2024-09-26, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Mitt första inlägg i denna omfattande tråd blir detta: efter att ha sett Veckan med GW igår lutar jag starkt mot att hunden är avsiktligt borttagen av ägaren. Uppehållet i övervakningsfilmen avgör.

Sen att det tydligt framkommit kritik mot hur hunden behandlats gör inte den teorin sämre.

Samma här, klart det är nån som haft tillgång till övervakningskameran tagit hunden, det fattar väl alla, även idioten som gjorde det. Fallet är väl inget märkvärdigt och borde gå snabbt att klara upp.
Vilka befann sig i huset när hunden försvann, där hittar man den skyldiga.
Jag gissar på f.d anställd som ville rädda hunden från djurplågarna i familjen.
Citera
2024-09-26, 11:15
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Nej det har jag inte och inte heller påstått det.

Jag går bara enligt sunt förnuft och ifrågasätter konspirationsteorier om gud (om han finns) och envart.

Jag är väldigt synisk,
en hund är en hund.
Pengar är pengar

Om nu familjen har tagit död på djuret och vill mörka detta varför inte bara polisanmäla en stöld?
Allt är tyst och ingen frågar något.
Ta försäkrngspengarna och var glad.
Nä i det här fallet så börjar familjen göra liv i luckan och går ut på sociala medier och även tv4.
Tyvärr jag får inte ihop det, uppenbart får du och några andra till det.

Men jag ser 2 alternativ
1. Någon har stulit hunden för ekonomisk visning.
2. Någon har stulit hunden av någon form av barmhärtighetsjäl.

Vad du får för konspiratoriskt i detta kan jag inte svara på, men vi diskutar om en hund dvs ett djur inte mer värdefullt än det än kostnaden för en träning.

Men vad är det du inte förstått? Det är försäkringsbolaget som kräver att man ska gå ut och efterlysa hunden, annars får man ingen ersättning.

G.6.2 Bortsprungen eller stulen hund A Ersättning lämnas med upp till försäkringsbeloppet om din hund har sprungit bort eller stulits och inte återfunnits inom 3 månader. Om din hund även omfattas av Agria Användbarhet punkt H kan ersättning lämnas om din hund inte återfunnits inom 30 dagar efter försvinnandet. Du måste anmäla försvinnandet till polis inom en vecka, söka efter hunden och annonsera efter den i lokalpress eller medier med motsvarande spridning i samband med försvinnandet.
Citera
2024-09-26, 11:23
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Mitt första inlägg i denna omfattande tråd blir detta: efter att ha sett Veckan med GW igår lutar jag starkt mot att hunden är avsiktligt borttagen av ägaren. Uppehållet i övervakningsfilmen avgör.

Sen att det tydligt framkommit kritik mot hur hunden behandlats gör inte den teorin sämre.
Nää men OM det nu hade varit så hade det inte varit enklare att strunta i att nämna "filmen"?
Istället för att ta en risk för att frågor gällande avbrottet tas upp?
Citera
2024-09-26, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Men vad är det du inte förstått? Det är försäkringsbolaget som kräver att man ska gå ut och efterlysa hunden, annars får man ingen ersättning.

G.6.2 Bortsprungen eller stulen hund A Ersättning lämnas med upp till försäkringsbeloppet om din hund har sprungit bort eller stulits och inte återfunnits inom 3 månader. Om din hund även omfattas av Agria Användbarhet punkt H kan ersättning lämnas om din hund inte återfunnits inom 30 dagar efter försvinnandet. Du måste anmäla försvinnandet till polis inom en vecka, söka efter hunden och annonsera efter den i lokalpress eller medier med motsvarande spridning i samband med försvinnandet.

Det är mycket jag inte förstår, men du kan säkert inte hjälpa mig med svar på den kundskapsbristen.

Fin text du fått ihop 😁 var har du hittat den?
Källa tack, gärna med länk! Det är brukligt här på fb när man hänvisar till någon text.

Annars tror jag nog mer på att du själv försökt skriva ihop något för att försvara din åsikt.
Citera
2024-09-26, 11:32
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Eftersom försäkringsvillkoren där det framgår att familjen får sina pengar för stölden av Essie efter 3 månader redan har delats i tråden, så det är redan bevisat att jag har rätt och ditt påstående är fel.

.

Nu vet ju du inget om vilken försäkring hunden har. Arbetande hundar kan teckna en användbarhetsförsäkring som innebär att om hunden försvinner eller skadas eller inte längre kan uppfylla sitt syfte betalas den ut efter 30 dgr.
Citera
2024-09-26, 11:35
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Det är mycket jag inte förstår, men du kan säkert inte hjälpa mig med svar på den kundskapsbristen.

Källa tack, gärna med länk! Det är brukligt här på fb när man hänvisar till någon text.

Annars tror jag nog mer på att du själv försökt skriva ihop något för att försvara din åsikt.

Jag har redan länkat till försäkringsvillkoren i det inlägget där du bad om det. Står där klart och tydligt. Men du brydde dig inte om att läsa det förstår jag.
Det här bevisar bara mer och mer i vilket syfte du är här och det är inte att ta del av några svar från andra användare iallafall.
Citera
2024-09-26, 11:37
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:

Den råkar faktiskt finnas på agrias sida, men det skiljer försäkringsbolag emellan.
Var Essie var försäkrad har väl inte framkommit
Citera
2024-09-26, 11:39
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Den råkar faktiskt finnas på agrias sida, men det skiljer försäkringsbolag emellan.

Hon var försäkrad i agria eftersom organisationerna SKK och SBK hänger ihop ekonomiskt med det försäkringsbolaget.
Citera
2024-09-26, 11:45
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jo då, husen mitt över har lika höga häckar och dessutom mycket högre träd. Det är inget konstigt alls att ingen granne sett något.

https://maps.app.goo.gl/vddgS3cCyasnxjKC8

Som du ser på min bild så har husen mitt emot inga höga häckar. Enbart det första huset, vilket är den häck man ser på din bild. Dessutom har polisen redan förhört grannen mitt emot som hade balkongdörren öppen och hörde Nada.

. https://ibb.co/zZtkDVs
Citera
2024-09-26, 11:58
Medlem
Banned.s avatar
Gw's ord väger extremt tungt när han säger att han inte tror detta fall kommer klaras upp. Det indikerar ju starkt att han inte tror att hunden är stulen.

Så tack Flashmaner till att du var snäll och "såg till att GW skulle kommentera detta fall" 🤭

Så finns inte så mkt mer att säga i detta fall då. Litar fullkomligt på att Sveriges skickligaste kriminolog har rätt!
Essie är död och begraven sedan länge.

Skulle det mot all förmodan visa sig att Essie hittas vid liv finns det ju anledning att titta in i denna tråd igen.

Just det mot all förmodan var precis de ord P använde i samband med hittelönen. Om Essie mot all förmodan kommer tillbaka. Han visste redan att hon aldrig kommer tillbaka.
Citera
2024-09-26, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies

Alldeles riktigt att vi inte vet var familjen tecknat djurförsäkringen och vad som gäller.

Dessutom är det ett krav att hunden även tecknas i hemförsäkringen enligt MFD.
Citera
2024-09-26, 12:18
Medlem
Citat:

Jag läser försäkringsbolaget Agria i texten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in