålsrobotar visar sig odugliga
Citera
2024-09-26, 15:17
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Märkligt att det varit så tyst om den händelsen? Typiskt ryskt i alla fall. Även deras sjömålsrobotar visar sig odugliga

Känns som att man borde läst om detta om det hänt, skulle va intressant med en annan källa. Oavsett så är det "lite" kul när sånt här händer. Läste precis följande på telegram, tyckte det lät lite kul faktiskt, ja kul så länge ingen dog såklart fär misstag sker här och där i krig.

A group of local residents of Konstantinovka held a rally near the military commandant's office. They claim that our soldiers themselves are shelling the city on purpose to blame the Russians. It seems that the commandant's office told them that it was not the Ukrainian Armed Forces themselves, but mercenaries who had poor orientation and were shooting at random. That is, they did not even deny the fact of self-shelling. Be that as it may, but in such difficult times it is not right to air your quarrels in public. Let them sit on their asses, what difference does it make who gets a shell in the forehead from.

👉 Ukrainian Post
Citera
2024-09-26, 15:20
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ja P är ingen rolig figur men det är inte ”enkelt” att kasta ut han. Så hur många liv är det värt är frågan. Och nu när det verkar som det är ukrainska folket vilja med .. sedan ligger ju Ryssland kvar om de inte kollapsar. En till anledning är även risken att kriget sprider sig okontrollerat..
Hur tror du Putin skulle tas emot i Ryssland om han fick allt han erövrat i Ukraina?
Skulle Ryssland blir ett demokratiskt land efter en stor seger i Ukraina?
Skulle Europa kunna slappna av om Putin fick en stor del av Ukraina?
Jag tror ryssen behöver en käftsmäll när han inte fattat att han gjort fel!
Citera
2024-09-26, 15:26
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Hur tror du Putin skulle tas emot i Ryssland om han fick allt han erövrat i Ukraina?
Skulle Ryssland blir ett demokratiskt land efter en stor seger i Ukraina?
Skulle Europa kunna slappna av om Putin fick en stor del av Ukraina?
Jag tror ryssen behöver en käftsmäll när han inte fattat att han gjort fel!

Allt land vet jag inte men en fred där han får något i utbyte mot att Ukraina går med i nato är den teori jag tror är bäst för Europas säkerhet. Men jag själv är ingen diplomat så mina teorier kan vara kattskit. Jag vill bara inte vi sitter och snackar här 2027 och flera hundratusen fler döda för ett politisk krig med prestige ..
Citera
2024-09-26, 15:31
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Fredförhandlingar med en idiot som inte ens erkänner att Ukraina är en nation.

Som att inleda förhandlingar med någon som bestämt sig för att mörda dig om han ska mörda dig till hösten eller till våren.

Är det inte kanske en del av fredsplanen? Ukraina har tidigare avvisat Putin som förhandlingspart. Ryssarna kanske ställs emellan att förhandla om fred eller hålla kvar vid Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in