2024-09-25, 22:09
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkoo
men idiot!! det är bara svartmåleri för att hon är pedohunter. tro inte på sån smörja. efterfråga bevis ditt mongo
Du uttalar dig mycket otrevligt om saker du inte har någon aning om. Detta är inte information tagen från någon 764-unge, utan från domen där alla detaljer förekommer och bevisning presenteras. Jag känner t.o.m personligen till en av läkarna som jobbade med efterbörden av dessa livshotande skador. I övrigt uttalar jag mig inte om denna kvinna som person, utan förklarar endast varför det finns ett 764-relaterat konto med A.S namn.

Vill dock passa på att rätta mig själv, hennes konto heter alltså scarredkitten och inte sacredkitten.
Citera
2024-09-25, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkoo
Trippy är inte Priest och Mythx är en tjej

My bad, skrev det där innan jag tagit och botaniserat mig på TikTok (samt innan jag hade läst domen samt FUP:en för Priest aka Nicco). Känner folk som bor i närheten av Hässelby så jag blev uppstressad av hela brottet när jag först började läsa om det, vilket jag misstänker ledde mig till att inte vara tillräckligt noggrann med efterforskningarna inledningsvis.

Har du också läst FUP:en till åtalet mot Nicco förresten? Det är rätt intressant för han nämner att han varit i samma chattrum som en annan 764-medlem fast som ska ha bott i Norrland (och varit 15 år vid tillfället - samma ålder som KJ), men han uppgav att han inte mindes användarens namn. Detta apropå att han fick frågan om varför han fått CSAM på datorn, och uppgivit att någon ska ha gått med i en OSINT-chatt (där de ska ha diskuterat kriget i Ukraina) och "velat sabotera för gruppen" genom att ladda upp sådant material.

Nicco påstod även att han först varit aktiv i olika programmerings- samt hackergrupper och att han "tagit ner flera sidor med barnporr" vilket framstår som extremt osannolikt (i synnerhet givet att han också påstår att han inte förstått att Discord per default laddar filmer och videor till ens lokala enhet om de delas i en chatt man har gått med i). Han påstår även att folk ur Vile ska ha velat doxa honom då han "velat lämna gruppen", och han nämner KT, Riley och någon som kallas Ego (där alla tre är väldigt prominenta namn i Doxbin-sammanhang). Det luktar lögn om det hela, men jag hittade ett par artiklar om Vile och Doxbin som är rätt intressanta i sammanhanget:

https://larsencyber.com/blog/2024-08...ews-extorters/

https://krebsonsecurity.com/2024/09/...s-and-the-com/

Nicco påstår vidare att han ska ha varit känd som en "konstnär" (hans egna ordval) inom 764 och andra COM-sammanhang, och att Ego ska ha krävt att få en mask av honom. Han påstår även att Ego ska vara svensk. Det hela är ganska snurrigt, minst sagt... Förvisso verkar en del personer i Vile främst ägna sig åt doxning för ekonomiska fördelars skull (de låter bli att doxxa ifall folk betalar tillräckligt - det uppgav t.ex. Ego i intervjun som jag länkade till ovan), men för andra verkar doxxning av just pedofiler vara något de (åtminstone till stor del) gör av altruistiska skäl. Niccos förklaring känns långsökt både för att det verkar konstigt att de främsta hackarna från Vile skulle vilja ge sig på specifikt honom (han har ju knappast några pengar), men också för att jag har extremt svårt att tro att han både skulle tabba sig med CSAM-materialet på datorn samtidigt som han (enligt egen utsago) är en hackare av rang.

Har du något mer om Nicco, the COM eller Vile som du luskat fram, som skulle kunna ändra komplettera bilden något? Inte minst Niccos påståenden om hackerkompetens och att han ska ha varit eftersökt för sina hackerkunskaper?

Har för övrigt hittat en användare som kommenterat ett av Mythx inlägg, och som tycks vara från Sverige samt postar grejer om hur han är en "social engineering God" som tjänar pengar från (vad som antyds vara) utpressning av folk som blir romantiskt intresserade av olika profiler han skapar på nätet.
Citera
2024-09-26, 00:44
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odalruna
..
Utan att spekulera i det för att slippa riskera 1.06 måste jag nyansera bilden oavsett, då anklagelsen gällande scarredkittens alkoholmissbruk vid pågående graviditet kommer från hennes ex-man. Det är en svår dysfunktion som beskrivits, vilket även involverade den gemensamma vännen samt scarredkittens mamma. Oavsett om denna version stämmer eller inte är det något som figurerar i domen, så att försöka skylla på att 764 ljuger för att de har en personlig vendetta håller absolut inte.

Dessutom är det mycket mystiskt att Sajkoo påstår att scarredkitten inte hade med det hela att göra. Hon var uppenbarligen involverad på något sätt då hon slog ex-mannen i huvudet med ett hårt objekt vid samma tillfälle. Åtalet gällande misshandel ogillades i hennes fall eftersom hon kunde påvisa att våld brukats mot henne och att hon därmed handlade i nödvärn, men det var ett bråk som involverade tre parter och det är ett som är säkert.

Varför 764-medlemmar driver så med hennes döda pojke vet jag dock inte. Jag tycker det är horribelt, och ett bra exempel på hur djupt störd den här sekten är. Att hon agerat pedohunter och att de därför har en vendetta mot henne kan mycket väl stämma, men själva bakgrundshistorien kommer inte från 764.
Citera
2024-09-26, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Därför att hela deras rörelse har rötter ifrån "Dnepropetrovsk maniacs" och deras ideologi + brott.
(Skapande av "snuff films" och spridning av skräck. Hat mot den "normala" vardagliga människan).

Det låter väldigt likt hur de riktigt "true" (knäppa) black metal tokarna brukade uttrycka sig på 90 talet.

De ställde ju till med en hel del brott under några år. De där idéerna verkar locka en liten andel unga män oberoende av i vilken kostym de uppträder, naziskins på 70-80 talen, metal och satanism på 90 talet, incels på 2020 talet.
Citera
2024-09-26, 23:04
Medlem
karlinges avatar
Varför sitter han på SIS och inte på psyk?
Citera
2024-09-26, 23:07
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getvirig
Här kommer dagens mest långsökta teori men under 2021 förgiftade någon fåren på en 4H-gård i Tensta ( Spånga by) och under senaste åren har liknande dåd skett mot kaniner etc, kan det ha någon koppling till No lives matter eller liknande grupperingar ?

Bra att ni drar upp alla potensiella fall. Aftonbladet har snott detta nu och skrivit att det finns teorier om att han gjort mer och "markerat revir."

Allt kommer att uppdagas och pojken kommer att åka dit för allt. Tihi

Vad heter mamman på facebook, som har uppfostrat den här råttan? Kommer hon att möta den gamle mannen som höggs i rätten sen och be om förlåtelse?
Citera
2024-09-26, 23:25
Medlem
YugLdds avatar
Kan någon länka deras telegram?
Citera
2024-09-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Varför sitter han på SIS och inte på psyk?

Av den enkla anledningen att han inte är psykiskt sjuk. Han är ond och empatistörd. Det kan inte botas av psykiatrin. Han hör hemma i straffet.
Citera
2024-09-26, 23:48
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Av den enkla anledningen att han inte är psykiskt sjuk. Han är ond och empatistörd. Det kan inte botas av psykiatrin. Han hör hemma i straffet.

Man hamnar på psyk även med en personlighetsstörning. Dom har bara inte gjort tester på honom än. Vänta och se.
Grabben är inte frisk i kolan.
Citera
2024-09-26, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
Är de svikna av samhället borde de inte ge sig på privat personer. De borde göra sabotage mot samhället i stället orsaka ekonomiska problem

Du menar att han skulle straffa alla på så sätt? Konstigt logik.

Vad händer om man sätter sjuka internetsidor i handen på en knäppgök med avsaknad av empati och det matas.. vad händer när det lilla monstret..
Citera
2024-09-26, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Man hamnar på psyk även med en personlighetsstörning. Dom har bara inte gjort tester på honom än. Vänta och se.
Grabben är inte frisk i kolan.

Det lär de säkert göra. Men han verkar hu helt klart vara empatistörd. Ingen normal människa för så! Han lär aldrig bli vad vi kallar normal.
Citera
2024-09-27, 00:05
Medlem
Mindbusinesss avatar
En 14-årig pojke misstänks för två knivattacker mot personer i Hässelby.
Men polisen tror att han kan ha begått fler dåd, enligt Aftonbladets uppgifter.
Pojken misstänks även ha lämnat budskap på olika platser.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dad-i-hasselby
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in