2021-12-01, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Hur ser du på risken för avnotering?

Köp I Hong Kong så ar risken noll
Citera
2022-01-07, 05:35
Medlem
LasseFranGnestas avatar
finns en video som cirkulerar när kinesiska sec/finansinspektionen sitter med i något program och pratar (på engelska) om varför det vart så stökigt i kina.

Dom har haft svårt att följa bolag som noteras i USA och i många fall visste dom inte ens att dom var noterade i USA förens USAs sec begärde information som kineserna inte kunde ge så det var mkt pannkaka med det.

Googla runt lite så lär ni hitta den

Mvh
Lasse
Citera
2022-01-08, 01:53
Medlem
Baba åker rally 2022
Citera
2022-01-08, 11:56
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Kan ha bottnat. Det mesta av bolagets problem med amerikanska myndigheter borde vara inprisat nu. Enda som återstår är problemen från kinesiska sidan. Vill bara höja ett varningens finger här. Det är olagligt för utlänningar att äga kinesiska aktier. (Ja det är faktiskt det) Hittills har man inte tillämpat lagarna men det är väl bara en tidsfråga. Det är alltså inte säkert att äga Kina-aktier även i ursprungsmarknaderna. Det verkar inte som detta är allmänt känt bland pratkvarnarna på Bloomberg och CNBC. Precis som skalbolagen på Cayman Island (som man äger aktier i som ägare av Alibaba ADR) som amerikanska investerare missade och först nu på sistone har prisat in; så har man missat detta ganska viktiga faktum.

Höjer väl Alibaba från stark sälj till bara svag sälj enbart på tekniska grunder. Den har börjat visa styrka även på röda börsdagar.

Disclaimer; jag är rätt så hårt biased mot kommunistskiten. Anledningen till att jag kollade det här skitbolaget var dock för att möjligtvis köpa. Jag har inga problem med att köpa aktier och bolag jag egentligen hatar så länge som risk/reward verkar bra. (jag äger t.ex. en massa miljömupp bolag)
Citera
2022-03-15, 11:20
Medlem
Det kommer dröja lång tid innan vi ser ett större deep value case än vi har i Kina just nu. Både Alibaba och Tencent (äger jag via Prosus för rabatt på rabatten) är bland det bästa man kan köpa långsiktigt.
Citera
2022-10-24, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Det kommer dröja lång tid innan vi ser ett större deep value case än vi har i Kina just nu. Både Alibaba och Tencent (äger jag via Prosus för rabatt på rabatten) är bland det bästa man kan köpa långsiktigt.

Någon som vågar köpa?

Nu under introduktion kursen.

Frågan är om den kan avnoteras i USA?

Får lite Ryzzland känsla...de blev ju inte så bra
Citera
2022-10-24, 17:35
Medlem
bajssprutans avatar
Hu Jintao (gamle kinapresidenten) tvingas ut ur byggnaden av säkerhetsvakter, hongkongbörsen leker kryptoras och yuan devalverades tjockt mot dollarn. Säkert inget alls att oroa sig för.
Citera
2022-10-25, 19:05
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Någon som vågar köpa?

Nu under introduktion kursen.

Frågan är om den kan avnoteras i USA?

Får lite Ryzzland känsla...de blev ju inte så bra

Precis, efter att ha bränt mig på Ryssland lovade jag mig själv att inte investera i politiska risker, oavsett hur billigt bolaget verkar.
Citera
2023-05-13, 23:34
Medlem
Köpte in mig igår
Citera
2023-12-13, 23:10
Medlem
kato85s avatar
Tycker denna verkar intressant.
Michael Burry, som ligger 46% kort i marknaden, äger 4,38% i Alibaba.
Citera
2023-12-16, 09:52
Medlem
Rallyt börjar nu. Upp 200% 2024.
Citera
2024-09-26, 13:18
Medlem
bästa aktien. sitter på X3 BULL certifikat. rätt najs senaste veckan eller vad säger ni
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in