2024-09-25, 21:20
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
För det första är inte A ett barn och för det andra har du fel.
Du måste leva upp till aktsamhetskraven, så enkelt är det! Djurplågeri ingår inte där.

Har P fått ut några försäkringspengar än? Det kunde han fått efter 30 dgr.

Jag har rätt och det du påstår är felaktigt.

Det har inte förekommit något djurplågeri och ingen är heller fälld för det. Det finns inte ens någon polisanmälan om den saken. Go figure.

Ur ett försäkringsperspektiv är dottern att betrakta som ett barn.

Återigen är det du påstår felaktigt. Försäkringsbolaget betalar som regel inte ut förrän efter 3 månader när hund blivit stulen.
Senast redigerad av flashmaner 2024-09-25 kl. 21:25.
Citera
2024-09-25, 21:26
Medlem
😊 nu har även jag tittat på GW,s inlägg på TV.

Att hunden själv stängt av övervakningskameror behöver man inte vara kändis (GW) för att räkna ut. Det kan även vi tokiga här på fb förstå 😉.

Som jag uppfattade det korta inlägget på TV var jaha inget nytt att komma med.

Vem kan stänga av kameran då?
Det finns flera som jag ser det.
Familjen självklart och även de som har fungerat som assistenter till den som har behov av stöd och vård.
Jag vill även gå så långt att även vissa kriminella har kunskaper att störa ut ett wifi nätverk utan problem.

Tyvärr har jag en förutfattad uppfattning av vårt samhälle gällande vårdgivare av egen erfarenhet.

Hur mycket pengar får man för en assistanshund om man säljer den till ett annat land?

Om det är någon av familjens PA som tycker sig behöva "skydda" en assistanshund är det bedrövligt.

Man kan kanske börja titta på de olika PA,s släktingar då tänkte jag närmst Stockholm, Göteborg och Malmö.

Tror inte det minsta på att hunden har avlidit pga misshand av den som behöver vård och därefter att familjen utger en belöning för att återfå assistanshunden.
Och dessutom gör det offentligt på olika sociala medier typ TV4.

Trams, som någon annan här på fb skulle utrycka sig även om den personen och jag defenetivt inte håller med varandra om mycket.
Men i det här fallet håller jag fullständigt med!
Citera
2024-09-25, 21:29
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jag har rätt och det du påstår är felaktigt.

Det har inte förekommit något djurplågeri och ingen är heller fälld för det. Det finns inte ens någon polisanmälan om den saken. Go figure.

Ur ett försäkringsperspektiv är dottern att betrakta som ett barn.

Återigen är det du påstår felaktigt. Försäkringsbolaget betalar som regel inte ut förrän efter 3 månader när hund blivit stulen.

Haha nej, ur ett försäkringsperspektiv är A som i alla andra fall en vuxen kvinna.
Citera
2024-09-25, 21:32
Medlem
flashmaners avatar
Det kan vara läge att påpeka det inte så lilla faktum i detta ärende

att

- Länsstyrelsen uppmanade den anonyma anmälaren att istället göra en anmälan till polisen, eftersom djurplågeri är ett brott och utreds av polis.

- Länsstyrelsen uppmanade den Johanna Strandh på Hundhjälpen när hon ringde för att anmäla att istället göra en anmälan till polisen, eftersom djurplågeri är ett brott och utreds av polis.

- Den anonyma anmälaren gjorde ingen polisanmälan.

- Johanna Strand gjorde ingen polisanmälan.

Förklara det, den som kan. Om nu dessa två individer var så hjärtans oroliga för Essies välbefinnande och att hon skulle utsättas för brott genom misshandel, varför anmälde ingen av dem detta till polisen?

Det finns bara en förklaring. Dom ville inte att lagens inte så långa arm skulle bli inblandade. De var inte ute efter rättvisa, särskilt inte för Essie.
Citera
2024-09-25, 21:36
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
😊 nu har även jag tittat på GW,s inlägg på TV.

Att hunden själv stängt av övervakningskameror behöver man inte vara kändis (GW) för att räkna ut. Det kan även vi tokiga här på fb förstå 😉.

Som jag uppfattade det korta inlägget på TV var jaha inget nytt att komma med.

Vem kan stänga av kameran då?
Det finns flera som jag ser det.
Familjen självklart och även de som har fungerat som assistenter till den som har behov av stöd och vård.
Jag vill även gå så långt att även vissa kriminella har kunskaper att störa ut ett wifi nätverk utan problem.

Tyvärr har jag en förutfattad uppfattning av vårt samhälle gällande vårdgivare av egen erfarenhet.

Hur mycket pengar får man för en assistanshund om man säljer den till ett annat land?

Om det är någon av familjens PA som tycker sig behöva "skydda" en assistanshund är det bedrövligt.

Man kan kanske börja titta på de olika PA,s släktingar då tänkte jag närmst Stockholm, Göteborg och Malmö.

Tror inte det minsta på att hunden har avlidit pga misshand av den som behöver vård och därefter att familjen utger en belöning för att återfå assistanshunden.
Och dessutom gör det offentligt på olika sociala medier typ TV4.

Trams, som någon annan här på fb skulle utrycka sig även om den personen och jag defenetivt inte håller med varandra om mycket.
Men i det här fallet håller jag fullständigt med!

Det är fortfarande ganska osannolikt att tjuvar dundrat in på gräsmattan mellan husen strax efter 22 mitt i sommaren och ska baxa ut en hund över staketet och inte en jävel har sett eller hört det. Det är ju fortfarande hyfsat ljust ute och många hus har altaner åt det hållet.
Citera
2024-09-25, 21:38
Medlem
Citat:
Nej det stämmer inte. Det är inköpspris och marknadsvärdet som bestämmer vad du får ut. Sen vad P försäkrat för är en annan fråga. Premien är inte gratis med liv och användbarhet.

"Hundar värderas utifrån inköpspris och marknadsvärde. Med marknadsvärde menas vad det omedelbart före försäkringsfallet skulle ha kostat att köpa en likvärdig hund. Marknadsvärdet bestäms av vilka meriter hunden har och utgår från Svenska Kennelklubbens värderingslista. Du måste själv se till att hunden är rätt värderad hos oss"

Jag förstår inte var du vill komma med ditt inlägg tyvärr.
SVK har inget med detta att göra, hunden har en djurförsäkring och sedan en hemförsäkring pga den är en assistanshund.

Jag ser detta som en stöld, inget annat.

Om stölden är av ekonomisk vinning eller av någon barmhärtighets tänkande har jag ingen aning om.

Men för mig är familjen oskyldig till en påståd död hund som därefter skulle dumpas i någon skog.

Den här tråden skulle inte funnits om inte familjen hade gått ut med en efterlysning av hunden.
Citera
2024-09-25, 21:42
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Haha nej, ur ett försäkringsperspektiv är A som i alla andra fall en vuxen kvinna.

Inte alls. Dottern lider av en grav neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Hon har en förvaltare, och assistans dygnet runt. Hon är ibland på en 4-årings nivå. I ett försäkringsärende som det som hittats på här i tråden gällande Essies försvinnande betraktas hon som det barn hon då är och agerat som.

Men nu handlar det ju om en stöld, så dottern har inget med saken att göra. Familjen kommer sannolikt att få ersättning från försäkringsbolaget relativt snart. Möjligen avvaktar försäkringsbolaget vidare polisutredning för det fall det finns möjligheter att återfinna Essie.

Tragiskt att inte veta vad det innebär att vara vuxen. Det kan den som behöver lära sig läsa på om här:

https://svenska.se/so/?id=193940_2&pz=3

Citat:
vuxen vuxet vuxna
adjektiv
vux`en
som har vuxit upp och blivit fullt ut*vecklad fysiskt, mentalt, känslo*mässigt m.m.
Citera
2024-09-25, 21:44
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
SVK har inget med detta att göra, hunden har en djurförsäkring och sedan en hemförsäkring pga den är en assistanshund.

Om stölden är av ekonomisk vinning eller av någon barmhärtighets tänkande har jag ingen aning om.

Men för mig är familjen oskyldig till en påståd död hund som därefter skulle dumpas i någon skog.

Den här tråden skulle inte funnits om inte familjen hade gått ut med en efterlysning av hunden.

om du är seriöst intresserad kan du börja titta på filmerna som faktiskt inte bevisar något och inte alla kameror var wifi heller och datum och tid saknades först men dök upp på stilbilder senare som PÖ själv la upp, behöver inte säga så mycket mer här...
Citera
2024-09-25, 21:45
Medlem
Citat:
Det är fortfarande ganska osannolikt att tjuvar dundrat in på gräsmattan mellan husen strax efter 22 mitt i sommaren och ska baxa ut en hund över staketet och inte en jävel har sett eller hört det. Det är ju fortfarande hyfsat ljust ute och många hus har altaner åt det hållet.

Hur svårt är det att få med sig en retriever?

Finns inga snällare hundras.

Fortfarande jag tror inte på att hunden har avlidit pga en eventuell attack av vårdtagaren och därefter att familjen gräver ner kadaveret gör en polisanmälan och efterlyser på medja och utfäster en belöning.

Sluta nu.

Och även jag tror på att det finns annat liv ute i universum men det här är inte trovärdigt.
Citera
2024-09-25, 21:46
Medlem
Banned.s avatar
Citat:

Det är agrias krav för att få ut livförsäkringen för en arbetande hund. Du vet Agria, där hunden är försäkrad.

Dessutom kräver agria även att hunden blir efterlyst med spridning i lokalpressen om hunden försvunnit /blivit stulen för annars får du inte ut en krona.
Citera
2024-09-25, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
om du är seriöst intresserad kan du börja titta på filmerna som faktiskt inte bevisar något och inte alla kameror var wifi heller och datum och tid saknades först men dök upp på stilbilder senare som PÖ själv la upp, behöver inte säga så mycket mer här...

Nej det är möjligt, men kan du säga vem som hade tillgång till fastigheten under denna tid och övervakningssystemet?

Vilka kameror som fanns wifi uppkopplade eller inte? Var finns den informationen?

Bara undrar mer för min egen nyfikenhet och kunskap.
Citera
2024-09-25, 21:50
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Det finns inget scenario i det här fallet som är särskilt sannolikt.

Men det är onekligen så att det mest sannolika är att Essie blivit stulen.

Hundar stjäls på löpande band i Sverige. En hund i veckan ungefär, stjäls, om jag inte minns helt fel.
Den här gången var det, tyvärr, Essies (o)tur.

Något som är helt osannolikt, är att dottern skulle orsakat Essies död. Det är unheard of att en brukare dödar sin assistanshund.

Att ingen granne sett något är inte konstigt alls. Alla hus har höga häckar åt grönområdet där tjuvarna kom med sin bil. Det är anmärkningsvärt att du inte har koll på en sådan sak om du nu skall uttala dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in