2024-09-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja, och om aliens gör statskupp så kommer det sättas in rymdskepp. Man kan såklart spekulera hur man vill. Vad som är troligast är ju att folket gör uppror och rysslands regim faller. Att det skulle vara hökar som vill ha tuffare tag är osannolikt som jag ser det. Detta eftersom ryssland redan går på max. Att mobilisera fler soldater går ju inte. Putin vill desperat vinna detta krig. Att vilja vinna mer går ju liksom inte. Dessutom så behöver de som vill ha tuffare tag inte göra statskupp. De kan bara presentera sida ideer för putin. Men som jag skrev. Vi lever i en verklighet där det finns gränser för vad som är möjligt. Även om ryssar ljuger om allt så lever de trots allt i samma verklighet som vi gör. Är saker omöjliga så är de.

Du har rätt i sak, men som sagt, galningar tänker inte så förnuftigt som du gör. Men jag hoppas också att det blir folket som säger stopp. Vi får nog dock räkna med att det kommer bli konsekvenser i Ryssland oavsett eftersom ryssarna som de agerar nu kör slut på sitt land och på allt vad förtroende heter. Så allt kan hända.
Citera
2024-09-25, 22:57
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/saab-plans-set-up-production-ukraine-amid-growing-demand-2024-09-25/

WARSAW, Sept 25 (Reuters) - Saab is looking to set up production in Ukraine to support the country's development of independent defence capabilities, the Swedish defence equipment maker's CEO told Reuters.
Bra jobbat SAAB! Även om aktien sjönk med 4% häromdagen så var det en bra affär att flytta en större del av innehavet dit för några år sen. Kan de nu dra igång i Ukraina kommer det att bli ett rejält lyft för båda parter. Ryssen kommer att få det jobbigt nu på sikt då flera stora europeiska vapentillverkare steppar upp och startar produktion i Ukraina. För SAAB här i Linköping har det blivit en dramatisk utbyggnad av både parkeringsplatser och mängder av modulbyggnader.

Jag kan tänka mig att det ser lika ut vid Bofors och där Hägglund producerar CV90.
Svenska vapen är nu rejält på önskelistan för många länder till skillnad för ryska vapensystem.
Citera
2024-09-25, 23:01
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Tillsammans med Rysstrollens aktivitet så visar det klart och tydligt att det går dåligt för Ryssland nu. I vilket fall som helst så är det bara en till av Putins röda linjer, dom kan man ostraffat ge blanka fan i.

Antar att dom närmsta dagarna så kommer tråden att spammas med inlägg om det här nya kärnvapenhotet.
Ja att nu Putin försöker hotta upp sina hot som ingen längre tror på med en ny kärnvapendoktrin visar på hur jävla desperat och rädd han är!
Paniken lyser igenom och att hans egen riksbankschef nu flaggar för ekonomisk kollaps kan nog inte förbättra Putins sömn
Citera
2024-09-25, 23:06
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
En ny röd linje för rySSen. Undrar om de är färgblinda för inget händer om man passerar den röda linjen. Det går jävligt dåligt för rySSen nu och som vanligt så kommer kärnvapenhoten fram direkt.
Ja om man ska försöka tolka bunkerdvägens nya hot så verkar han nu anse att det räcker med att de får stryk i Ukraina med konventionella vapen för att de själva ska få använda kärnvapen?
Påminner om hur Vlad Solo har kräkt ur sig i flera år.
Uppenbart verkar han tro att de snart kommer att få torsk mot Ukraina, bla tack vare vapen från väst.
Citera
2024-09-25, 23:09
Medlem
joceks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Så med din logik är då Schweiz en fiende till USA?...

Schweiz är då inte god vän med Ukraina, jag gissar på att många ryska oligarker har sina pengar där...
Se Schweiz stoppar konsekvent leveranser av vapen och ammunition till Ukraina – nu frågar många hur neutralt det egentligen är
Citera
2024-09-25, 23:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Russia is changing its nuclear doctrine, as Putin held a security council meeting on "nuclear deterrence." Which, according to Putin, includes expanding the category of states and military alliances subject to nuclear deterrence, adding new military threats that could trigger nuclear deterrence measures, and maintaining the right to use nuclear weapons in the event of aggression against Belarus.

He added that a confirmed air or space attack on Russia will prompt a nuclear response, and a critical threat to Russian sovereignty with conventional weapons will also justify a nuclear response. Additionally, any aggression against Russia by a non-nuclear state, if supported by a nuclear state, will be treated as a joint attack on Russia.
.
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/putin-andrar-i-rysslands-karnvapendoktrin/

Mana na na na. Muppet show..

Tin-Tin går all in?

Jo, noterade detta idag också.., hoppas att länder i Eu börjar skaffa egna kärnvapen. Polen borde väl ligga närmast till. Tippar att det blir något mer "skrammel" inom ngn vecka ifrån Kreml, då i förhoppningen om att påverka jänkarnas prezz-val.

Sedan har det ju framkommit att Trump tänker inte möta Zelensky. Talande..
Citera
2024-09-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Bra jobbat SAAB!

Jag kan tänka mig att det ser lika ut vid Bofors och där Hägglund producerar CV90.
Svenska vapen är nu rejält på önskelistan för många länder till skillnad för ryska vapensystem.

Ja, rysk vapenindustri lär framgent få betala sina utvecklingskostnader själva. Någon betydande export lär vara osannolik efter att deras grejer nu bänktestats på riktigt.
Citera
2024-09-25, 23:16
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
På vilket sätt utgör NATO ettt hot mot Ryssland?
Svinen i Kreml ska ge fan i att lägga sig i andra länders säkerhetspolitik.
Exakt! Det var dessutom då Putin och Lavrov började kräva av bla EU och Sverige att de krävde inflytande över vårt och andra länder runt östersjön säkerhetpolitik, typ finlandisering som vi satte ner foten och tillsammans med Finland ansökte om medlemskap i Nato.
Putin trodde att han hade EU i ett punggrepp tack vare Nordstream och att Nato höll på att kollapsa tack vare medlemarna inte stod upp för de 2% som krävdes.

Snacka om katastrofal missbedömning!
Det här kommer Ryssland att plågas av i flera generationer...
Citera
2024-09-25, 23:24
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgarlisa
Ja, rysk vapenindustri lär framgent få betala sina utvecklingskostnader själva. Någon betydande export lär vara osannolik efter att deras grejer nu bänktestats på riktigt.
Precis! Tidigare stora kunder som bla Indien har väl inte gjort nån mer beställning. Turkiet har stoppat leveranserna av de beställda S-400 systemen och lagt de som levererats på hyllan.
Ryska MBT typ T-90 finns det knappast några till salu och den berömda T-14 Armata har visat sig vara ett skämt. Arenasystemet har de aldrig fått att fungera och utan komponenter från väst kommer det inte att gå.
Citera
2024-09-25, 23:48
Medlem
LeeVans avatar
USA:s talman Mike Johnson kräver avskedande av Ukrainas ambassadör på grund av "valinblandning". Mycket hård kritik riktas även sidledes, men aningen dolt.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/09/25/7476798/
Citera
2024-09-26, 00:03
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
USA:s talman Mike Johnson kräver avskedande av Ukrainas ambassadör på grund av "valinblandning". Mycket hård kritik riktas även sidledes, men aningen dolt.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/09/25/7476798/
Moskov Mike borde kanske fundera över sin egen roll och agerande? Killen verkar i alla fall inte speciellt smart?

Han låter ungefär som våra rysshoror då det går illa för den ryska militären?
Jag känner mig trygg med att ingen amerikansk president kommer att missa chansen att snöpa Ryssland.
Att en republikansk president skulle hjälpa Putin finns inte på kartan.
Citera
2024-09-26, 00:12
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Moskov Mike borde kanske fundera över sin egen roll och agerande? Killen verkar i alla fall inte speciellt smart?

Han låter ungefär som våra rysshoror då det går illa för den ryska militären?
Jag känner mig trygg med att ingen amerikansk president kommer att missa chansen att snöpa Ryssland.
Att en republikansk president skulle hjälpa Putin finns inte på kartan.

Republikanska partiet är ju splittrat (Maga/icke Maga), och valår är det också. När jag läser på Fox verkar kritiken iallafall där vara att det var Pennsylvania som Zelensky besökte (många ex-polacker bla som bor där). Enligt Zelensky själv, skall Trump vara mera förstående än vad hans V.p kandidat Vance. Personligen litar jag inte på Trump.

Zelensky har ingen lätt uppgift. Hoppas Harris vinner, men hon måste "steppa upp"..för detta kommer att bli j-vlgt tight. Trump är "Jokern" i kortleken Putin vill ha !

Sist..och ett litet återupprepande ifrån mig igår : Är rädd för att Eu inte har planlagt för något, om Trump tar över. Och om/när det har gått åt fanders..(Trump tar över, stryper hjälpen till Ukr)..så kommer Eu att skylla på Trump. Istället för att gjort något själva..
Senast redigerad av Snapcount 2024-09-26 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in