2024-09-25, 22:15
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Hur svårt är det att få med sig en retriever?

Finns inga snällare hundras.

Fortfarande jag tror inte på att hunden har avlidit pga en eventuell attack av vårdtagaren och därefter att familjen gräver ner kadaveret gör en polisanmälan och efterlyser på medja och utfäster en belöning.

Sluta nu.

Och även jag tror på att det finns annat liv ute i universum men det här är inte trovärdigt.

Nej, inte så svårt men hon ska över ett staket och in i bilen och säkert att tjuvarna kör in på en gräsmatta där man absolut inte ska köra ett par meter ifrån husen när det är ljust ute . Men ja, jättetroligt.

. https://ibb.co/zZtkDVs
Citera
2024-09-25, 22:19
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Filmerna visar ingenting, det är inte ens fastslaget att hunden försvann vid tidpunkten. Den enda som påstår det är pappan o han är en notoriskt lögnare har det visat sig.

Polisen har frågat grannarna om de hört någon ropa efter hunden och inte ens de med öppna balkongdörrar har hört någon leta efter Essie nät hon påstås ha försvunnit.

Nu haglar de lögnaktiga påståendena igen ser jag.

Inte en enda lögn har pappan kunnat beslås med. Tvärtom har allt som han sagt som vi kunnat kolla upp visat sig stämma. Det bästa och viktigaste exemplet på det är lögnerna som Hundhjälpen spred, som jag skrev om i ett annat inlägg nyss.

Flera olika personer har bekräftat att de varit med och letat efter Essie. Inte en enda granne har vi sett uttala sig om saken, och även om de hade det så säger deras ovetskap om vad som försiggår i grannskapet absolut ingenting.
Citera
2024-09-25, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
eftersom PÖ ljög om att de flesta, möjligen alla, kamerorna inte var aktiva så säger det sig självt att det var PÖ och möjligen CÖ som var de enda som hade tillgång till alla och PÖ har hållit på med fotografering, så att lägga tid på bilderna efter att många har efterlyst det och inte minst förklarat att filmen är helt utan bevisvärde är något som är lätt för honom annars får man läsa och söka i denna tråd då allt står här upp till flera gånger...

För mig säger det inget tyvärr.

Vem har haft tillgång till fastigheten?

Vem kan stänga av kamerorna?

Om du kommer med ett bevis på att det är bara en person som har haft access till fastigheten och därtill bara den personen som kunnat stänga av övervakningen och därtill att kamerorna inte var wifi anslutna så visst jag är inte sämre än att kunna ändra min uppfattning.

Men jag tror inte att du kan det tyvärr. Åtminstone inte trovärdigt som tex från en fup.

Att vårdanstälda själ är inget nytt och förvånade, tyvärr sker det varje dag i smått som stort.
Citera
2024-09-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Nej, inte så svårt men hon ska över ett staket och in i bilen och säkert att tjuvarna kör in på en gräsmatta där man absolut inte ska köra ett par meter ifrån husen när det är ljust ute . Men ja, jättetroligt.

Men snälla är det en hund eller tik 😉 eller rent av en assistanshund?

Att kriminella gör inbrott eller stjäl saker sker det bara efter mörkrets inbrott?

Att någon har kört över en gräsmatta som inte tillhör fastigheten under dagtid och det finns ett staket runt tomten vad är det för bevis att det är pappan som avtransporterar ett hundlik?

Snarare tvärt om.

Om det hade varit jag, in med hunden i en stor plastpåse och bär ut kadaveret genom ytterdörren.

Man bör söka tjuven bland de som har haft insyn till familjens hus och övervakningssystem.

Att det är ett försök till försäkringsbedrägeri tror jag inte på.
Citera
2024-09-25, 22:39
Medlem
Nottelitens avatar
Nu har jag tidigare lagt upp länkar där PÖ hävdar att ingen av kamerorna blev avstängda/hacket utan att de laggade så han håller inte ens med sig själv om vad problemet med kamerorna var och inte minst är det inte trovärdigt att flera kameror laggar samtidigt när någon stal Essie obemärkt..
https://i.imgur.com/BiwuOn8.jpg
Citera
2024-09-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Verkligen anmärkningsvärt!

Visst är det? Lika anmärkningsvärt är att PÖ skulle tala sanning vilket vi redan har bevisat i tråden att han inte har. Bara en viss person som påstod i ett tidigare inlägg att hen visste vad Essie var. Vi har tusentals inlägg senare fortfarande inte fått
bevis på detta.
Citera
2024-09-25, 22:47
Medlem
Citat:
Men snälla är det en hund eller tik 😉 eller rent av en assistanshund?

Att kriminella gör inbrott eller stjäl saker sker det bara efter mörkrets inbrott?

Att någon har kört över en gräsmatta som inte tillhör fastigheten under dagtid och det finns ett staket runt tomten vad är det för bevis att det är pappan som avtransporterar ett hundlik?

Snarare tvärt om.

Om det hade varit jag, in med hunden i en stor plastpåse och bär ut kadaveret genom ytterdörren.

Man bör söka tjuven bland de som har haft insyn till familjens hus och övervakningssystem.

Att det är ett försök till försäkringsbedrägeri tror jag inte på.

Eftersom PÖ sagt till assistenterna att kamerorna inte fungerade så är det enbart han och eventuellt mamman som haft access till dem. Det är även PÖ som satt upp alla kameror och det saknas tillstånd för att filma på arbetsplatsen. Det är även PÖ med sin utbildning inom fotografering som har tagit fram filmerna. Det har framkommit innan i tråden om just detta.

Så du har redan skrivit att det är den som har tillgång till övervakningssystem som är den skyldige, dvs pappan.
Citera
2024-09-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.

Det är ingen morrande vakthund vi har att göra med utan en snäll assistanshund som troligen viftar på svansen till alla.

Tycker det är tråkigt att familjen får ta stryk pga ivilliga rykten och påståenden.

Att hunden kan ha farit illa pga av sin placering och den personen som behövt assistans har varit utåtriktad aggressiv hör inte till försvinnandet.

Jag är övertygad om att hunden blivit stulen av en eller annan orsak.
Citera
2024-09-25, 22:54
Medlem
Citat:
Tycker det är tråkigt att familjen får ta stryk pga ivilliga rykten och påståenden.
Citat:
Att hunden kan ha farit illa pga av sin placering och den personen som behövt assistans har varit utåtriktad aggressiv hör inte till försvinnandet.
Och du förstår inte alls kopplingen mellan dina två meningar?
Citera
2024-09-25, 23:01
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Eftersom PÖ sagt till assistenterna att kamerorna inte fungerade så är det enbart han och eventuellt mamman som haft access till dem. Det är även PÖ som satt upp alla kameror och det saknas tillstånd för att filma på arbetsplatsen. Det är även PÖ med sin utbildning inom fotografering som har tagit fram filmerna. Det har framkommit innan i tråden om just detta.

Så du har redan skrivit att det är den som har tillgång till övervakningssystem som är den skyldige, dvs pappan.

Hur vet du att det är pappan som satt upp alla kameror?
Hur vet du att det saknas tillstånd?
Vad är det för utbildning inom fotografering som pappan har?
Hur vet du att inte någon assistent kunde stänga av kamerorna?

"Det har framkommit i tråden", jaha ja, det är trådsanningar alltihopa alltså? Ja det förklarar saken.
Citera
2024-09-25, 23:04
Medlem
FruKrokodils avatar
Älskar GW. Han säger ju precis som det är dvs helt orimligt att Essie är stulen. Kolla istället på de som hade möjlighet att stänga av kameran och uteslut själva hunden 😅
Citera
2024-09-25, 23:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Älskar GW. Han säger ju precis som det är dvs helt orimligt att Essie är stulen. Kolla istället på de som hade möjlighet att stänga av kameran och uteslut själva hunden 😅
ja, och när vi sedan vet att PÖ har minst två historier om vad som hände med kamerorna så är resten självförklarande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in