2024-09-26, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
Det måste ju vara för att imponera på andra kvinnor.

Varför vill de imponera på andra kvinnor?
Citera
2024-09-26, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så vi män struntar helt i statusprylar, men du säger sen i nästa fucking mening att män också köper statusprylar? Är du på riktigt?

Trams. En kvinna med en rutten personlighet är inte en önskvärd partner för en normal människa.

Vad väljer du liksom helst, en supertrevlig 9/10 eller en 10/10 med borderline personlighetsstörning?

Män struntar i KVINNORS statusprylar. Skulle nog vilja gå så långt som att det t.o.m. kan skrämma bort män.
Citera
2024-09-26, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
Allt kvinnor gör med sitt utseende är för imponera/bräcka andra kvinnor, det ligger i generna sen stenåldern.

Hönor fungerar likadant som kvinnor.

Det finns en hackordning, de högre upp i hierarkin hackar nedåt. Den längst ned i hierarkin lider ofta mycket, och lever kortare sämre liv.

Den tjocka, fula, fattiga tjejen som är sur och frånvarande har lägst status, och därför vill alla kvinnor låtsas att de inte alls är sådana. Min favorit är hur kvinnor kan skratta, när som helst, trots att inget är roligt, i försök att inte dölja hur tråkiga de verkligen är. Kvinnor ler och skrattar åt ingenting, av rädsla att visa sina äkta personligheter.

Det är just därför kvinnor, men inte män, använder smink.
Citera
2024-09-26, 12:51
Medlem
Citat:
Allt kvinnor gör med sitt utseende är för imponera/bräcka andra kvinnor, det ligger i generna sen stenåldern.

Varför då ta till en metod som inte fungerar? Push up och stringtrosor - självklart funkar det men vilken väska kvinnan har är helt ointressant.
Citera
2024-09-26, 12:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Män struntar i KVINNORS statusprylar. Skulle nog vilja gå så långt som att det t.o.m. kan skrämma bort män.

Men båda köper alltså statusprylar. Så vart vill du komma? Vad är det här ens för tråd?
Citera
Medlem
CC75s avatar
Både män och kvinnor har statusprylar i syfte att visa upp sig. Dock skiljer sig syftet åt. Män skaffar dyra prylar såsom bilar, klockor, kläder i syfte att imponera på kvinnor och locka dem till sig ELLER för att de faktiskt har det intresset (ex bilar). Kvinnor skaffar dyra saker såsom väskor, smycken, kläder i syfte att imponera på andra kvinnor. Samma sak med smink. Kvinnor sminkar sig inte för en mans skull utan för sin egen och/eller för att imponera på andra kvinnor.

Ovan är ren biologi. Män har alltid konkurrerat med andra män för att få kvinnors uppmärksamhet. Hondjur dras till den hane som syns, hörs och som bedöms ha bäst förutsättningar för fortplantning. Kvinnor har alltid konkurrerat med andra kvinnor i syfte att få den "bästa mannen". Strategin är dock olika. Män - generellt - skaffar inte dyra saker i syfte att bräcka eller slå killkompisen utan som ett syfte att locka till sig kvinnor. Kvinnor däremot skaffar saker för att det får dem att må bra - ökad självkänsla - och för bräcka väninnan som i sin tur stärker hennes självkänsla än mer.

Ovan gäller självklart inte alla män och kvinnor men en tillräckligt stor andel för att man kan dra slutsatser att det män och kvinnor är sådana till sin natur.

// CC
Citera
Medlem
Att tjejer klär sig snyggt är väl bra... mitt ex tex hadde pippi på skor... hela djävla garderoben full...
Citera
2024-09-26, 12:59
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Men båda köper alltså statusprylar. Så vart vill du komma? Vad är det här ens för tråd?

Ja, båda könen köper statusprylar men det stämmer att män generellt inte bryr sig eller t.o.m. ser det som något mindre attraktivt då en sådan kvinna ger signalen att hon är "dyr i drift" och / eller har dåligt ekonomiskt sinnelag.

// CC
Citera
2024-09-26, 13:05
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Han menade att män skiter i kvinnors status prylar. De flesta av oss ser inte skillnad på en Gucci för 25k eller väska ifrån GK:s för 299:-

Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Ja, båda könen köper statusprylar men det stämmer att män generellt inte bryr sig

De flesta kvinnor jag känner skiter i mäns statusprylar också. De tänker "liten snopp" när det kör förbi en Ferrari.

Men oavsett, vad är det som ska diskuteras ens? Både män och kvinnor köper statusprylar för att impa på kvinnor. Jaha, liksom?

Citat:
eller t.o.m. ser det som något mindre attraktivt då en sådan kvinna ger signalen att hon är "dyr i drift" och / eller har dåligt ekonomiskt sinnelag.

Tror du att färre tjejer i genomsnitt som har en Gucciväska eller liknande är i ett förhållande kontra de som inte har en sådan väska?

Citat:
Samma sak med smink. Kvinnor sminkar sig inte för en mans skull

Trams. Klart de sminkar sig och klär sig fint till stor del för att få uppmärksamhet från män, vilken planet lever du på?
Citera
2024-09-26, 13:07
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Det måste ju vara för att imponera på andra kvinnor. Vi män struntar ju fullständigt i det.
Motsatsen är ju dock en helt annan. Mäns statusprylar attraherar förstås kvinnor då det visar att man har resurser att försörja sin kvinna och framtida avkomma.
Kvinnor däremot värderas ju uteslutande för sina kroppar.

vvarför köper män dyra bilar, klockor, mobiler, märkeskläder?
Citera
2024-09-26, 13:27
Medlem
F.B.Dases avatar
"Vi män struntar i det"
Bil för över 300000
Klocka när du har tiden på mobilen
Mobil för över 4000
Vin för över 150
Allt som har med golf att göra
Citera
2024-09-26, 13:43
Medlem
CC75s avatar
Citat:
De flesta kvinnor jag känner skiter i mäns statusprylar också. De tänker "liten snopp" när det kör förbi en Ferrari.

Där är vi inte överens. Visst finns det kvinnor som tänker så men den stora majoriteten gör det inte. Rent biologiskt är de programmerade att dras till en man som har (eller som de uppfattar har) resurser. Om du frågor kvinnor skulle de dock inte erkänna det då det skulle visa hur billiga de är men det finns enligt mig tydlig fakta som visar att kvinnor dras till män som de uppfattar som framgångsrika vilket t ex en dyrare bil eller en dyrare klocka gör.

Citat:
Men oavsett, vad är det som ska diskuteras ens? Både män och kvinnor köper statusprylar för att impa på kvinnor. Jaha, liksom?

Det som kan diskuteras är om det verkligen är så eller inte. Det är väl lite det vi gör just nu?

Citat:
Tror du att färre tjejer i genomsnitt som har en Gucciväska eller liknande är i ett förhållande kontra de som inte har en sådan väska?

Skulle jag gissa skulle jag säga att singeltjejer i större utsträckning bär statusprylar än de som är i förhållande alternativt att det inte spelar någon roll om kvinnan är singel eller i ett förhållande men, jag erkänner, jag vet inte.

Citat:
Trams. Klart de sminkar sig och klär sig fint till stor del för att få uppmärksamhet från män, vilken planet lever du på?

Jag lever på planeten som är den VERKLIGA, inte den som jag tror eller vill tro existerar.
Bara för att kvinnor säger sig göra det för mäns skulle innebär det inte att det är sant. Kvinnor får uppmärksamhet från män ändå vilket alla kvinnor vet att de får.

Får uppfattningen att du lyssnar och litar för mycket på vad kvinnor säger till dig. Lite naivt men du kanske är ung? Vi män som har varit med ett tag vet att det en kvinna säger utåt (och som hon intalar sig själv för att hon mår bra av det) och det en kvinna faktiskt gör, långt ifrån är samma sak.

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in