2024-09-25, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Han har ju sett att inkomsterna blivit mindre och mindre ett bra tag nu. Och Linnea ligger på att få ut så mycket av gubben hon bara kan innan det blir pannkaka av alltihop. Man kan bara hoppas att han får vård på anstalten.

Undrar om Julia går tillbaka till honom när han sitter inne?

Ja vård behöver han och vi får ju hoppas att vårdarna inte själva har psykisk problematik utan är stabila, utbildade och bestämda. Inte går på hans manipulerande sätt.

Jag skulle bli förvånad om inte Linnéa sedan drar så fort det går. Hon har ju som bekant sagt att hon ska sänka honom.
Citera
2024-09-25, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du kan väl utveckla ditt svävande svar. Vanligtvis är du så tydlig.

Vilket år blev mamma Tärnsby dement och hur kan Angelica flytta från henne när hon är så sjuk? Vilket år blev Angelica sjukskriven? Är hon sjukpensionär, långtidssjukskriven, korttidssjukskriven är hon det på heltid eller deltid?

Bodde hon kvar med en man som misshandlade och försökte mörda henne med barn i hemmet? Vad har du för försvar till det

Ska du ändra ståndpunkt efter du sagt något annat hundra gånger eller säga som du sagt om Linnea, att du tycker att Angelica inte beter sig som en misshandlad kvinna?

Jag tror att misshandlade kvinnor kan ha svårt att lämna en dålig relation, men du tycker inte det.

Nej hon hade inte ens barn då, det har jag sagt flera gånger.

Varför frågar du inte Angelica själv, hon svarar gärna på frågor, bara att skriva ett meddelande till henne.
Citera
2024-09-25, 19:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag riktar mig till Kräftan eftersom det är ett återkommande inslag att han fortsätter elda på. Då har man inte lärt sig från första gången och man gör inget för att rätta till situationen, utan man tar aktiva beslut att göra det värre.
Det kan inte du bli arg över eller ta personligt.

Kan du ge konkreta exempel samt bevis som visar på att det hon sagt är lögn?

Du ansåg väl för inte så längesedan att Jullan inte är trovärdig, varför ömka för henne helt plötsligt?

Jag har svårt att tro att du plötsligt skulle ha en trovärdig källa som ger dig sanningsenlig information efter så lång tid. Den senaste du påstod var en trovärdig källa var väl Kräftan själv i samband med sitt uttalande om fotot som L publicerade, det landande inte så bra.
Jag kan ha fel, och jag kan i så fall be om ursäkt för att jag inte var trevlig gällande det.om.du upplevde det så.
Jag är inte intresserad av hur saker landar - jag intresserad av att lyfta upp hyr mycket det ljugs, fantiseras och provoceras från dig och övriga som inte gillar Chrippa och Linnea.

Nej, Chrippa är i allmänhet tyst eller nämner något kort i förbigående. Inte ens på direkta frågor bruka han göra utläggningar utan korta svar.
Så det där med elda på får du lasta dina övriga kelgrisar med - och där är väl Rask och Angelica riktiga stjärnor.

Mina källor har jag inget som helst intresse av att diskutera faktiskt. Det finns ingen poäng med att outa källor till hyenorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Kan bara tänka mig hur de inläggen skulle låta från dig, så förstår henne.
Bra - då håller du med om att diskussionen passar bättre här - eftersom den är relevant att ta då hon är en av de som pumpar ut falsk information.
Citera
2024-09-25, 19:50
Medlem
Jag tycker det är rätt intressant hur de som i Rask -tråden hatar extremt mycket och kan se problematiken där är helt emot alla som har någon koppling till honom; Jocke, Anjo, Angelica mfl men just Chrippa som är lika problematisk hyllar och skyddar dessa personer hårdare än något annat.
För besattheten kring Rask är ju extremt tydlig hos åtminstone någon här kan man ju säga.

Så det känns lite som att detta Chrippa-stöd egentligen grundas i en avsky mot Rask och att de som också är emot honom får deras support.

Dock kan man faktiskt se problemet med båda dessa kreatörer. För ser man inte vem Chrippa är och inte heller kan erkänna att hans beteende och sysslor är sjuka så är det fan skrämmande på riktigt.
Citera
2024-09-25, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Jag tycker det är rätt intressant hur de som i Rask -tråden hatar extremt mycket och kan se problematiken där är helt emot alla som har någon koppling till honom; Jocke, Anjo, Angelica mfl men just Chrippa som är lika problematisk hyllar och skyddar dessa personer hårdare än något annat.
För besattheten kring Rask är ju extremt tydlig hos åtminstone någon här kan man ju säga.

Så det känns lite som att detta Chrippa-stöd egentligen grundas i en avsky mot Rask och att de som också är emot honom får deras support.

Dock kan man faktiskt se problemet med båda dessa kreatörer. För ser man inte vem Chrippa är och inte heller kan erkänna att hans beteende och sysslor är sjuka så är det fan skrämmande på riktigt.
Ungefär vad man kan säga om vissa här.
De hatar Chrippa och precis allt han gör, men försvarar Rask krampaktigt.

TROTS att Rask har skadat betydligt fler människor (både i och utanför familjen) än vad Chrippa någonsin har varit i närheten av.
Citera
2024-09-25, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
hon hade ptsd och blev fråntagen ett familjehemsplacerat. Fattar

Ännu en lögn från dig
Citera
2024-09-25, 20:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Ge konkreta exempel. Enkelt.
Det är du som gett sig fan på att hon ljuger, då får du backa upp det.

Där får du nog tänka till ett varv.

Vet du skillnaden mellan att yttra sig om felaktig information och att hämnas?
Det har redan getts konkreta exempel.
Nej, hon/ni får backa upp det hon påstår. Ni kräker ur er trådsanningar i parti och minut utan att styrka ett enda dugg.

Muttan mummlar om taxichaufförer och mystiska samtal och du hakar på.

Det är dags att ni växer upp och slutar med fantasierna och lögnerna nu. Det är dags att ni slutar slänga ut varenda fantasi som Angelica kreerat och försöker framställa det som sanning.

Det är ingen större skillnad när syftet är att förstöra andra människors liv - och Angelica borde vara tillräckligt vuxen för att avstå att bomba med lögner i sina hämndattacker.
Citera
2024-09-25, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Ungefär vad man kan säga om vissa här.
De hatar Chrippa och precis allt han gör, men försvarar Rask krampaktigt.

TROTS att Rask har skadat betydligt fler människor (både i och utanför familjen) än vad Chrippa någonsin har varit i närheten av.

Vilka då?! De flesta som är aktiva i båda (eller fler) trådar är väl emot båda dessa skithögars beteende, att man ser problemet med båda
Citera
2024-09-25, 20:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ännu en lögn från dig
Att hon blev fråntagen barnet VET VI ..
Det kanske inte handlade om PTSD däremot att hon inte kunde tillgodose barnets behov .. och det räcker så för att hon borde sluta glappa om andras föräldraskap.
Citera
2024-09-25, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det har redan getts konkreta exempel.
Nej, hon/ni får backa upp det hon påstår. Ni kräker ur er trådsanningar i parti och minut utan att styrka ett enda dugg.

Muttan mummlar om taxichaufförer och mystiska samtal och du hakar på.

Det är dags att ni växer upp och slutar med fantasierna och lögnerna nu. Det är dags att ni slutar slänga ut varenda fantasi som Angelica kreerat och försöker framställa det som sanning.

Det är ingen större skillnad när syftet är att förstöra andra människors liv - och Angelica borde vara tillräckligt vuxen för att avstå att bomba med lögner i sina hämndattacker.

Du kan återge dessa konkreta exempel där jag skriver att det är 100% sanning som kommer från den tjejen, så kan vi gå igenom listan.

Vilken taxichaufför? Länka till de inläggen

Vad är skillnaden mellan att yttra sig om felaktig information och att hämnas?
Du har inte svarat på den frågan.
Citera
2024-09-25, 20:37
Medlem
Citat:
Nej.

Nej? Det var ju definitivt inte ett svar med bäring.
Det är väl inte så svårt att ge exempel eftersom du var så snabb på att säga emot. 🤷
Citera
2024-09-25, 20:38
Medlem
Citat:
Jag har inte påstått något, så vad ska jag bevisa?

Jag ställde en fråga, men det va tydligen väldigt provocerande.

Lista det jag påstått är 100% sant som kommer från den tjejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in