Citat:
Ursprungligen postat av
freddg1234
Jag har följt Allsvenskan ett tag och går på en hel del matcher i Stockholm. Och en sak jag märkt där Djurgården sticker ut är att de känns mer plastiga än både Bajen och Gnaget. Även om Bajen känns väldigt mycket jippo och lantis känns det fortförande mer äkta än Djurgården. För i slutet av dagen får jag aldrig samma typ av känsla som Bajen och Gnaget på Djurgårdsmatcher.
Så vad beror det på? Är det för att Djurgårdarna generellt är mindre engagerade i sin klubb än de två andra Stockholmslagen?
Definiera "plast" och sedan kan du definiera "jippo".
För mig är det påhittade ord för att nedvärdera ett lag, utan att specificera vad fan man pratar om? Känslan uppstår att det bara handlar om ren och skär avundsjuka på något.
Kan du komma till samma poäng utan att använda ordet "plast", "red bull" eller "jippo" så kanske vi har något att diskutera kring? Annars blir det bara en pseudodiskussion i mängden.
Att Dif är mindre engagerade är väl enkelt att konstatera genom att jämföra publiksiffor, gärna i relation till tabellplaceringar också.
Och jämför vi publiksiffror så skall väl Dif jämföras med även andra lag så som IFK, Elfsborg, Norrköping, Hief och andra som inte kommer i närheten dem? Betyder det att dessa lag är ännu mer plast och/eller jippo?