2024-09-26, 00:25
Medlem
Harris syns inte alls nästan medan idioten Trump matar å på med sina idiotiska uttalanden. Nä ser inte bra ut detta.

Ukraina får förlita sig på gerillakrigföring i framtiden ser det ut som om Trump vinner. Europa är militärt uddlöst tyvär.
Citera
2024-09-26, 00:26
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jocek
Schweiz är då inte god vän med Ukraina, jag gissar på att många ryska oligarker har sina pengar där...
Se Schweiz stoppar konsekvent leveranser av vapen och ammunition till Ukraina – nu frågar många hur neutralt det egentligen är
En 18 månader gammal artikel… men visst. Detta bekräftar ju att man inte kan vara neutral i detta krig om man är i europa. Oavsett vilket beslut man tar så gynnar man den ena parten.
Citera
2024-09-26, 00:27
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Moskov Mike borde kanske fundera över sin egen roll och agerande? Killen verkar i alla fall inte speciellt smart?

Han låter ungefär som våra rysshoror då det går illa för den ryska militären?
Jag känner mig trygg med att ingen amerikansk president kommer att missa chansen att snöpa Ryssland.
Att en republikansk president skulle hjälpa Putin finns inte på kartan.

Jag kan nog tycka att Zelensky inte allt för sällan visar sällsynt dåligt omdöme. Det gagnar inte Ukrainas sak.
Citera
2024-09-26, 00:32
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag kan nog tycka att Zelensky inte allt för sällan visar sällsynt dåligt omdöme. Det gagnar inte Ukrainas sak.
Att påverka valet för att gynna demokraterna är väl snarare väldigt bra omdöme av Zelensky. Det kan vara oerhört gynnsamt för Ukraina.
Citera
2024-09-26, 00:35
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan

Tror personligen att han är utbränd. I två och ett halvt år har han jagat hjälp, stöd..och förståelse för sitt land. 24/7-365. Gått ifrån kris, till kris...och brottats med västerländska politiker..som i sämsta fall skickar hjälpen för sent..eller mindre än vad som lovats...

..och så blir det samma runda igen : Ringa återigen till väst-politiker, resa personligen..(behålla ödmjukhet trots att landet brinner)..., vädja, tigga !

Inte lätt. Det tär nog på nerverna på vilken människa som helst.
Citera
2024-09-26, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja, och om aliens gör statskupp så kommer det sättas in rymdskepp. Man kan såklart spekulera hur man vill. Vad som är troligast är ju att folket gör uppror och rysslands regim faller. Att det skulle vara hökar som vill ha tuffare tag är osannolikt som jag ser det. Detta eftersom ryssland redan går på max. Att mobilisera fler soldater går ju inte. Putin vill desperat vinna detta krig. Att vilja vinna mer går ju liksom inte. Dessutom så behöver de som vill ha tuffare tag inte göra statskupp. De kan bara presentera sida ideer för putin. Men som jag skrev. Vi lever i en verklighet där det finns gränser för vad som är möjligt. Även om ryssar ljuger om allt så lever de trots allt i samma verklighet som vi gör. Är saker omöjliga så är de.

Ryssar i allmänhet har inte visat något som helst motstånd mot folkmordet på Ukraina och dess folk. Det är inte realistiskt just nu, men det är klart att de kan ta i hårdare, allmän mobilisering och förstatligande av oligarkernas pengar är en hyfsad anledning till revolt, betydligt mer realistisk än att de skulle störta politiker de stöttar.
Citera
2024-09-26, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Ryssar i allmänhet har inte visat något som helst motstånd mot folkmordet på Ukraina och dess folk. Det är inte realistiskt just nu, men det är klart att de kan ta i hårdare, allmän mobilisering och förstatligande av oligarkernas pengar är en hyfsad anledning till revolt, betydligt mer realistisk än att de skulle störta politiker de stöttar.

Samt de har inte heller visat något motstånd mot de folkmord som Putin utsätter ryska medborgare för, det är ändå rätt många som stupar på slagfältet när ryssarna köttar.
Citera
2024-09-26, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja att nu Putin försöker hotta upp sina hot som ingen längre tror på med en ny kärnvapendoktrin visar på hur jävla desperat och rädd han är!
Paniken lyser igenom och att hans egen riksbankschef nu flaggar för ekonomisk kollaps kan nog inte förbättra Putins sömn

Det är väl rätt uppenbart sedan snart tre år att rysspacket inte kommer lyckas med sin erövring. Ryssland har kärnvapen, ryssen har sedan start räknat med att vara paria. Det är väl lika uppenbart att kärnvapen på ett eller annat sätt kommer användas av ryssen? Förmodligen som ett sista drag innan de drar sig tillbaka. Har de ändå förlorat och inte har något att förlora, så är ryssen helt klart kapabel att vara även det odjuret. De har utfört krigsbrott på krigsbrott från 2014 med knappt kännbart straff från resten av världen?
Citera
2024-09-26, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Samt de har inte heller visat något motstånd mot de folkmord som Putin utsätter ryska medborgare för, det är ändå rätt många som stupar på slagfältet när ryssarna köttar.
Det är för att de håller med om att det behövs. ryssen för ett krig, mot oss, när det passar. Annars ska de starta krig mot oss.
Citera
2024-09-26, 01:59
Medlem
Mindbusinesss avatar
Storbritanniens utrikesminister David Lammy gick hårt ut gentemot Ryssland under säkerhetsrådets möte i FN under gårdagen.
"Er invasion ligger i ert eget intresse. Bara ert. Att utvidga er maffiastat till ett maffiaimperium. Ett imperium byggt på lögner", sa Lammy enligt Politico.
https://www.politico.eu/article/uk-vladimir-putin-david-lammy-diplomacy-slave-mafia-state/
Citera
2024-09-26, 02:04
Medlem
Mindbusinesss avatar
Lite nyfiken på hur den ryska kalkylen ser ut. Vad är vinsten med att erövra 20 procent av Ukraina?
Hur mycket är Ryssarna beredda att offra för dessa 20 procent? Det är ju knappast så att Ryssland behövermer territorium.
Citera
2024-09-26, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Nu är jag förvisso ingen anhängare av demokrati och den är mer fejk och korrupt i väst. Men det är ett obestridligt faktum att Putin har mycket starkare stöd av sitt folk än vad någon ledare i väst har. Ett tips är att ni NAFO-tomtar slutar projicera ert ogillande av Putin på ryssar och fantisera om någon folklig liberal revolt i Ryssland. Det leder bara till besvikelse för er vilket ni egentligen borde ha lärt er de senaste 10 åren.

Du glömde att svara på frågan. Testa igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in