2024-09-26, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Det som det flesta missat är att de grannar på hästhovsgstan med baksidan mot essies hems baksida som satt ute på kvällen inte hörde någon bil på grönområdet mellan husen och framförallt inte hörde hundägarna ropa efter Essie en enda gång då det påstods att hon försvann

Helt klart onaturligt beteende hos hundägarna

Tack, jag skrev det i mitt inlägg 11858.
"Polisen har frågat grannarna om de hört någon ropa efter hunden och inte ens de med öppna balkongdörrar har hört någon leta efter Essie när hon påstås ha försvunnit."
Citera
2024-09-26, 06:26
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
😊 nu har även jag tittat på GW,s inlägg på TV.

Att hunden själv stängt av övervakningskameror behöver man inte vara kändis (GW) för att räkna ut. Det kan även vi tokiga här på fb förstå 😉.

Som jag uppfattade det korta inlägget på TV var jaha inget nytt att komma med.

Vem kan stänga av kameran då?
Det finns flera som jag ser det.
Familjen självklart och även de som har fungerat som assistenter till den som har behov av stöd och vård.
Jag vill även gå så långt att även vissa kriminella har kunskaper att störa ut ett wifi nätverk utan problem.

Tyvärr har jag en förutfattad uppfattning av vårt samhälle gällande vårdgivare av egen erfarenhet.

Hur mycket pengar får man för en assistanshund om man säljer den till ett annat land?

Om det är någon av familjens PA som tycker sig behöva "skydda" en assistanshund är det bedrövligt.

Man kan kanske börja titta på de olika PA,s släktingar då tänkte jag närmst Stockholm, Göteborg och Malmö.

Tror inte det minsta på att hunden har avlidit pga misshand av den som behöver vård och därefter att familjen utger en belöning för att återfå assistanshunden.
Och dessutom gör det offentligt på olika sociala medier typ TV4.

Trams, som någon annan här på fb skulle utrycka sig även om den personen och jag defenetivt inte håller med varandra om mycket.
Men i det här fallet håller jag fullständigt med!

Ja instämmer,trams om det hade varit något åt "spekulations"hållet el som Ep journalisten sade "konspirations teori" hållet.
Då hade endast "nödvändig" polisanmälan och anmälan till försäkringsbolaget gjorts.
Man hade inte "gjort det större", och blandat in övrig media ex.
Senast redigerad av Pinkies 2024-09-26 kl. 07:19.
Citera
2024-09-26, 06:51
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Älskar GW. Han säger ju precis som det är dvs helt orimligt att Essie är stulen. Kolla istället på de som hade möjlighet att stänga av kameran och uteslut själva hunden 😅

Gjorde han? Sa han att det var orimligt?

Ja han nämner kameran, som han inte skulle ha gjort om det enbart skulle ha varit en person som kan ha hanterat den.
Citera
2024-09-26, 07:09
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Ingen vet vad som är inlämnat till polisen eller vad som egentligen är anmält.
Det ska tydligen ligga en del anmälningar hos åklagare men det är sekretess, precis som hos polisen.

Du svarade inte på hur länge en kamera anses vara up to date?
Familjen har bott i huset sen 2012 så jag tror nog vi kan vara överens om att det är familjen som satt upp/beställt kameror?

Du har redan fått rådet att läsa tråden och jag kan bara hålla med om det rådet.
Åklagaren som uttalade sig gällande ett antal av de utredningar som "han" hade på sitt "bord" nämnde även att dessa som "han" hade då handlade om "kring" anmälningar.

Polisen har ju också uttalat sig gällande anmälningar, om b.l.a stöld.
Senast redigerad av Pinkies 2024-09-26 kl. 07:16.
Citera
2024-09-26, 07:14
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Haha nej, ur ett försäkringsperspektiv är A som i alla andra fall en vuxen kvinna.
Hon är inte ansedd som en "normal" vuxen kvinna , inte ur "försäkrings perspektiv"el något annat "perspektiv".
Försäkrings utredare hos försäkringsbolag gör inga egna bedömningar av en persons fysiska och psykiska hälsa/tillstånd.
Citera
2024-09-26, 07:30
Medlem
Mitt första inlägg i denna omfattande tråd blir detta: efter att ha sett Veckan med GW igår lutar jag starkt mot att hunden är avsiktligt borttagen av ägaren. Uppehållet i övervakningsfilmen avgör.

Sen att det tydligt framkommit kritik mot hur hunden behandlats gör inte den teorin sämre.
Citera
2024-09-26, 07:30
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Det som det flesta missat är att de grannar på hästhovsgstan med baksidan mot essies hems baksida som satt ute på kvällen inte hörde någon bil på grönområdet mellan husen och framförallt inte hörde hundägarna ropa efter Essie en enda gång då det påstods att hon försvann

Det som är onaturligt är att det trots flera personers bekräftelser gällande eftersök av essie ändå förkastas av som Ep sade "konspirationsteoretikerna"
Har någon av dessa "grannar som satt ute och inte hörde något" den aktuella kvällen mellan 22.00-23.00 yttrat sig offentligt?
Citera
2024-09-26, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Hunden var förbrukad som pappan sa, den skulle inte gå att ha som assistanshund om den inte återfanns efter några veckor. Han sa även att ingen annan skulle kunna ha hunden som asistanshund eftersom den var utbildad för kvinnan. Så värdet är inte 300 000 kr utan enligt pappans uttalande är den då inte värd mer än en familjehund.
Efter omskolning skulle hon kunna användas,dock talar hennes ålder emot det beroende på tid
Hon skulle lämpligast falla in i kategorin sällskap/familjehund..
Ev försäkringsersättning blir inte alltid inköpspriset,
Citera
2024-09-26, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Inte alls. Dottern lider av en grav neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Hon har en förvaltare, och assistans dygnet runt. Hon är ibland på en 4-årings nivå. I ett försäkringsärende som det som hittats på här i tråden gällande Essies försvinnande betraktas hon som det barn hon då är och agerat som.

Men nu handlar det ju om en stöld, så dottern har inget med saken att göra. Familjen kommer sannolikt att få ersättning från försäkringsbolaget relativt snart. Möjligen avvaktar försäkringsbolaget vidare polisutredning för det fall det finns möjligheter att återfinna Essie.

Tragiskt att inte veta vad det innebär att vara vuxen. Det kan den som behöver lära sig läsa på om här:

https://svenska.se/so/?id=193940_2&pz=3
Om de gjort en anmälan till försäkringsbolaget om stöld, bolaget betalar i de flesta fall ut ersättning efter 30 dagar. Dock blir ägaren återbetalningsskyldig om den återfinns inom en viss tidsram. Summan justeras efter vissa parametrar..
Då hunden är klassad som civil tjänstehund skall det i regel även finnas en tilläggsförsäkring till skillnad från en icke tjänstehund
Citera
2024-09-26, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Hur svårt är det att få med sig en retriever?

Finns inga snällare hundras.

Fortfarande jag tror inte på att hunden har avlidit pga en eventuell attack av vårdtagaren och därefter att familjen gräver ner kadaveret gör en polisanmälan och efterlyser på medja och utfäster en belöning.

Sluta nu.

Och även jag tror på att det finns annat liv ute i universum men det här är inte trovärdigt.
Beror helt på den specifika hunden"retrievern" hur smidigt det går.
För att en hund har högt "will to please" så är det varierande nivå på om det går lätt eller inte
Citera
2024-09-26, 10:09
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Du var ute mycket tidigt i tråden och spred en massa falsk information om familjen för att smutskasta dem. Och nu är vi där igen. Varför skulle vi tro dina påståenden nu, när du spridit falsk information tidigare?

Det är konstaterat sedan länge att det i vissa kretsar finns ett hat mot familjen, det har visat sig i olika sociala medier och Flashback är inget undantag.

Det är flera olika personer som har bekräftat att de har varit med och letat efter Essie, och familjen har omgående gått ut i olika medier med efterlysningar.
Citera
2024-09-26, 10:25
Medlem
flashmaners avatar
Återigen sprids den ena lögnen efter den andra om familjen i tråden. Ogrundade, påhittade, förvrängda påståenden.

Det som folk borde fråga sig är varför Hundhjälpen förleder svenska folket i massmedia, varför de ljuger om vilken information de hade om familjen, varför de vill ge sken av att Essie skulle vara "förbrukad" redan ett par veckor efter hennes försvinnande.

När man ser till alla olika detaljer i fallet så blir det dels tydligt att det finns ett tydligt och uttalat hat mot familjen i en liten krets av assistenter, men också att även Hundhjälpen har ett tydligt intresse av att dels förleda, dels smutskasta familjen och dels skicka budskapet att det inte är någon mening med att återbörda Essie till familjen.

Jag har länge ifrågasatt Hundhjälpens lögner. När det blev klart för mig att det finns andra assistanshundägare som polisanmält ett företag som står i direkt anslutning till Hundhjälpen, Crosstrials, så försvanna alla tvivel kring att Hundhjälpen är inblandade i Essies försvinnande, via sin levernatör Crosstrials. Motiv kan man alltid fundera över, men att det är ekonomiskt förefaller ligga närmast till hands.

Hundhjälpen har från början sagt att Essie var "förbrukad", och familjen var därför från början inne på att det behövdes en ny hund. Det skulle, om allt hade gått som kanske Hundhjälpen/Crosstrials planerat, innebära att de, Hundhjälpen och Crosstrials, fick sälja Essie två gånger och en ny hund ännu en gång. Alltså tre försäljningar totalt. Lägg därtill att Essie i så fall sålts svart andra gången, varvid hela beloppet är KUMRIF.

Frågan är om man inte i detta fallet helt plötsligt trillar tillbaka i den gamla klassikern - Follow the money, så hittar man Essie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in