2024-09-25, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Äsch, området kan säkert rustas upp successivt. Nu ligger visserligen Göteborg, och dessutom Hissingen, toksist på min lista över tänkbara platser man skulle kunna tänka sig att bo på, men är inte lägenheterna i Karlatornet svindyra?

Lite min poäng…
Citera
2024-09-25, 19:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Lite min poäng…

Vad dom sen inte ganska dyra att producera tror du? Sen att området inte är nåt vidare just nu är jag enig. Men tänker att det kan vara ett nice område om 20 år.
Citera
2024-09-25, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Vad dom sen inte ganska dyra att producera tror du? Sen att området inte är nåt vidare just nu är jag enig. Men tänker att det kan vara ett nice område om 20 år.

Tror väldigt få köper på devisen ”det blir nog bra om 20 år”. Men det är jag, det.
Citera
2024-09-25, 21:18
Avstängd
Citat:
Tror väldigt få köper på devisen ”det blir nog bra om 20 år”. Men det är jag, det.

Ja, det är ju såklart min realistiska syn som vet hur lång tid det tar att bygga fram en ny stadsdel. En något mer göteborgsk vision är väl att det är ett levande område om 3 år. Vi får väl se. Det händer mycket i området däromkring just nu. Kanske Göteborgs version av Hammarby Sjöstad. Oklart hur det gick till slut för den delen av sthlm. Men nån med lokalkännedom kanske kan berätta mera.
Citera
2024-09-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ja, det är ju såklart min realistiska syn som vet hur lång tid det tar att bygga fram en ny stadsdel. En något mer göteborgsk vision är väl att det är ett levande område om 3 år. Vi får väl se. Det händer mycket i området däromkring just nu. Kanske Göteborgs version av Hammarby Sjöstad. Oklart hur det gick till slut för den delen av sthlm. Men nån med lokalkännedom kanske kan berätta mera.

Min poäng flyger bevisligen dig över huvudet.
Citera
2024-09-25, 21:50
Medlem
DVikings avatar
Ja om man tyckte att 7m för en lägenhet i Skellefteå var saftigt så är väl 40m för en fyra på 200kvm i Göteborg en resa värre.

Dock finns det en massa miljardärer i Sverige så lite trist att ingen vill köpa på sig denna typ av unika objekt. Nu fick ju Ola köpa en våning för 70m av sitt egna bolag, men fortfarande är ju mycket osålt.

https://www.hemnet.se/nybyggnadsprojekt/lindholmen-karlatornet-18643455
Citera
2024-09-25, 22:09
Avstängd
Citat:

Din poäng att det verkar dyrt? Ja, det har vi sett på vartenda objekt som postats i den här tråden och i den föregående tråden. Och ändå blir skiten sålt. Är det kanske då ens egen uppfattning vad som är dyrt som är skev eller marknadens?

Jag litar på marknaden.
Citera
2024-09-26, 06:42
Medlem
Citat:
Din poäng att det verkar dyrt? Ja, det har vi sett på vartenda objekt som postats i den här tråden och i den föregående tråden. Och ändå blir skiten sålt. Är det kanske då ens egen uppfattning vad som är dyrt som är skev eller marknadens?

Jag litar på marknaden.

Nä, jag undrar vilka den tilltänkta målgruppen var för ett prime-boende på Gbgs baksida. Vad hände liksom med ”läget, läget, läget”? Jag tror folk med pengar nog att köpa i Karlatornet, hellre väljer annat. (En parallell till prime-boende i Skellefteå.)

Marknaden anser bevisligen att det är dyrt i nuläget, varför skulle Serneke annars stå där med 100 osålda kvartar i sitt torn?
Citera
2024-09-26, 06:50
Medlem
Citat:
Nä, jag undrar vilka den tilltänkta målgruppen var för ett prime-boende på Gbgs baksida. Vad hände liksom med ”läget, läget, läget”? Jag tror folk med pengar nog att köpa i Karlatornet, hellre väljer annat. (En parallell till prime-boende i Skellefteå.)

Marknaden anser bevisligen att det är dyrt i nuläget, varför skulle Serneke annars stå där med 100 osålda kvartar i sitt torn?
Så är det, finns en del satsningar och prissättningen man inte riktigt kan förstå.
Det finns en del människor med mycket pengar, men samtidigt måste läget på bostaden matcha de förväntningar dessa har på sitt boende.
Vissa har gått bort sig här, så de kommer att få problem.
Citera
2024-09-26, 08:31
Medlem
Om man pratar bara hundratalet bostäder finns oftast iaf hundratalet personer som har jävligt bra betalt men inte är rika. Så de har utan problem råd att kasta 20-30 miljoner på bostäder, men de måste fortsätta slava för sina toppchefer eller ägare på en viss ort om de inte ska falla ned till den vanliga svensson-klassen.

Northvolt bör ju ha ett antal av dessa personer.
Citera
2024-09-26, 08:38
Medlem
Teus avatar
Citat:
Lite min poäng…
Kanske jag som var otydlig. Vad jag menade var att Serneke försöker krama ur ganska saftiga profit margins fortfarande. Bara Nordic Choice hotellet har väl kritat ett avtal på 800 mille, Penthouse lägenheten gick för typ 70m, och dom allra billigaste skitlägenheterna ligger väl på typ 6m.
Citera
2024-09-26, 08:40
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Om man pratar bara hundratalet bostäder finns oftast iaf hundratalet personer som har jävligt bra betalt men inte är rika. Så de har utan problem råd att kasta 20-30 miljoner på bostäder, men de måste fortsätta slava för sina toppchefer eller ägare på en viss ort om de inte ska falla ned till den vanliga svensson-klassen.

Northvolt bör ju ha ett antal av dessa personer.
Om du kan lägga 20 miljoner på din bostad är du bortom alla tvivel rik. Hur mycket pengar tror du folk har egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in