2024-09-26, 11:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
Det måste ju vara för att imponera på andra kvinnor. Vi män struntar ju fullständigt i det.
Motsatsen är ju dock en helt annan. Mäns statusprylar attraherar förstås kvinnor då det visar att man har resurser att försörja sin kvinna och framtida avkomma.
Kvinnor däremot värderas ju uteslutande för sina kroppar.
Korrekt
ALLT inom Fashion handlar om att kvinnor ska impa på andra kvinnor, det ger merförsäljning.

MEN - när man klagar på anorektiska modeller etc så ska man veta att det antagligen är gay-designers som vill ha sina kläder på platta, pojkaktiga kroppar.
Så har sagts åtminstone sen 1980-talet.
Citera
2024-09-26, 11:50
Medlem
Citat:
Det måste ju vara för att imponera på andra kvinnor. Vi män struntar ju fullständigt i det.
Motsatsen är ju dock en helt annan. Mäns statusprylar attraherar förstås kvinnor då det visar att man har resurser att försörja sin kvinna och framtida avkomma.
Det är nog mest bimbos eller andra osäkra kvinnor som behöver dyra attribut. En kvinna med inre stolthet, allmänbildad med ett kulturellt kapital har annat att imponera med än dyra väskor.
Citera
2024-09-26, 12:01
Medlem
Sasha08s avatar
Frugan menar att det är en investering och när jag kollade upp det så håller fan väskorna bättre värde än vissa av mina aktier
Citera
2024-09-26, 12:07
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
För män är status viktigt och det har det varit i alla tider. Ingen kvinna vill ha en luffare men däremot så kan en man acceptera en kvinnlig luffare, inte sant?

Så alla män har ”status” och så har det varit i alla tider, bortsett från luffarna förstås? Jag vet inte hur du tänker men är det något i stil med att Nisse ute på lagret kommer anses som lite bättre bara han lyckas spara ihop till en fin klocka eller lägger sin lön på dyra märkeskläder?

Att du sedan kan tänka dig vilken kvinna som helst får stå för dig, det är ett så konstigt resonemang du för att jag inte vet vad man ska tycka om det.

Sedan ska ju nämnas att det är långt ifrån alla kvinnor som lägger flera tusentals kronor på en handväska precis som det är långt ifrån alla män som lägger flera tusentals kronor på en klocka.

Hela tråden bygger på att någon sett för många avsnitt av Sex & the city som jag ser det.
Citera
2024-09-26, 12:17
Medlem
Dom flesta ungdomar som bär Gucci väskor eller Rolex klockor är oftast falska. Dom som bär äkta är ofta medelålders/äldre män och kvinnor.
Citera
2024-09-26, 12:18
Medlem
Citat:

Allt kvinnor gör med sitt utseende är för imponera/bräcka andra kvinnor, det ligger i generna sen stenåldern.
Citera
2024-09-26, 12:25
Medlem
Citat:
Jag känner många av dessa kvinnor. De högsta i kvinnliga hierarkin kan stolt tillägga --Titta vad min festman/man köpte till mig. Han älskar att överraska mig --...
Citera
2024-09-26, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så vi män struntar helt i statusprylar, men du säger sen i nästa fucking mening att män också köper statusprylar? Är du på riktigt?

Trams. En kvinna med en rutten personlighet är inte en önskvärd partner för en normal människa.

Vad väljer du liksom helst, en supertrevlig 9/10 eller en 10/10 med borderline personlighetsstörning?

Han menade att män skiter i kvinnors status prylar. De flesta av oss ser inte skillnad på en Gucci för 25k eller väska ifrån GK:s för 299:-
Citera
2024-09-26, 12:32
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hur fan fick jag då min kvinna på fall. För 27år sen så åkte man runt i en Opel vectra -89 och inte hade jag någon klocka heller och vette fan om jag var direkt snygg heller och ändå så föll damen även om det tog två år och fortfarande i samma vectra.

Det bästa är att hon inte är intresserad av dyra väskor heller.
Citera
2024-09-26, 12:34
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
Han menade att män skiter i kvinnors status prylar. De flesta av oss ser inte skillnad på en Gucci för 25k eller väska ifrån GK:s för 299:-
Ja här finns ett asymmetriskt förhållande mellan könen - kvinnan begriper Porschen men mannen missar Gucciväskan.
Citera
2024-09-26, 12:45
Medlem
Olduvais avatar
Kvinnor är mycket mer statusfixerade än vad svenska män är. De är konstant medvetna om sin status kontra omgivningen.

De blir helt enkelt avundsjuka när de ser andra som har dyrare saker. Precis som arabiska män.
Citera
2024-09-26, 12:45
Avslutad
Citat:
Njä inte direkt. När jag springer omkring i mina Diesel eller Lee jeans så är det för att jag gillar märket, dom är bekväma och arslet blir 👍🏻👍🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in