2024-09-25, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Älskar GW. Han säger ju precis som det är dvs helt orimligt att Essie är stulen. Kolla istället på de som hade möjlighet att stänga av kameran och uteslut själva hunden 😅

Precis det jag skrev, den enda som hade access till kamerorna var PÖ. Assistenterna har sagt att pappan sagt till dem att kamerorna inte var i bruk, utom då lägligt när Essie påstås ha blivit "stulen". Vilket sammanträffande...
Citera
2024-09-25, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Eftersom PÖ sagt till assistenterna att kamerorna inte fungerade så är det enbart han och eventuellt mamman som haft access till dem. Det är även PÖ som satt upp alla kameror och det saknas tillstånd för att filma på arbetsplatsen. Det är även PÖ med sin utbildning inom fotografering som har tagit fram filmerna. Det har framkommit innan i tråden om just detta.

Så du har redan skrivit att det är den som har tillgång till övervakningssystem som är den skyldige, dvs pappan.

Dvs endast ditt påstående, tack för kaffet!

Här på fb om man har varit med ett tag så kan man läsa lite mellan raderna och göra sin egen uppfattning om en uppgiftslämnare.

Du har inga påtagliga bevis på vem som har haft access till huset och övervakningen men du vill genom inte riktigt genomtänkt påståd gärning utpeka en person pga att denne har kunskap i fotografering.

Kul, jag kan övervakningssystem därför är jag en stjärna i fotografering.
Ska genast söka jobb hoss något modehus, tack för din uppmaning säkert bättre lön.

Du bör läsa på lite om var man får övervaka med kamra eller inte utan att ansöka tillstånd från länsstyrelsen. Tips det har blivit ändringar på det.

Så du framhärdar att pappan har satt upp kamerorna och därtill ansvarig för dem och därför kan ingen annan från tex hemhjälpen stänga av dem?

Tror nog inte på den vinklingen, försök igen.
Citera
2024-09-25, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400

Här på fb om man har varit med ett tag så kan man läsa lite mellan raderna och göra sin egen uppfattning om en uppgiftslämnare.

Du har inga påtagliga bevis på vem som har haft access till huset och övervakningen men du vill genom inte riktigt genomtänkt påståd gärning utpeka en person pga att denne har kunskap i fotografering.

Ska genast söka jobb hoss något modehus, tack för din uppmaning säkert bättre lön.

Du bör läsa på lite om var man får övervaka med kamra eller inte utan att ansöka tillstånd från länsstyrelsen. Tips det har blivit ändringar på det.

Så du framhärdar att pappan har satt upp kamerorna och därtill ansvarig för dem och därför kan ingen annan från tex hemhjälpen stänga av dem?

Det är redan avhandlat tidigare i tråden om både kamerorna och tillstånd. Du kan börja läsa ifatt från början.
Citera
2024-09-25, 23:18
Medlem
Här är kopierat från ett av blixtens tidigare inlägg apropå trådsanningar o vända kappan efter vinden.

"Angående några av de bilder och videor som spridits på Essie, så finns bland annat en bild där Essie står vid en vit boll, hennes kroppshållning med ihopdragen kropp, svansen mellan benen och öronan bakåt visar att hon när den bilden tas är orolig/rädd. Man kan se en liknande oro/rädsla i andra bilder.

Det har framkommit att det gjorts anmälningar till såväl länsstyrelse som polis angående att hunden for illa hos familjen, och att familjen ansåg att hunden var utan känslor och som en sak, som "en rullstol".

Hunden bör om det är sant inte ha känt någon trygghet med någon i familjen, och har sannolikt reagerat som på bilderna som i den med bollen, i familjens närhet.

Om man då tittar på videon som släppts från kameran i vardagsrummet som visar Essie ute i trädgården, så kan man notera att Essie där tycks springa mot en person, och när hon gör det så förefaller hon vara glad och upprymd, går/springer mot personen med utsträckta steg och viftar på svansen.

Man bör alltså rimligen kunna dra slutsatsen att den person som hunden springer emot i videon, inte är någon ur familjen, utan en person som hunden är bekant med och känner förtroende för, en person som Essie vet är snäll och rolig.

När den videon sedan är inspelad är en annan fråga, men det bör kunna utredas via metadata i videofilen."
Citera
2024-09-25, 23:19
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Det är redan avhandlat tidigare i tråden om både kamerorna och tillstånd. Du kan börja läsa ifatt från början.

Ingenting av det är "avhandlat" på något annat vis än att någon har trott något och sedan har någon annan bestämt sig för att det är sant och sedan hänvisar någon tredje till det som en bekräftad sanning en månad senare. Det kallas "trådsanning" och är inget annat än rent påhitt.

Du har redan fått frågorna

Hur vet du att det är pappan som satt upp alla kameror?
Hur vet du att det saknas tillstånd?
Vad är det för utbildning inom fotografering som pappan har?
Hur vet du att inte någon assistent kunde stänga av kamerorna?

och återigen så bekräftar du bara att du inte vet, och att det bara är trådsanningar.

Polisen utreder försvinnandet av Essie, och vi vet att det tillkommit polisanmälningar gällande de sekretessbrott och förtal som skett. Men inga som helst polisanmälningar emot familjen har rapporterats, ingen polisanmälan om djurplågeri, ingen anmälan om olaglig kameraövervakning, ingen anmälan om försäkringsbedrägeri. Ingen anmälan alls, om något, mot pappan, har rapporterats.

Det säger en hel del.
Citera
2024-09-25, 23:26
Medlem
Citat:

Ja jag får göra det tack för din uppmaning.

Men du kan väl klargöra för mig hur man vet att endast pappan har access till att stänga av kamerorna under tiden.

Lite intresserad av att alla vet så mycket om den här familjen bara.

Men om du säger att så är det gällande kamerorna att inga andra än pappan kan stänga av dem.
Varför misstro dig?

Lägg upp det igen om detta och gärna med
någon form av bärighets fakta, snälla!

Fortfarande pekar allt på en utomstånde aktör som antingen ska tjäna pengar eller "rädda" en brukshund.
Citera
2024-09-25, 23:28
Medlem
Citat:

Hur lång tid kan en kamera vara up to date så att säga?
När är en kamera så pass gammal att den är värdelös?
För familjen har bott i huset i väldigt många år.
Och jag tror inte att någon annan får för sig att sätta upp en massa kameror i någon annans hus.
Det är assistenter som under eget namn skrev om kameraövervakning.
Och det visade sig ju stämma då det kommit fram filmer.
Det är pappa och ev mamma som haft tillgång till att styra kameror.
Lämpligt nog laggade eller stängdes av minst en kamera just när Essie påstås försvinna.
Och än mer lämpligt kom PÖ på att han hade en annan kamera som filmat. Det är väl den filmen som påstås vara inlämnad till polisen.
Så att PÖ filmat får vi väl säga är bevisat?
Och att han har tillgång till filmerna är väl oxå bevisat om han lämnat in film till polisen.
Det är inte hemhjälp, det är personlig assistans då den 24 åriga dottern har diagnoser och är dokumenterat väldigt våldsam.
Utslängd från boende då personalen inte kunde skydda sig själva eller andra boende från att bli skadade... just saying.

Noterbart är att GW säger "försvann". Samma säger journalister och jag tror till och med polisen sagt så.
Inte stulen. Inte bortsprungen.
Citera
2024-09-25, 23:36
Medlem
Vi vet ingenting om vad några utredningar avser eftersom de är sekretessbelagda så länge de inte är nedlagda/avslutade. Trodde alla förstod vad sekretess innebär men...

Så länge inte någon form av bevis har lagts upp på vad utredningarna avser så är det en... trådsanning... av den personen som anklagar precis alla andra för trådsanningar...
Citera
2024-09-25, 23:40
Medlem
Citat:
Här är kopierat från ett av blixtens tidigare inlägg apropå trådsanningar o vända kappan efter vinden.

"Angående några av de bilder och videor som spridits på Essie, så finns bland annat en bild där Essie står vid en vit boll, hennes kroppshållning med ihopdragen kropp, svansen mellan benen och öronan bakåt visar att hon när den bilden tas är orolig/rädd. Man kan se en liknande oro/rädsla i andra bilder.

Det har framkommit att det gjorts anmälningar till såväl länsstyrelse som polis angående att hunden for illa hos familjen, och att familjen ansåg att hunden var utan känslor och som en sak, som "en rullstol".

Hunden bör om det är sant inte ha känt någon trygghet med någon i familjen, och har sannolikt reagerat som på bilderna som i den med bollen, i familjens närhet.

Om man då tittar på videon som släppts från kameran i vardagsrummet som visar Essie ute i trädgården, så kan man notera att Essie där tycks springa mot en person, och när hon gör det så förefaller hon vara glad och upprymd, går/springer mot personen med utsträckta steg och viftar på svansen.

Man bör alltså rimligen kunna dra slutsatsen att den person som hunden springer emot i videon, inte är någon ur familjen, utan en person som hunden är bekant med och känner förtroende för, en person som Essie vet är snäll och rolig.

När den videon sedan är inspelad är en annan fråga, men det bör kunna utredas via metadata i videofilen."

Läst texten.

Tack för ditt svar.

Men jag läser in mitt omdöme i skribentens text som är att personen gör egna antaganden utan någon som helst verklighetsbaserad verklighet.
Endast styrd av emotionella påståenden som inte går att bekräfta.

Fortfarande handlar den här tråden om en assistanshund som har försvunnit inte om eventuella missförhållanden angående hunden.
Citera
2024-09-25, 23:46
Medlem
flashmaners avatar
Essie är försvunnen. Så är det. Någon stal Essie. Sedan dess är hon försvunnen.

I våras försvann min cykel. Så är det. Någon stal cykeln. Sedan dess är den försvunnen.

Någon som har frågor på det?

Efter de senaste dagarnas grävande har jag kunnat utveckla min uppfattning om vad som hände en aning.

Att Essie stals råder det ingen i tvekan om. Att en, eller flera, assistenter varit inblandade tvivlar jag inte en sekund på, det är samma som innan. Där det rört lite på sig är kring vem mer som är inblandad, jag har ju varit inne på att det är någon som varit "i maskopi" med någon assistent. Djurrättsaktivister var ett spår som ledde ganska långt, och som har grenat ut sig lite och lett vidare. Med den nya information som jag fått fram, så lutar det åt att ett företag som står mycket nära Hundhjälpen är delaktiga. De är ju då också några som känner Essie, och som Essie känner, och de kan tänkas ha goda kunskaper om familjens rutiner kring hunden. Familjen följer ju de instruktioner och rekommendationer de fått från utbildaren. Det som är särskilt besvärande för Hundhjälpen och Crosstrials, som det andra företaget heter, är att det lär finnas polisanmälningar från assistanshundägare emot Crosstrials. Och det är ett sammanträffande som omöjligen kan vara en tillfällighet. Jag måste säga att jag hade hoppats att GW skulle haft denna informationen och delat med sig av den under kvällens program. Men han verkade ha noll insikt i polisens utredningar. Annars har han ju ofta det, och skyltar gärna med det på ett inte allt för odiskret sätt. Men inte denna gång. Det återstår att se vad mer jag kan lyckas gräva fram på det spåret.

Om inte Enköpingsposten varit så kraftigt vinklade i sin rapportering, så hade det ju varit något de borde kasta sig över. Men det lär väl knappast hända.
Citera
2024-09-25, 23:57
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Men snälla är det en hund eller tik 😉 eller rent av en assistanshund?

Att kriminella gör inbrott eller stjäl saker sker det bara efter mörkrets inbrott?

Att någon har kört över en gräsmatta som inte tillhör fastigheten under dagtid och det finns ett staket runt tomten vad är det för bevis att det är pappan som avtransporterar ett hundlik?

Snarare tvärt om.

Om det hade varit jag, in med hunden i en stor plastpåse och bär ut kadaveret genom ytterdörren.

Man bör söka tjuven bland de som har haft insyn till familjens hus och övervakningssystem.

Att det är ett försök till försäkringsbedrägeri tror jag inte på.

Vad svamlar du om? Dagtid ? Det var i juli och klockan var ungefär 22.10- 22 15. Du tror inte folk reagerar att det kör in en bil på gräsmattan? Lever du under en sten?
Citera
2024-09-25, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Hur lång tid kan en kamera vara up to date så att säga?
När är en kamera så pass gammal att den är värdelös?
För familjen har bott i huset i väldigt många år.
Och jag tror inte att någon annan får för sig att sätta upp en massa kameror i någon annans hus.
Det är assistenter som under eget namn skrev om kameraövervakning.
Och det visade sig ju stämma då det kommit fram filmer.
Det är pappa och ev mamma som haft tillgång till att styra kameror.
Lämpligt nog laggade eller stängdes av minst en kamera just när Essie påstås försvinna.
Och än mer lämpligt kom PÖ på att han hade en annan kamera som filmat. Det är väl den filmen som påstås vara inlämnad till polisen.
Så att PÖ filmat får vi väl säga är bevisat?
Och att han har tillgång till filmerna är väl oxå bevisat om han lämnat in film till polisen.
Det är inte hemhjälp, det är personlig assistans då den 24 åriga dottern har diagnoser och är dokumenterat väldigt våldsam.
Utslängd från boende då personalen inte kunde skydda sig själva eller andra boende från att bli skadade... just saying.

Noterbart är att GW säger "försvann". Samma säger journalister och jag tror till och med polisen sagt så.
Inte stulen. Inte bortsprungen.

Jo jag har läst ditt inlägg.

Försök att göra avstånd mellan dina olika framställan så blir det lättare att läsa, bara ett vänligt tips.

Om nu pappan/mamman har lämnat in filmernas till polisen ifrågasätter jag än mer påståendet att familjen skulle ha manipulerat inspelningen speciellt då pappan är kunnig i "fotografering ".

Att dotter är våldsam mot som du kallar dem assistenterna och även troligtvis hunden är för mig ointressant och har inte med sakenatt göra.

Ta inte upp GW med mig, har mina egna åsikter.

Jag har en fråga till dig, har den personen som gjort polisanmälan att hunden är borta blivit motanmäld för försök till bedrägeri?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in